תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון פסיכודידקטי ומטרותיו

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה אצל ילדים ובכלל אצל אנשים הינם דבר קשה מנשוא. מדובר בקושי וחוסר יכולת להעיז לבצע דברים וזאת גם בעקבות תפקוד ריגשי פגום שעליו נדבר בהמשך מאמר זה. ילדים בעלי הפרעת למידה ויתרו לעצמם לא פעם, לא פעם כינו אותם עצלנים, חסרי מוטיבציה, כאלה המוותרים לעצמם בכל הזדמנות בעוד לא באמת ידעו כי ילדים אלו בעצם סובלים מבעיה קשה מאוד הפוגעת להם בתפקוד של לימודיהם.

אבחון פסיכודידקטי בעצם יכול לזהות קשיים של ילדים כאלה ולנתח מאין הם נובעים. הוא עוסק בבעיות תיפקוד רגשיות אבל בהחלט מאבחן גם קשיים כמו דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה וכד’. חשוב ביותר לבצע אבחון פסיכודידקטי על מנת לסייע לילדים אלו לעקוף את הבעיה הרגשית המקשה על שגרת חייהם. באמצעות האבחון בעצם ניתן להפיק דוח מתאים עם כלי עבודה מתאימים המותאמים על פי אישיותו ובעיתו של אותו תלמיד כשהחשוב ביותר מתייחס לכך שהתכנית מותאמת באופן אישי לצרכים הספציפים העולים ומותאמים לבעיה של הילד. אל לנו לשכוח שבמקרה הנ”ל חשובה גם תמיכה רגשית וסיוע לאורך כל האבחון עצמו על מנת להצליח לגרום לילד בעל לקויות הלמידה להרגיש בטוח וזאת על מנת להפיק את מירב התועלת על מנת לסייע לו בבעיותיו. בסופו של דבר ילד עם לקויות למידה שיאובחן ככזה יקבל הקלות בהגשת עבודות, הארכת זמן במבחנים וכד’.

 

אבחון פסיכודידקטי נכון יערך לפחות שעתיים ויתפרס לפחות על שני מפגשים כשקיים הפרש בין פגישה אחת לשניה. היתרון באבחון פסיכודידקטי טוב הינו טיפול בכמה נקודות חשובות מאוד שלא פעם קשורות זו בזו. לרוב יש קשר בין קושי רגשי ללימודי והכילים הנתונים בסופו של דבר קשורים בהתמודדות נכונה בשני הלקויות, הן בריגשי והן ברגיל.

אבחון פסיכודידקטי ינתן לתלמידים או סטודנים עם קשיי למידה בשילוב של קושי ריגשי.ישנם מצבים שיהיה רצון לבדוק את שני הגורמים יחד על מנת לקבל יותר כילים לאבחון נכון וסיוע לאדם בעל אותן לקויות. חשוב לציין כי עבודה אל מול כלי אחד אינה משמשת את המטרה ועלולה לא פעם להטעות את האדם ואף שלא לקלוע למטרה הרצויה. אם כן, חשוב ביותר תמיד לשלב יותר מכלי אחד לסיוע וזאת על מנת לקבל תמונת מצב כוללת עבור הנבדק. אבחון פסיכודידקטי בעצם ימצא עבורנו את הבעיה ואת הקושי התפקודי הקשור ברגש דווקא. במידה ויבוצע אבחון מוצלח שהרי תהיה אפשרות לבנות לו תכנית  המותאמת ליכולות שלו ותסייע לו בקשיים היום יומיים שאיתם הוא מתקשה לפעול. מדובר בסביבה הטבעית של בית הספר, בסביבת עבודה למבוגרים ואף בסביבת המשפחה הקרובה והחברים.

אבחון פסיכודידקטי יסייע בהחלט לתלמיד או סטודנט לכשירצה ללמוד במוסד כזה או אחר. במידה והתקבל למוסד גבוה שדרישותיו אינן פשוטות שהרי אבחון נכון יספק לו יכולת להנחת זמן במבחנים, הענסת מחשב או מיכשור כזה או אחר בעקבות חוסר יכולת לחישובים או כתיבה נכונה, התעלמות משגיאות בכתב היד, מבחן בעל פה ואפילו שאלון בעלפה אם צריך ממש כמו להתייחס לאדם בעל קשיים בשפה. ישנים מקרים שיקבל הנל גם פטור מלא ממבחנים עם מלל עמוס שיקשה עליו בקריאה או לחילופין מבחנים
הקשורים במתמטיקה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה