תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון פסיכודידקטי ומהותו

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

למה מיועד אבחון פסיכודידקטי ואיך הוא מסייע לטיפול

אבחון פסיכודידקטי בעצם נותן מענה של החלק הקשור לנפש האדם. בעת אבחון בודקים דברים הקשורים ללמידה וכאשר רוצים סברה נוספת רצוי ביותר בעצם לבדוק את הדברים מהפן של האבחון הפסיכודידקטי.

איבחון פסיכודידקטי יתן תשובה מרחבית יותר לבעיה שהרי היא אינה קשורה רק בלקויות למידה הנובעות מכתיבה לקויה או קריאה לקויה ולהשפעת התנהגות יש בהחלט השפעה על האדם הלוקה בלקויות כאלה ואחרות. בדיקה מיוחדת זו בעצם עולה על הבעיות הרגשיות בנוסף לבעיות השטחיות לכאורה. אבחון פסיכודידקטי יתן תמונה לגבי אינטלגנציה ועניין ריגשי של המאובחן בפועל. איבחון פסיכודידקטי בעצם הוא השלמה לאבחון דידקטי רגיל שלא יכול לבצע בדיקות הקשורות בתפקודים ריגשיים.

מטרתו של אבחון פסיכודידקטי ובמה הוא מסייע.

אבחון פסיכודידקטי מסייע במציאת מגרעות הקשורות בדברים הפוגמים בלמידה הבסיסית. בין היתר מזהה גם ליקויי למידה. אבחון פסיכודידקטי נדרש החל מחטיבת הביניים והלאה וזה בנוסף לאבחון דידקטי שהינו חלק מתוך האבחון המלא. אבחון פסיכודידקטי בעצם יסייע לתלמיד ויקל עליו במבחני הבגרות לרבות בהגשת עבודות, זמני הגשה או זמני מועדי סיום מבחנים. אם כן, מהו קושי למידה? מדובר בעצם ביותר מקושי אחד ובכלל בקשיים שבדרך כלל מולדים גנטיים. בעיות הלמידה מתבטאות כזכור בקושי כתיבה, זכרון, קריאה, קשב  למרות שאין זה קשור לרמת אינטלגנציה בעוד יש מספר ליקויים ואחד מהם אף גדול יותר מקודמיו.
 מהי בעצם בעיה ריגשית המצריכה איבחון פסיכודידקטי? מדובר בסיבות שהינן ריגשיות והן סיבות נלוות, גורמות למצב אך אין הן הסיבה הישירה. מוטבציה של אותו אדם נמוכה מאוד והדימוי העצמי אף הוא נמוך מאוד, סוג של קשיים הנובעים מתפקוד ריגשי לקוי. אדם בעל תפקוד ריגשי נמוך לא יוכל לתפקד, לרוב אדם כזה יעדר ממערכת הלימודים ואדם בוגר לא פעם יעדר העדרות ממקום עבודתו, הוא לבטח לא יוכל להפגין מוטיבציה וזה לבטח יגרום לחוסר בלמידה.

איך בעצם מתרחשים להם אבחונים פסיכודידקטיים?

אבחונים פסיכודידקטיים מתרחשים כשש שעות ונפרשים לעיתים על יותר ממפגש אחד. המבחן הראשוני יעסוק במבחן שרובו אינטלגנציה, לאחר מכן יבוצעו מבחנים הקשורים לשמיעה וראייה חזותית, גם על זכרון יתמקד המבחן, בין היתר תבדק יכולת של הבנת הנקרא יכולות של כתיבה ויכולות במקצועות החשבון ואף האנגלית. גם רמת הקריאה תבחן לה. החלק האחרון של המבדק יהיה על בדיקת הקשיים, מוטיבציה וכמובן הפן הרגשי שהוא חשוב ביותר. הדבר החשוב ביותר הינו בחינה של התמודדות עם קשיים והתנהגות בכלל. לאחר אבחון לקויות למידה בעצם מתקבלת לה תכנית לעבודה משותפת של ההורים או הסביבה עם הילד בעל הבעיה וזאת על מנת לסייע לו ולהעניק לו אפשרות להקלות בזמן הגשת עבודות או מבחנים כאלה ואחרים בהתאם לנהלים הקיימים.

אבחון פסיכודידקטי מועיל במיוחד ומסייע ומשמש כחלק מאבחון דידקטי . אבחון פסיכודידקטי נחוץ ביותר על מנת לטפל ולתת מענה לתיפקוד הקשור בתפקודי הרגש. חשוב ביותר לבצע אבחון מתאים על מנת למנוע את האפשרות לאתר את הלקויות הנסתרות באמת. אבחון פסיכודידקטי נותן מענה כחלק מאבחון דידקטי ויבוצע באמצעות פסיכולוג שיבחן תפקודים ריגשיים לצד תפקודים או ליקויים אחרים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה