תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול בהיפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

התמודדות עם תופעת היפראקטיביות עם מכון א”מ הדרך

מהו מכון א”מ הדרך?

מכון מכון א”מ הדרך הינו מרכז שנועד להעניק טיפול ייחודי, המאפשר להתמודד עם בעיות רבות שהפכו לנפוצות מאוד בקרב החברה האנושית בימינו. מדובר בטיפול חדשני אשר פותח על ידי סוכנות החלל האמריקאית N.A.S.A, שם התקבל בהצלחה רבה ותרם תרומה משמעותית להתמודדות  האסטרונאוטים עם בעיות קשב וריכוז שעלולות להיות קריטיות בחלל החיצון. מכון א”מ הדרך מספק את הטיפול האולטימטיבי בבעיות שמקורן במוח – הניוירופידבק. טיפול זה מתייחס ישירות למקום שהוא מקור כל הבעיות, ועקב כך, הוא גם המקור לפתרונן – המוח עצמו.

הטיפולים המועברים במסגרת מכון א”מ הדרך מתחילים באבחון מעמיק וייחודי של הפעילות המוחית ,המתבצע על ידי מומחים  בתחומי תפקוד המוח. על סמך אבחון זה נקבעת דרך הטיפול, תדירותו ועוצמתו. שיפור משמעותי בתפקוד מורגש כבר לאחר תקופה קצרה של התמדה בטיפול. הטיפול מיועד לילדים מגיל שש וכן למבוגרים.

מהי תופעת ההיפראקטיביות?

היפראקטיביות הינה אחת מארבעת התסמינים העיקריים של הפרעות קשב וריכוז. המאפיין העיקרי  הינו חוסר היכולת של הילד או המבוגר לשבת זמן רב באותו מקום ולהתעמק בביצוע פעולה אחת. היפראקטיביות עלולה להיות בעייתית כבר בשנות בית הספר, שבהן מצפים המורים מהתלמיד  להיות קשוב בשיעורים ולא להתרוצץ בכיתה. עם זאת, כיום ניתן לאבחן בעיית היפראקטיביות עוד בשנות הגן, מה שמעניק להורים את הכוח להקדים תרופה למכה ולהגיע לכיתה א’ מוכנים.

בעיית ההיפראקטיביות כחלק מהפרעה כוללת יותר הינה בעלת השלכות רבות על מגוון תחומי חייו של הילד/ מבוגר – כתוצאה מחוסר הצלחה בבית הספר עלול להתפתח דמוי עצמי שלילי, חוסר בטחון עצמי, קושי ביצירת קשרים חברתיים, קושי בסיום מטלות, עבודות וכו’. אמנם,  קיימים כיום כלים רבים המאפשרים לילד ללמוד לשלוט על תכונה זו. בין השיטות האלה נמנוים גם טיפולים פסיכולוגיים למיניהם,  שיטות המחברות בין פעילות גופנית לבין פעילות מוחית ועוד. המשותף לשיטות אלו הינו הרצון לעזור למטופל לשלוט בהפרעה – משימה קשה ביותר ומתסכלת.

הטיפול הייחודי המוענק במכון  א”מ הדרך פועל לשינוי מקור הבעיה ומכאן גם הצלחתו המדהימה הנשמרת לאורך שנים רבות, כפי שהוכח במחקרים רבים בעולם.

כיצד הטיפול של מכון א”מ הדרך תורם להתמודדות עם תופעת ההיפראקטיביות?

מכון א”מ הדרך מספק דרך חדשנית להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז בכלל ועם תופעת ההיפראקטיביות בפרט. שיטת נוירופידבק שמופעלת במסגרת מכון א”מ הדרך מאפשרת לשפר ביצועים בעזרת השפעה על המקום שממנו נובעות כל הבעיות – המוח עצמו. על ידי מתן משוב חיובי עקבי לגלי המוח באמצעות צפייה בסרט המסב הנאה גם למבוגרים וגם לילדים, ניתן להשיג תוצאות מפתיעות ברמתן ובאיכותן .

בעזרת הטיפול הייחודי של מכון א”מ הדרך ניתן לראות שיפור בסמפטומים כבר לאחר מספר מועט של מפגשים. לילדים ולמבוגרים הסובלים מהיפראקטיביות  יהיה קל יותר לשבת במקום אחד ולהתרכז בביצוע העבודה הדרושה. השיפור מגיע בהדרגה, אך ללא ספק, מדדי ההצלחה של טיפול זה הינם 80%, וכל זאת – ללא תופעות לוואי, אשר, לצערנו, מהוות חלק בלתי נפרד מכל טיפול אחר. יחד עם שירות אדיב ומקצועי  של הצוות המקצועי הפועל במסגרת מכון א”מ הדרך, ההורים והילדים וגם המבוגרים המטופלים יקבלו אפשרות לשים את בעיית ההיפראקטיביות מאחוריהם לתמיד.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה