תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון דידקטי עם אהובה אהרוני

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הרקע של אהובה אהרוני

אהובה אהרוני מהווה את המענה המלא הדרוש לילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. הניסיון וההשכלה של אהובה מעניקים מכלול אקלקטי המספק את האפשרות למצוא את הטיפול המתאים עבור כל אחד. אהובה אהרוני מאפשרת לעבור את כל התהליכים השונים של התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה במקום אחד, משום שהיא גם מבצעת אבחון לקויות למידה, וגם עוזרת למצוא פתרון לבעיות שאובחנו. חשוב לשים לב שאהובה אהרוני מספקת מענה שונה עבור אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ולאלה המתמודדים עם לקויות למידה. לקויות למידה מושפעות מגורמים רבים, לעיתים גם מהפרעות קשב וריכוז, אך יש להן פתרונות שונים, שאותם מספקת אהובה אהרוני. הטיפול שלה כולל אבחון מקצועי בתחום עברית, חשבון ואנגלית, התאמת הטיפול הנכון, וליווי מלא לכל אורך הדרך, גם במסגרת הלימודית. הטיפול הרב-גוני והמלא של אהובה אהרוני מאפשר לכל מטופל להרגיש מוגן ובטוח בעצמו.

החיוניות של אבחון דידקטי

אבחון דידקטי זוהי השיטה הרווחת והמקובלת ביותר לצורך אבחון לקויות למידה. התהליך של אבחון דידקטי כולל שתיים עד שלוש פגישות, שבמהלכן המאבחן או המאבחנת מודדים ובודקים את היכולות של התלמיד. האבחון מיועד לתלמידים מגיל שבע ועד גיל שבע-עשרה. לעיתים, לקויות למידה מתגלות כבר בשנים הראשונות של בית הספר, ובמקרים אחרים, בשלבים מאוחרים יותר, לקראת בחינות הבגרות (יתכן שהדבר קשור ללחץ המופעל על התלמיד). מתפקידו של המאבחן למצוא את הגישה הנכונה עבור כל תלמיד, יהיה גילו אשר יהיה.

האבחון דורש כמה וכמה פגישות,לצורך יצירת קשר איכותי ורציף עם התלמיד. בנוסף, על המאבחן לראות דפוסים חוזרים בהתנהגותו, על מנת שיוכל להסיק שמדובר בלקויות למידה, ולא גורמים אחרים (למשל פסיכולוגיים), או פשוט היעדר מוטיבציה לימודית. אבחון דידקטי הינו חלק חשוב וראשוני בתהליך ההתמודדות עם לקויות למידה, משום שהוא קובע לא רק האם יש לקויות למידה, אלא גם עם הגורמים ללקויות בהן יש צורך להתמודד בתחומי הלימוד השונים(קריאה, כתיבה, חשבון, לימודי שפה זרה, או שילובים שונים של הארבעה).

ביצוע האבחון עם אהובה אהרוני

אהובה אהרוני הינה מומחית בתחום אבחון וטיפול בלקויות הלמידה, וביכולתה להעניק למטופליה שירות מלא וכולל, החל משלב האבחון, ועד לשלב שבו התלמיד לומד להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמו. אהובה אהרוני הינה מאבחנת דידקטית מוסמכת, בעלת וותק כמורה לחינוך מיוחד, אשר צברה נסיון רב במהלך שנות עבודתה עם תלמידים לקויי למידה. ידע זה מועיל לקבל את השלב הראשון בתהליך ההתמודדות עם לקויות למידה בצורה מאוד אישית. עובדה זו מהווה גורם חשוב מאוד עבור המאובחנים, משום שהמצב ההתחלתי, שבו הם מקבלים את הבשורה ש”יש להם בעיות”, הינו קשה מאוד, ועלול אף להיות טראומתי, אם לא מתמודדים איתו בצורה עדינה, כפי שעושה אהובה אהרוני. ייחוד נוסף של אהובה במהלך העבודה ולאחר ביצוע האבחון הדידקטי, הינה היעזרות בקינסיולוגיה – תורה הוליסטית של התנועה והשרירים. התפיסה האקלקטית ואפילו ההוליסטית של אהובה אהרוני מאפשרת לה לתת טיפול שונה, הרבה יותר אישי ואף רוחני, שבסופו של דבר יתרום להתמודדות טובה ויעילה עם לקויות הלמידה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה