תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אורית בורוכוב – אבחון MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אורית בורוכוב – אבחון מוקסו

אורית בורוכוב היא בעלת תואר ראשון (BA) בחינוך מיוחד ותואר שני (MA) בייעוץ חינוכי. לאורית ניסיון וידע מוכח בתחום ההוראה וסיוע לתלמידים מתקשים. במקצועה אורית היא מורה להוראה מתקנת, והיא מתמחה בשיפור המוכנות לכיתה א’ ובסיוע לילדים בעלי קשיי קריאה וכתיבה. את ההיכרות שלה עם עולם ההוראה לגיל הרך החלה אורית כמורה מחנכת לכיתות א’ ו-ב’. בהמשך דרכה עסקה אורית בהוראה מתקנת בקרב תלמידי בי”ס יסודי. ובנוסף, וזה גם עיסוקה עד היום, אורית עובדת עם ילדים הסובלים מעיכובים התפתחותיים שונים, ומשולבים במסגרות החינוך הרגילות.
אורית היא מאבחנת דידקטית מוסמכת, ומטעם משרד החינוך היא מאבחנת בבתי ספר יסודיים, וכן במכון פרטי לקידום ילדים ובוגרים לקויי למידה.
בשנות עבודתה, אורית צברה ניסיון רב ועשיר בשיטות וטכניקות להקניית קריאה, כתיבה ומיומנויות חשבון לגילאי הגן וגם לגילאי בית הספר היסודי. אורית היא גם בוגרת מגוון רחב של הכשרות והשתלמויות בתחום הקניית מיומנויות בסיסיות של הקריאה, אסטרטגיות למידה וכיוב’.
בעבודתה עם ילדים עם צרכים מיוחדים, רכשה אורית ממקור ראשון את התובנה לגבי הערך של אבחון נכון, ועל האופן בו הוא מסייע לתכנן את המשך הסיוע לאותו ילד. לכן אורית רואה חשיבות גבוהה במיוחד לאבחון הקושי כחלק בלתי נפרד מתהליך קידום הלמידה וההוראה המתקנת.

הפרעת קשב וריכוז
בהפרעת קשב וריכוז נפגעות מספר יכולות שנכללות כולם תחת הגדרה זו. ביניהן ניתן למצוא את היכולת למיקוד קשב למשך זמן, היכולת לפצל קשב בין כמה מוקדים או לעבור עמו בין מטלות, היכולת להימנע מהסחות דעת וכד’. ההפרעה עשויה להיות מלווה גם במאפיינים התנהגותיים של אימפולסיביות והיפראקטיביות. מעבר להשפעות על התפקוד הלימודי, להפרעה נלוות כמעט תמיד השלכות רגשיות וחברתיות. ילדים הסובלים מההפרעה יכולים להשרות סביבם תחושה שהם לא מקשיבים או מזלזלים בדברי הזולת, ובכל הם מעוררים עליהם כעס ודחייה. בכיתה הם נוטים להפוך למתוייגים כעצלנים נטולי מוטיבציה. בגילאים צעירים הם מתקשים לשחק עם חברים, לא מצליחים “להשאיר את עצמם” במשחק לאורך זמן, מתקשים לשמור על החוקים והגבולות. בטווח הארוך, היבטים אלה של ההפרעה עלולים לפגוע בדימוי העצמי של הילד ולהעניק לו את התחושה שהוא מאכזב ודחוי. בדיוק מסיבה זו חשוב מאוד לאתר את הבעיה ולטפל בה מוקדם ככל האפשר: גם כדי למנוע יצירה של פערים קשים לגישור בחומר הנלמד, וגם כדי למנוע פגיעה מוקדמת בדימוי העצמי שתשפיע על מצבו הרגשי של הילד בהמשך חייו.
אורית עושה שימוש באחד הכלים החדשניים והיעילים לאבחון הפרעת קשב וריכוז: מבדק מוקסו (MOXO). לאחר שנים ארוכות של שימוש באבחונים מסורתיים יותר, הגיעו אנשי מקצוע בתחום למסקנה כי הכלים ששימשו לאבחון סובלים מחסרונות רבים, בהם ניתן למנות בעיקר חוסר דיוק באבחנה (ילדים רבים שאינם סובלים מההפרעה עשויים להציג במבדקים אלה תוצאות המעידות על קיומה), ומיעוט של מידע שהכלי מספק (כלי האבחון הישנים עונים על שאלת קיומה של הפרעת קשב אך לא מתייחסים להיבטים הספציפיים הפגועים אצל הילד הנבדק). מבדק המוקסו בוחן את מגוון היכולות המרכיבות את תחום הקשב (חזותי ושמיעתי), ובכך מאפשר לתכנן התערבות מתאימה על מנת לסייע לילד בהמשך. יכולות אלה כוללות יכולת קשב כללית, תזמון (היכולת להגיב בזמן, או בלחץ של זמן), אימפולסיביות והיפראקטיביות. התפקוד של הילד בכל ההיבטים הללו הוא קריטי להבנת קשייו ולמתן מענה וסיוע מדויקים וממוקדים ככל האפשר, “תפורים” בהתאם לקשיים שהוא מציג.
מבדק MOXO מיועד לילדים מגיל 7 ומעלה ולמבוגרים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה