תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז מ.י.ה – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז מ.י.ה
במרכז מ.י.ה מוצעת הוראה מתקנת עבור תלמידים בגילאי בית ספר יסודי (א’ עד ו’). ההוראה המתקנת במרכז מועברת על ידי מורה מומחית בתחום, בוגרת אוניברסיטת בר- אילן, בעלת תואר ראשון בחינוך וותק של חמש עשרה שנה בהוראה. תלמידים (והוריהם) הסובלים מקשיים לימודיים העשויים להצריך הוראה מתקנת, מוזמנים לפנות למרכז מ.י.ה על מנת לזכות לסיוע ולליווי הדרושים בהתמודדות עם קשיי למידה.

הוראה מתקנת
הוראה מתקנת היא תחום חינוכי העוסק בטיפול בקשיים ולקויות למידה, כאשר הכלי העיקרי הוא שיטות הוראה מותאמות ואישיות. משמעות המונח “מתקנת” משתנה בהתאם לקושי שהתלמיד מפגין, כאשר בדרך כלל הכוונה לתיקון של תפיסה שגויה, סגנון עבודה לקוי, אסטרטגיות למידה לא מתאימות, פער לימודי וכיוב’.
ילדים המפגינים קשיים לימודיים, בין אם הם מאובחנים כסובלים מלקות למידה ואם לאו, מראים פער בתפקוד הלימודי ביחס לבני גילם חבריהם לספסל הלימודים. פער זה הוא בעייתי קודם כל עקב ההשלכות שיש לו על המשך ההתקדמות של התלמיד ויכולתו לעמוד באתגרים שמציבה לו דרכו במערכת החינוך. בנוסף, לפער שכזה עשויות להיות השלכות נוספות. התלמיד לרוב מודע לקיומו של הפער ולחוסר היכולת שלו לגשר עליו, ועלול לחוות אכזבה מעצמו, תיסכול ופגיעה ובערך העצמי והדימוי העצמי. היבטים אלו עשויים לאפיין גם את הורי הילד, שעלולים להעביר לו את המסר של היותו מאכזב באופן לא מודע. כל אלה הן סיבות בגללן תהליך של הוראה מתקנת מומלץ ויכול לסייע לילד להתגבר על הקשיים, עד כדי הצלה של ממש.

אז מה עושים בהוראה מתקנת?
הוראה מתקנת היא הוראה פרטנית, כלומר היא ממוקדת בתלמיד יחיד (יש מקרים שבהם הוראה מתקנת מועברת באופן קבוצתי, וגם במקרים כאלה- הקבוצה נבנית בהתאם לרמה מסוימת של החברים בה). נעשה מאמץ להביא את התלמיד למצב של למידה פעילה (בניגוד ללמידה פסיבית של הקשבה וקליטת חומר שמאפיינת שיעורים רבים בבית הספר), מתוך הבנה שהיותו שותף פעיל בתהליך מגבירה את סיכויים להפיק ממנו תועלת.
בראשית התהליך מתבצע איסוף מידע על מצבו הנוכחי של התלמיד, על ידי ראיונות עם התלמיד, הוריו, אנשי הצוות במסגרת החינוכית שלו ואבחונים שונים (במידה ועבר כאלה). לאחר מכן נבנית עבורו תכנית לימודים פרטנית, המתמקדת בקשיים וגם בנקודות החוזק שאותרו בשלב איסוף המידע. לכל אורך יישום התכנית נעשים מעקב ובקרה על קצב ההתקדמות והשגת המטרות והיעדים שהוצבו עם בנייתה.

מרכז מ.י.ה בפתח תקווה הוא מרכז לחוגים, סדנאות, הוראה מתקנת ואימון אישי, הממקד את שירותיו מלידה ועד לגיל 13 לילדים והוריהם. המרכז קם כמענה לצרכים של רבבות הורים מפתח תקווה והסביבה. הפונים למרכז הם ילדים (והוריהם, כמובן) מגיל ינקות ועד גיל שלוש עשרה במרכז מ.י.ה מתקיימים מגוון רחב של חוגים, קבוצות והעשרה להורים וילדים, ובנוסף הוא מעניק אימון אישי הדרכה הורית וסיוע, כביטוי לרצון להעצים ולחזק את ההורים הזקוקים לכך.

אופיו הייחודי של מרכז מ.י.ה מכתיב שהפעילות תתבצע תוך היכרות אישית, קרובה ומירבית עם הילד והוריו וכן עם עולם החינוך לגיל הרך. זו הסיבה המרכזית לעובדה שהפעילויות במרכז מ.י.ה מועברות בקבוצות קטנות.
המרכז הוקם ומנוהל על ידי אינה ניסים. אינה היא מורה מוסמכת בכירה , עם ותק של מעל חמש עשרה שנה במסגרות חינוכיות לגיל הרך. את לימודיה והכשרתה עברה אינה במכללת בית ברל. בנוסף לניהול המרכז עבור המוני הילדים באיזור, אינה היא גם אם לשלושה ילדים.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה