תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה אהרוני – טיפול בלקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה אהרוני- מאבחנת, מאמנת ומטפלת אישית ללוקים בלקויות למידה שונות. /פורטל קשב וריכוז

רקע כללי:

לקויות למידה הינן כשל נוירולוגי, והן פוגעות ביכולות הלמידה הבסיסיים כמו קריאה, כתיבה ומתמטיקה, ברמה המתבקשת מאנשים בעלי אותה ההשכלה, הגיל ורמת המשכל. לקבל את האבחון כי לילד ישנן לקויות למידה אינה בשורה מרנינה כלל ורבים מקבלים את הבשורה באופן טראומטי.
אהובה אהרוני הינה מאבחנת, מאמנת ומטפל אישית עבור אנשים הסובלים מלקויות למידה השונות, ומהפרעות קשב וריכוז, החל מהגיל הרך, דרך ילדים ובני נוער וכלה במבוגרים. בכל הגילאים. לאהובה השכלה וניסיון עתיר שנים הן כמאבחנת והן בהוראה בחינוך המיוחד, המעניקים לאהובה את היכולות לאבחן ולטפל בהצלחה לאורך כל הדרך, עד לשלב בו המטופל רכש את כל הכלים שיסייעו לו להתמודד בכוחותיו עם מגבלותיו. בניגוד למרכזי למידה והמכונים השונים, הפועלים בשיטת הסרט הנע, כאשר המטופל דרכם הוא בסך הכול לקוח, אהובה מעניקה ליווי צמוד ואישי, הכולל ליווי פיזי במידה ומדובר במסגרת בית ספרית, על מנת להעניק לילד את התחושה כי הוא אינו בודד במערכה, וכי ישנו מי שמגונן עליו. עובדה נוספת המייחדת את אהובה היא השימוש בקינסיולוגיה ככלי נוסף על מנת ליצור קשרים חדשים בין המוח לגוף. אהובה מעניקה תמיכה, הדרכה וליווי החל מהשלב ההתחלתי ועד לשלב בו המטופל רכש את הכלים להתמודד עם הלקויות בכוחות עצמו ומאמין ביכולותיו.

לקויות למידה:
לקויות למידה הם קשיים נוירולוגים מולדים הפוגעים בכישורי הלמידה הבסיסיים כמו קריאה כתיבה ומתמטיקה, כאשר האדם מוגדר כלקוי למידה כאשר הישגיו במבחנים שגרתיים נמוכים מהמצופה בהתאם לגילו, רמת השכלתו ורמת המשכל שלו. המושג “לקויות למידה” מתאר מכלול הטרוגני של קשיים בקריאה, כתיבה, דיבור, הקשבה, ויכולות מתמטיות, בו בזמן שאין מדובר בהפרעות הנובעות מפגיעה חושית, הפרעה רגשית או חברתית או רמת משכל נמוכה. לקויות הלמידה עשויות לכאורה לפגוע בהיבט האקדמי בלבד, ואולם בפועל קיים גם קשיים רגשיים התנהגותיים הנובעים מההשלכות החברתיות ותגובות הסביבה ללקות. אלו הן ההשלכות המשניות היוצרות לא פעם מעגל קסמים של נבואה המתגשמת מאליה ועיצוב האישיות בטווח הרחוק. ככל שהלקות מאותרת בשלב מוקדם יותר כך דרכי ההתמודדות יעילים יותר והסיכוי להופעת ההפרעות המשניות מצטמצם. ללקויות הלמידה, כאמור, אין קשר לרמת המשכל של האדם והם באים לידי ביטוי באחת או יותר מן המיומנויות הכוללות קריאה, כתיבה, הבעה ומתמטיקה, קשיים בקשב וריכוז, קשיים בתחום השפה, בתפיסה החזותית והשמיעתית והתקשורת ביניהן, התמצאות במרחב והזמן, קשיי זיכרון לסוגיו, קשיים באסטרטגיות למידה כגון יעילות, חוסר היכולת להבחין בין עיקר לטפל וכדומה.

אבחון וטיפול על ידי אהובה אהרוני
את לקויות הלמידה יש צורך לאבחן באמצעות מבדקים מקובלים, על מנת שיהיה אפשר לאתר את הקושי באופן ממוקד ולטפל בקשיים אשר התגלעו בהתאם לאופייה של הלקות או הלקויות ודרגתן. כמומחית בתחום האבחון, האימון והטיפול האישי, אהובה אהרוני מספקת את המענה החל משלב האבחון ועד להגעה לשלב הסופי בו המטופל רכש את כל הכלים הדרושים אשר יסייעו לו בהמשך דרכו. שלב האבחון מתבצע באמצעות מבחן דידקטי או פסיכו דידקטי המתבצע על פני מספר פגישות והוא הכרחי הן על מנת לאבחן האם הבעיה נובעת מלקות למידה מולדת או נובעת מגורמים סביבתיים. איתור מקור הבעיה יעניק את האפשרות לבנות תוכנית טיפולית המותאמת בדיוק לצרכי המטופל. גורם נוסף לחיוניות המבדק הוא היותו של הבדק הפסיכו דידקטי תנאי להכרה של משרד החינוך בלקות, על מנת לאפשר לתלמיד בעל לקויות הלמידה הקלות משמעותיות המכונות “התאמות”. השלב הראשון בתהליך הטיפול מתחיל בהכרה כי קיימת לקות. זהו השלב הקשה ביותר הן לילד והן למשפחתו, וכמומחית בתחום, אהובה מסייעת לקבל ולהבין את הבשורה בצורה עדינה ובאופן מחבק ותומך, באמצעות כלים ייחודיים של היעזרות בקינסיולוגיה, שהינה שיטה הוליסטית המשלבת בין שרירי הגוף, המוח והנפש, כאשר באמצעות הבנת התנועתיות של שפת הגוף ניתן לאמן את המוח והנפש שהינם מיקשה אחת, וליצור שינויים בכל הביטי החיים. אהובה מלווה את המטופל לכל אורך הדרך, החל משלב גילוי הלקויות, דרך ההוראה המתקנת ואימוני הקשב, הכוללים שימוש בשיטות מגוונות כמו מוזיקה, שיחות פסיכולוגיות, משחקי מילים וכדומה, וכלה בקינסיולוגיה הרואה בגוף ובנפש כמקשה אחת, עד לשלב בו המטופל לומד להכיר במעלותיו ומסוגל לעקוף את מגבלת הלקויות שלו, ולהתמודד בכוחות עצמו עד למימוש מוחלט של הפוטנציאל הגלום בו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה