תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

עירית דנאי – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רצונות- מרכז טיפול בקשיי תפקוד ולמידה

מרכז “רצונות” הוא מרכז טיפולי, בעל שני סניפים- בתל אביב ובכפר סבא. המרכז מטפל בפניות על רקע מגוון רחב של בעיות, ביניהן קשיי למידה, הפרעות קשב וריכוז, קשיים חברתיים, התפרצויות זעם וקשיים בהתמודדות עם תסכול וקשיים תפקודיים אחרים. הטיפולים במרכז נערכים על פי תפיסת העולם של שיטת אלבאום, הכוללת שימוש בטכניקות רגשיות, אנרגטיות וגופניות בניסיון להשיג איזון בין מערכות הגוף והנפש השונות, ולסייע בשיפור התפקוד בתחומים שונים.

סניפי מרכז “רצונות” מנוהלים על ידי פורת הגר ועידית דנאי, שניהם מטפלים מוסמכים בשיטת אלבאום, המיישמים את עקרונות השיטה בעבודה עם הילדים הפונים למרכז.

טיפול רגשי- על שום מה?
ממש כמו מבוגרים, ילדים ומתבגרים מתמודדים עם מגוון עצום של קשיים. קשיי למידה, חרדת בחינות, סערות חברתיות, אובדנים ומשברים. בדיוק כמו מבוגרים, פעמים רבות ילדים ומתבגרים מסתובבים בתחושה שאין אף אחד שיכול להבין את הקושי שהם חווים, שעדיף להסתגר מאשר להדאיג ולעורר סביבי תשומת לב רבה, שאין תקווה לשיפור המצב ואין טעם בניסיון להסבירו למישהו קרוב (חבר, הורה או מורה). בהרבה מהמקרים, תחושות אלה פועלות כסוג של מעגל קסמים- מתוך הנחה שאין מה לעשות הן מונעות מהאדם להושיט יד לסביבתו הקרובה ולפנות לעזרה. התחושה שפנייה לעזרה היא חסרת טעם יכולה לנבוע ממחשבה שהמצב כה חמור ושאין תקוה שישתנה, או ממחסור בכוחות נפש לפעול להשגת השינוי הדרוש וכד’. פניה לטיפול רגשי יכולה לספק (לעתים לראשונה מזה זמן רב) מקום נוח ומקבל, שיאפשר לאדם מרחב לשקול את המשך דרכו, להתבונן פנימה, להבין מהו בדיוק המקור לתחושות הקשות ולזכות לליווי והתמיכה הדרושים לו על מנת לפתח תקווה לחיים שאחרי המשבר. במרכז “רצונות” אנו מעניקים לפונים טיפול רגשי בהתאם לעקרונות שיטת אלבאום.

טיפול רגשי על פי שיטת אבלאום

על פי שיטת אלבאום, המקור לקשיים ומצוקות (בכל התחומים) נובע מהפרת האיזון שבין ארבע המערכות העיקריות של האדם: המערכת הגופנית, המערכת הרגשית, המערכת הקוגניטיבית והמערכת האנרגטית. הטיפול לכל מופע של קושי ומשבר שואף להשבת האיזון בין מערכות אלה. גם בבואנו להעניק טיפול רגשי, נשאף לשלב בטיפול את כל אחת מארבעת המערכות הללו. המטפל והמטופל ינסו ביחד להבין מהם התחומים הפגועים בהווה של המטופל, והטיפול יכלול שילוב של טכניקות ותרגולים לשיפור התפקוד בכל מערכת. אלה יכולים לכלול תרגילים גופניים לחיזוק הגוף ושיפור הקואורדינציה והיציבה, טכניקות שונות של הרגעה, נשימה ודמיון מודרך, סוגים שונים של עיסוי, טיפול במגע ומדיטציה. בטיפול מושם דגש על שני היבטים המקיימים ביניהם מערכת עדינה של יחסי גומלין: מחד, המטפל מקפיד לדרוש מהמטופל לעשות ולפעול, ולא “לברוח” מעשייה והתמודדות, ומאידך, קיימת חשיבות לחוויה של הצלחה, ולכך שהמטופל לא יחווה את הטיפול כמתסכל יתר על המידה (דבר שעלול להוביל אותו לאותו מקום ממנו הגיע לטיפול- לחוסר תקוה, ייאוש ופסימיות). השיפור בתפקוד המערכות הנמצאות במוקד הטיפול מלווה במקביל בשיפור תפקודי בכל תחומי החיים שמחוץ לטיפול- אם בלימודים, בתפקוד החברתי, המשפחתי, הזוגי ובעולם העבודה. במקרה של מטופלים צעירים, טיפול בשיטת אלבאום גם משולב בהדרכה מתאימה להורים, על מנת שהתהליך שהאדם עובר יוכל להתרחש במקביל הן במפגש הטיפולי והן בסביבה הביתית, הטבעית למטופל. אנו במרכז “רצונות” רואים בעבודתנו מתנה שכל מטופל מעניק לעצמו על מנת להקל על מצוקותיו ולשפר את רווחתו וחייו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה