תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שיטת אלבאום – איך לאתר את הגורמים ל ADD-ADHD

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

איך לאתר את הגורמים ל ADDADHD

במספר שלבים קצרים ולטפל ללא תרופות

 

ADDADHD הם שני מושגים המגדירים קושי ביכולת לקיים קשב וריכוז וקושי ביכולת לווסת את האימפולסים הרגשיים ו/או התנועתיים. קושי המגדיר שהסובל כנראה זז כל הזמן ואינו יכול לשבת בשקט גם כשרוצה בכך מצד אחד, ומצד שיני קושי רב להתמקד במשימות לימודיות ואחרות ( (Tension Deficit Disorder.

 

הסימפטומים של ADDADHD הם רבים ושונים, אך אם נבדוק את האפשרות שישנם גורמים גופניים היכולים לייצר את אותם הסימפטומים המאובחנים לרוב בטעות כ ADDADHD, נוכל להבחין שברוב המקרים ישנו מקור גופני ברור הניתן להבחנה מדויקת (ולטיפול קל יחסית), המייצר את הסימפטומים.

 

כשמצליחים באמצעות אבחון ממוקד ומדויק למצוא ולהגדיר את הגורם הגופני לקושי, כאשר ברוב המוחלט של המקרים מדובר בחוסר בשלות של הרישות הנוירולוגי, ניתן לפתח את הרישות הנוירולוגי לידי הבשלה באמצעות אימון נכון של הגוף. כך, ניתן להצליח להעלים את הסימפטומים והקושי ללא שימוש בתרופות.

 

כל אחד מגורמי היסוד הגופניים הבאים, יכול להוביל להיווצרות של מתח גופני עצום, המתפרק בצורות שונות אצל כל אדם. לרוב מוביל הגורם הגופני לקושי, ליצירת הסימפטומים הגורמים לאבחון מוטעה של

ADD- ADHD – Dyslexia – Dysgraphia    הפרעות התנהגות שונות ועוד.

 

1. חוסר בשלות מוטורית במערכת ההצלבה של המוטוריקה הגסה gross) motor). הכוונה היא לחוסר היכולת לתאם בין הגפיים בהצלבה (cross limbs). רגל ימין אינה יכולה תוך כדי קפיצה במקום להצליב בו זמנית תנועה עם יד שמאל ולהיפך (מייצר מתח רב בזמן פעילות גופנית { Tension Deficit Disorder}, בזמן התרגול המתרגל אינו מסוגל לקיים נשימה רצופה ומודעת והקושי אינו מאפשר לקיים תהליכי חשיבה (cognition) בו זמנית לפעילות המוטורית.

 

2. חוסר בשלות מוטורית בשליטה במוטוריקה העדינה Fine motor. הקושי מייצר מתח רב בזמן שימוש באצבעות הידיים { Tension Deficit Disorder} בכל מטלה מתבקשת – כתיבה, ציור, נגינה, לבוש, אוכל ועוד.

 

3. חוסר בשלות מוטורית בשליטה הרצונית בתיאום המדויק של תנועות העיניים (הקושי בהפעלה נכונה מדויקת וקלה של העיניים מייצר מתח גופני רב בתהליך הקריאה  Dyslexia}}והכתיבה {Dysgraphia} , בתפיסה המרחבית, במשחקי כדור ועוד).

 

4. רגישות ייתר של מערכת החושים.

כשחוש אחד או כמה חושים מתפקדים במצב של רגישות יתר, החוש מייצר מתח גופני עצום { Tension Deficit Disorder}, מאמץ מוחי גדול בניסיון הוויסות של החוש. הכוונה היא שקיים קושי לסבול סוגי רעשים שונים, סוגי מגע שונים, קירבה, ריחות שונים, אור בעוצמות שונות, טעמים ועוד.

כמו כן רגישות היתר של החושים יכולה לגרום ישירות לחלק או לכל הסימפטומים הבאים:

תסכול מתמשך, קשיי תקשורת מסוגים שונים, אגרסיביות, אימפולסיביות, מופנמות, עייפות מוחית וגופנית רבה, חוסר אמון ביכולת לשנות את המצב, חוסר רצון להימצא בחברה (למשל קושי רב לרצות ללכת בבית הספר, מסיבות, אירועים) חוסר יכולת להבין מצבים חברתיים שונים ועוד.

 

לכל אחד מארבעת הנושאים הנ”ל, ישנה בספר Intelligence Integration

 Dr. Moshe Elbaum 2009 גישה לאבחון, ותיאור תרגילים לשינוי המצב.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה