תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז פלדמן – התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ניב פלדמן

ניב פלדמן הוא מורה לחינוך מיוחד. בהשכלתו, ניב הוא בעל תואר ראשון (B.Ed מכללת לוינסקי לחינוך בתל אביב) בחינוך מיוחד, ותואר שני (M.A.) בחינוך, עם התמחות במינהל חינוכי. בימים האלה הוא לומד לתואר דוקטור במינהל ומנהיגות חינוכית באוניברסיטת בר אילן. ניב עתיר ניסיון וידע בכל הקשור להוראה מתקנת והוראת אסטרטגיות למידה. את ניסיונו הרב צבר ניב במהלך עבודתו בחינוך המיוחד, שם עבד במסגרות מגוונות ונחשף לסוגים רבים של תלמידים המאכלסים מסגרות אלה: בעלי לקויות למידה פיגור שכלי, הפרעות בתקשורת (PDD – הרצף האוטיסטי) והפרעות פסיכיאטריות. מעבר לעבודה בהוראה, לניב ניסיון בהדרכה בקורסים לשיפור המוכנות לקראת כיתה א’ וניסיון עשיר בהכנת תלמידים לקראת מבחני הבגרות בכל מקצועות הלימוד. בנוסף הוא בעל הכשרה מטעם מכון פויירשטיין בתחום העשרה האינסטרומנטלית לכל הגילאים, דרכה ניתן ללמד ולהקנות אסטרטגיות למידה ומיומנויות חיים ללא צורך בקריאה או כתיבה.

מרכז פלדמן
מרכז פלדמן, הממוקם בתל אביב, הוא מרכז ייעודי לקידום הצלחה ומצוינות בלמידה. על פי חזונו, מרכז פלדמן רואה בעצמו סוג של מכון כושר למוח. מכאן נגזרת התפיסה של המכון, לפיה שיפור יכולות הלמידה והגישה ללמידה באמצעות הטמעת הרגלים נכונים ומתאימים, ולאחר מכן אימון ותרגול מתמידים- כל אלה הם הכרחיים להשגת מטרות הלמידה בדיוק כמו שאימון והשקעה בחדר הכושר הם קריטיים להשגת מטרות בתחום הספורט והכושר הגופני. במרכז פלדמן מלמדים את התלמיד כיצד ללמוד. בתהליך זה מדגישים את הצורך בהפיכת חווית הלמידה לטובה עבור הלומד, והטמעת יחס חיובי ללימודים. על מנת לסייע בשיפור חווית הלמידה, צוות מרכז פלדמן מביא בחשבון את המאפיינים השונים של מערכת החינוך כיום, שהופכים אותה למאתגרת במיוחד עבור כלל התלמידים, ובפרט תלמידים שמכל מיני סיבות מתקשים. מאפיינים אלה כוללים את הלמידה בכיתות הטרוגניות (שבהן יש שונות גדולה בין התלמידים מחד, אבל שיטת למידה אחידה לכולם מאידך), ובסביבה שמאוד דוחפת להצלחה והצטיינות.
על מנת להגשים את החזון, במרכז פלדמן משקיעים בהתאמת המורה לצרכי התלמיד, בתיווך מתאים על מנת לטפח בלומד עצמאות ומוטיבציה, ובהבנת קשייו וצרכיו הייחודיים של כל תלמיד על מנת להתוות עבורו יעדים הולמים ודרכים מתאימות להגיע אליהם.

הפרעת קשב וריכוז
במרכז פלדמן מסיעים לתלמידים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. בהפרעת קשב וריכוז נפגעים תפקודים בסיסיים של יכולת מיקוד הקשב, היכולת להעביר את המוקד מנושא לנושא או ממטלה למטלה, נטייה חריפה להסחת דעת, קושי בפיצול קשב (“מולטי- טסקינג”) וכד’. לאור העובדה שהיא מאובחנת על ידי רופאים (נוירולוגים או פסיכיאטרים) הסברה הרווחת היא שהטיפול בהפרעת קשב וריכוז מסתכם בטיפול תרופתי. הטיפול התרופתי (אם בוחנים אותו מעבר לסטיגמה שלעתים קרובות מלווה אותו) גם עשוי להיראות אטרקטיבי להורים ואנשי חינוך מאחר והוא פשוט יחסית ליישום. בעוד שאין חולק על יעילותו של הטיפול התרופתי, להפרעת קשב מתלווים לרוב קשיים שהם מעבר לתפקודי הקשב הבסיסיים. התלמיד הסובל מהפרעת קשב לרוב מתקשה לארגן את סביבת העבודה שלו, לבנות סדר עדיפויות מתאים בתהליך הלמידה, לעמוד בלוחות זמנים ולמצוא את דרכי הלמידה האופטימליות עבורו. כל אלה הם תוצאה של הקושי להפנים הרגלי למידה מותאמים בגילאים הצעירים, בתחילת דרכו במערכת החינוך. בנוסף לקושי להפנים אסטרגיות למידה, תלמידים רבים גם צוברים מידה לא מבוטלת של כישלונות ותסכול, שפוגעים עוד יותר במוטיבציה שלהם. במרכז ניב פלדמן מלווים תלמידים אלה על ידי מורים המכירים במורכבות הקשיים שלהם, ויודעים שהדגש הוא לא רק על מירוץ להשלמת פערי חומר אלא גם על הקניית הרגלים שיאפשרו למידה יעילה ונוחה יותר עבור התלמיד, שעד כה חווה למידה כמאמץ סיזיפי שנוטה להניב אכזבה. בנוסף דגש על אסטרטגיות למידה, מרכז פלדמן רואה חשיבות עליונה בשיפור תחושת המסוגלות והאמון של התלמיד בעצמו, ומאמין שבכל תלמיד טמון פוטנציאל להצלחה והתגברות על הקושי.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה