תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון פסיכודידקטי מחיר

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון פסיכודידקטי - מידע, מאבחנים ומטפלים בישראל

אבחון פסיכודידקטי נחשב לאחד החשובים כיום בכל הנוגע לאיתור של לקויות למידה, תוך בחינת ההיבט הפסיכולוגי שעלול בעצמו להביא להן. זוהי פרקטיקה המשלבת בתוכה שני עולמות תוכן, דידקטיים ופסיכולוגיים כאחד, ולכן נחשבת גם למורכבת באופן יחסי בתחום האבחוני.

הורים המעוניינים לדעת אם ילדם סובל מהבעיה, יעשו הכול על מנת לאבחן אותה בהקדם האפשרי, תוך מתן פתרונות יעילים. גם בתנאים האלה, חשוב שהם ייקחו בחשבון את תג המחיר של האבחונים, שמשתנה כמובן בין אנשי המקצוע והמכונים המבצעים זאת.

אבחון פסיכודידקטי מחיר: טווח רחב במיוחדאבחון פסיכודידקטי מחיר

אין אבחון פסיכודידקטי אחד אשר דומה לחברו, מה שמשפיע גם על המחיר שלהם. זה מתחיל עם היקף האבחון, שיגדיר למעשה בה בודקים ובאיזה אופן. ניתן לשלב בין החלק הפסיכולוגי לדידקטי באופן שונים, כאשר המשקל היחסי שמעניקים לכל אחד מהם מגדיר גם את המחיר הסופי של האבחון. אבחון פסיכודידקטי הכולל את האבחון הדידקטי הבסיסי לצד הערכה כללית של רמת האינטיליגנציה, למשל, יהיה זול יותר מאשר אבחון מורכב, הכולל בתוכו אבחון פסיכולוגי ודידקטי מלאים.

טווח המחירים של אבחון פסיכודידקטי הוא רחב מאד, עם פערים של עשרות אחוזים בין אבחון לאבחון. המחיר לאבחון שכזה עומד לרוב על כמה אלפי שקלים (כ-2,000-3,000 ש”ח, בדרך כלל), אם כי צריך לזכור שניתן להוזיל את העלויות באמצעות התבססות על הביטוחים המשלימים של קופות החולים. חלק מקופות החולים הפועלות בישראל מקיימות הסדרים עם מכונים שונים העוסקים באבחון פסיכודידקטי, מה שמעניק למבוטחיהן את האפשרות לקבל סבסוד חלקי של האבחון. המשמעות הישירה של כך היא שהאבחון יכול להתבצע תמורת סכום של כמה מאות שקלים בלבד.

על האבחון הפסיכודידקטי

הסיוע של הגורמים המוסדיים

כפי שראינו מעלה, הסכום של אבחון פסיכודידקטי מלא אינו בטל בשישים כלל וכלל, מה שמסביר מדוע יש משפחות שיתקשו לעמוד בנטל. מעבר לסבסוד האפשרי של קופות החולים, יש גופים שונים שמעניקים סיוע. חלק מהרשויות המקומיות בישראל מפעילות מרכזים לאבחון, שמטבע הדברים יהיו זולים יותר מאשר המרכזים הפרטיים. גורמים אחרים המעניקים סיוע הם משרד החינוך ומשרד הביטחון, שעושים זאת עבור משפחות בעלות הכנסה נמוכה או יתומים של משפחות שכולות, בהתאמה. גם ארגונים שונים, דוגמת אגודת ניצן או קרן טליה למען הילדים, עשויים להעניק סיוע לקבוצות מוגדרות באוכלוסיה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה