תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון פסיכודידקטי עם מכון נעמן

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אלו תכונות הופכות את מכון נעמן למקצועי ביותר?

מכון נעמן מהווה את המקום שאליו ניתן לפנות בכל בעיה פסיכולוגית – של מבוגר או ילד. במסגרת המכון פועל צוות מיומן המונה מעל ל-100 פסיכולוגים, המאפשרים לכם לקבל מענה מלא בכל עת, כולל במענה טלפוני 24 שעות ביממה – המוקד החם לעזרה פסיכולוגית ראשונה. במסגרת המכון ניתן למצוא את כל השירותים הפסיכולוגיים החיוניים הדרושים לתפקוד נאות בעולם המודרני. זה מתחיל דרך אבחונים המאפשרים לבדוק את הסיבה לקשיים של האדם, דרך התאמה נכונה ויעילה של הטיפול, והטיפול עצמו. בנוסף, מספק המכון אישורים שונים הקובעים את כשירותם של אנשים לתפקידים שונים ומשימות דחופות במהלך חייהם. למשל, ניתן לעבור מבדק פסיכולוגי ולקבל הערכה חיובית להורות (עבור אנשים הפונים לבקש לאמץ), כשירות של אדם צעיר לתפקיד צבאי כלשהו, אישורים להתקבלות למוסדות לימוד ועבודה שונים, ועוד. למעשה, מכון נעמן בא לענות על כל הצרכים של החברה הישראלית לחיים בריאים מבחינה פסיכולוגית של כל אחד ואחד. המכון ממוקם באזור נוח בתל אביב, מה שמאפשר גישה גם לתושבי ערים קרובות.

אבחון פסיכודידקטי ויתרונותיו

אבחון פסיכודידקטי זוהי דרך נוספת לאבחון לקויות למידה. כיום, רבים מעדיפים שיטה זו על פני האבחון הדידקטי הרגיל. הסיבה לכך הינה שאבחון פסיכודידקטי מעניק הרבה יותר תובנות לגבי המצב הפסיכולוגי שבו נתון התלמיד, וגם מאיר את היכולות האינטלקטואליות שלו באור שחף מההשפעה של מערכת החינוך בישראל. עובדה זו הינה חשובה מאוד, משום שידוע שלא תמיד המערכת פועלת לטובתם של כל התלמידים, ולעיתים יש כאלה שלא מצליחים ללמוד על פי השיטות המונהגות בבית הספר. זה מצדו כלל לא מעיד על כך, שהילד אינו חכם, או הינו בעל יכולות מוגבלות. אבחון פסיכודידקטי מאפשר להורים וגם לתלמיד עצמו להיחשף ליכולות האמיתיות שלו, מבלי לקשר אותם לגורמים המקובלים במערכת. אבחון בעל ראייה רחבה שכזו מאפשר תהליך טיפול הרבה יותר בריא, תוך התמקדות על הצדדים החזקים של התלמיד, ולא החלשים, ועל ידי כך – השגה של הרבה יותר מטרות, והימנעות מגרימת טראומה, הורדה של הביטחון העצמי, ובעיות חברתיות.

הדרך שבה מתבצע אבחון פסיכודידקטי במסגרת מכון נעמן

מכון נעמן הינו בעל צוות מגוון של פסיכולוגים ומאבחנים, כאשר לשם אבחון פסיכודידקטי נדרש שילוב נדיר של שניהם. פסיכולוג ילדים קליני מטעם מכון נעמן שבודק את יכולותיהם של ילדים מאפשר לתת להם הזדמנות להראות את קודם כל את האישיות שלהם, ורק לאחר מכן למדוד אותם על סולם הציונים וההצלחות.

אבחון פסיכודידקטי במכון נעמן מספק בסופו של דבר גם מסמך מפורט ואיכותי ממוסד מקצועי ומקובל, על היכולות השונות של הילד. מסמך זה ישמש את התלמיד וההורים גם במסגרת הבית ספרית, על מנת למצוא את הדרך הטובה ביותר לנצל את כישוריו ולהובילו בהצלחה, וגם בתוך המשפחה עצמה. סיכום אבחון פסיכודידקטי במכון נעמן כולל גם המלצות ואפשרויות שונות שעומדות בפני הילד והוריו, על מנת להשיג את השיפור האיכותי והמשמעותי ביותר בתפקודו בבית הספר. כמו כן, אבחון פסיכודידקטי נותן רקע ומסגרת טובה למציאת שירותי הוראה מתקנת, שיאפשרו לתלמיד לרכוש שיטות למידה המתאימות לו.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה