תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז דף חדש – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

תלמידים לקויי למידה מתמודדים עם מגוון אתגרים לימודיים ומתקשים בביצועם. תארו לעצמכם שאתם יוצאים כל יום לעבודה ,שבמסגרתה אתם נכשלים כמעט בכל מטלה שאתם מנסים לבצע, אין ספק שהייתם חשים תסכול,בלבול והשפלה.
כך תלמיד לקוי הלמידה חווה את יום הלימודים שלו ( עבודתו!): כישלון, חרדה ואף הימנעות מהכנת שיעורי בית ומהתכוננות למבחנים.

דבי לוי  אשת חינוך ותיקה, בעלת ותק של יותר מ-25 שנים,מומחית להוראה מתקנת בשפה( אוניברסיטת בר-אילן) ,הקימה את מרכז “דף חדש” על מנת להעניק כלים  לתלמידים ולסטודנטים בתחום ההוראה המתקנת.

מטרת תחום ההוראה המכוונת(המתקנת) היא להעניק טכניקות למידה  אישיות לתלמיד. תכנית הלימוד נתפרת בהתאם לצורכי התלמיד, כגון: מצבו הלימודי ביחס לבני גילו, יכולתו הרגשית ועוד. בתהליך הלמידה,ההוראה מתמקדת בשפה דבורה (קשיי שיום, אוצר מילים,ניסוח של מחשבות ורעיונות..), בקריאה (פיתוח מודעות פונולוגית, אורתוגרפית ומורפולוגית), בכתיבה ( כתב-עיצוב, קצב הכתיבה,שגיאות כתיב..),בהבעה בכתב (כתיבה על פי כללים ומבנה,כתיבת תשובה, כתיבת סיכום..)הכנה למבחנים (קידוד ע”י אסטרטגיות זיכרון…).

ההוראה מעניקה לתלמיד כלים אישיים ויישומיים לעמוד בדרישות וברף המבחנים של בני גילו,והתוצאות? נהדרות!! הציונים עולים, עמם הביטחון העצמי,החיוך חוזרוכמובן, ההורים גאים ונרגעים.

לתלמידים בעלי הפרעת קשב, המתקשים בלימודים,יש קושי בתחומי התפישה, כלומר: האופן שבו הם מארגנים וחווים את סביבתם באמצעות החושים.

אי לכך בטחונם העצמי נפגם כאשר הם לא כל כך בוטחים במידע שהם מקבלים  מחושיהם.אחד מכישורי התפישה החשובים הוא היכולות המרחביות ,כמו: למקם חפצים  בחלל תוך התייחסות לגודל,למרחק ולכיוון.תלמידים בעלי קשיים בתחום זה עשויים להתקשות בקריאה(גם בתיכון),וכשהם קוראים,הם מדלגים על שורות,מתוך היסח הדעת,וכשזה קורה במבחנים,זה מצער אותם מאוד.במרכז”דף חדש” ניתן לשלב תוכנה המשפרת עם הזמן את הקריאה באופן משמעותי.

מיומנות מרחבית נוספת היא תיאום עין-יד,שמאפשרת תיאום בין התנועות
המוטוריות למידע החזותי.כתוצאה מכך כתב היד בלתי קריא,ההעתקה למחברת –לקויה.

דבי לוי מלווה בהצלחה רבה מזה שנים עשרות תלמידים וסטודנטים בהוראה מכוונת בשפה.במידת הצורך,נפגשת עם הצוות החינוכי בבית הספר כדי לבנות תוכנית עבודה שתוביל להתקדמות.במרכז מתקיימים גם שיעורי הוראה מתקנת במתמטיקה ע”י מורה מעולה,בעל תעודת הוראה, מומחה ללקויי למידה,וכל זאת  במטרה לטפח כישורי למידה.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה