תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מה זה קלינאית תקשורת?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

קלינאית תקשורת - צור קשר ישיר עם קלינאי תקשורת מומלצים

מה זה קלינאית תקשורת?

קלינאיות תקשורת הינן מטפלות בילדים ובמבוגרים הסובלים מבעיות שפה ודיבור. למעשה, קלינאות תקשורת הינו מקצוע פארא רפואי, והוא נלמד במשך ארבע שנים במוסדות אקדמאיים. בעלי המקצוע מטפלים בבעיות שפה, מונעים בעיות שפה, בעיות בדיבור ותקשורת. קלינאיות מאבחנות ומטפלות באנשים הסובלים מקשיי שפה, הפרעות בדיבור והפרעות בתקשורת.

Picture of קראוטהמר אורלי
קראוטהמר אורלי

מומחית בדחיקת לשון, היגוי ודיספרקסיה של הדיבור ועוד

אהרון בקר 6 תל אביב
Picture of דיין אילאיל
דיין אילאיל

קלינאית תקשורת מומחית באכילה במבוגרים וילדים. הפרעות קול ובליעה ולקויות שפה

צייטלין 21, תל אביב
Picture of עוזיאל אלינור
עוזיאל אלינור

מטפלת בבית המטופל - מומחית בילדים ובמבוגרים ומטפלת בבית המטופל

בקעת אונו, בת ים, גבעתיים, חולון, יהוד, ראשון לציון, רמת גן, תל אביב



הפנייה ואבחון אצל קלינאית תקשורת
ישנן סיבות רבות וגורמים שונים לפנות אל קלינאית תקשורת ומוטב שהדבר יעשה מוקדם ככל הניתן. כיום גם אנשי מקצוע אחרים, מלבד קלינאית תקשורת מעורבים בתהליכם השונים של ילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות שפה ותקשורת. מדובר על רופאים, רופאי אף אוזן וגרון, פסיכיאטרים, אורתודנטים ועוד. גם למערכת החינוך ישנה השפעה. אם הגננת מצביעה על כך שלילד יש בעיות בדיבור, עיכוב שפתי ועיכוב בדיבור או שהוא סובל מבעיות תקשורת, אל תזלזלו בדבריה, פנו בהקדם אל קלינאית תקשורת מוסמכת. השפה הינה אמצעי התקשורת העיקרי המקשר בין בני אדם. ללא שפה וללא תקשורת קשה מאוד לשרוד. ללא שפה וללא תקשורת קשה מאוד להעביר רגשות, מחשבות, צרכים ורצונות, ולכן קשיי שפה ודיבור יכולים לנבא הצלחה בחיים והישרדות. ככל שהילד יאובחן מוקדם כך יוטב לו ולסביבתו

כיצד הקלינאית בונה תוכנית טיפול?
קלינאית תקשורת קודם כל מכירה את הילד, את משפחתו ואת סביבתו. לעיתים היא תידרש לתצפת עליו בבית או במסגרת הלימודית קלינאית תתייחס לצרכיו הפיזיים והרגשיים של הילד. היא תאסוף כמה שיותר נתונים, תוך כדי התקשרות, עם ההורים, בני משפחה אחרים וגננות או מורות, ועל פי הנתונים הללו תבנה תוכנית לימודים פרטנית המתאימה לכל ילד על פי צרכיו הייחודיים. אפשר להיפגש עם קלינאית תקשורת פעם בשבוע, ניתן להיפגש פעם בשבועיים וגם פעם בחודש. כאשר מדובר על ילדים קטנים הטיפול יארך זמן קצר.

בעיות תקשורת ובעיות שפה
קלינאית תקשורת מטפלת הן בסובלים מבעיות תקשורת והן בסובלים מבעיות שפה ודיבור. הן מטפלות במיוחד בילדים אבל גם במבוגרים. כאשר מדובר על מבוגרים, לרוב מדובר על אנשים אשר עברו תאונות קשות וכתוצאה נחבלו בראשם, אז צפויה גם הפרעה בדיבור וקשיים בשל הפגיעה במוח. הקלינאיות מטפלות גם במי שחווה אירוע מוחי כלשהו או שבץ מוחי, לכן הן גם עובדות במוסדות שיקומיים. כאשר אנו מדברים על ילדים צעירים, לרוב מדובר על ילדים הסובלים מקשיי דיבור, קשיי שפה וקשיי תקשורת, כגון ילדים אוטיסטים. כמו כן הקלינאיות יטפלו בילדים הסובלים מגמגום קל עד קשה. עוד טרם הטיפול, תדרוש הקלינאית מהילד לבצע בדיקת שמיעה על מנת לוודא שהבעיות אינן נובעות מחירשות או לקות שמיעה כלשהי. גם ילדים הסובלים מלקויות למידה, עלולים לסבול מאיחור שפתי וליקויי דיבור. בכל אלה מטפלות קלינאיות תקשורת מומחיות. קלינאיות עובדות במגוון קופות: חולים, בקליניקות פרטיות, במכונים להתפתחות הילד, בגנים טיפוליים, במוסדות חינוך מיוחד, במרפאות להתפתחות הילד , במכונים פרטיים ועוד.

כיצד מוצאים קלינאית טובה?
כאן רשת האינטרנט עומדת לרשותכם כמו בעוד מגוון תחומים אחרים. הרשת היא אוצר בלום של ידע וגם בתחום קלינאות תקשורת. רבים אשר שומעים כי ילדם אינם מתפתח כראוי ושומעים שבשל עיכוב התפתחותי הוא זקוק למרפאה בעיסוק ולקלינאית תקשורת, נבהלים, מכיוון שאינם יודעים מה מהות המקצועות הללו. לכן כדאי לצבור עוד ועוד מידע באמצעות מאמרים ברשת, על מנת להוריד את מפלס החרדה. ברשת גם תוכלו למצוא קלינאיות בתקשורת באזור מגוריכם, ולקרוא מאמרים ותובנות אותן צברו קלינאיות תקשורת מנוסות. הכי חשוב הוא לטפל בהקדם, על מנת לצמצם נזקים.

נשמח אם תשתף

Facebook
Twitter

מאבחנים ומטפלים בירושלים

מאבחנים ומטפלים באזור הדרום

מאבחנים ומטפלים בחיפה והצפון

מאבחנים ומטפלים בכל הארץ

מאבחנים ומטפלים באזור השרון

מאבחנים ומטפלים באזור המרכז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה