תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אימון קשב וריכוז הינו טיפול חדשני בבעיות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אימון קשב וריכוז הינו טיפול חדשני בבעיות קשב וריכוז

היום, קיימים לא מעט סוגים של טיפולים בבעיות קשב וריכוז, ללא ספק, אחד מן התחלואים האנושיים והחינוכיים הגדולים והדחופים ביותר. בין סוגי הטיפולים האמורים ניתן למצוא נטילת תרופות ייעודיות וייחודיות, הטמעת תוכניות לימודים מותאמות אישית ליכולות הפרט ואשר מהוות נגזרת ישירה של אבחון דידקטי ופסיכודידקטי, למשל, ועוד. בנוסף, בין טיפולים אלו ניתן למצוא גם אימון קשב וריכוז, טיפול חדשני בבעיות קשב וריכוז וטיפול אשר גם ידוע בשם אימון מוחי. בנוסף, כבר שם הטיפול מסגיר את מהות הטיפול, אשר מתרכז בעיקר באיזורים שונים ומגוונים של המוח, איזורים שלאחר אימון לימודי ייחודי, הופכים ליעילים, אלסטיים וחיוניים הרבה יותר מבחינת כישורי למידה.

כל מה שצריך לדעת על אימון קשב וריכוז מבחינת הגדרה
כאמור, אימון קשב וריכוז הינו שיטת טיפול בבעיות קשב וריכוז. בהתאם, אימון זה מתרגל איזורים חיוניים ופרטניים במוח אשר משיקים באופן ישיר ועקיף ליכולות לימודיות ותוצאות בלימודים, לטוב או לרע. בפועל, תרגול זה מתממש באמצעות התמודדות ממוקדת ומוגברת במשימות ייעודיות אשר מפעילות באופן ישיר ובלעדי את איזורי המוח האמורים. לרוב, אימון הקשב והריכוז הינו חיוני ורלוונטי ביותר בתחום החינוך, וזאת שכן הוא משפר, ואפילו מעצים מיומנויות קוגניטיביות וכישורים נוירופסיכולוגיים אשר עומדים בבסיס ובמרכז של כל תהליך למידה, הן של ילדים ובני נוער והן של מבוגרים.

על ההשפעות החיוניות של אימון קשב וריכוז על מבנה ופעילות המוח
בניגוד לטיפולים אחרים בבעיות קשב וריכוז אשר מתמקדים בבעיות עצמן ובתסמינים שלהן, אימון קשב וריכוז מתרכז בעיקר במוח. בהתאם, אחת מן התוצאות החיוניות ביותר של אימון זה הינה ההשפעה על מבנה ופעילות המוח של המטופל. בטח כאשר האימון מביא וגורם ליצירת שינויים במבנה וארגון המוח, שינויים תפקודיים והתנהגותיים מסוגים שונים ועוד. כל אלו באים לידי ביטוי הודות לעובדה, כי, המוח הינו איבר אלסטי, כלומר, גמיש, איבר שבאמצעות אימון ייחודי ופרטני יהיה ניתן לשנות ולעצב לפי רצונות וצרכים, מה שכלל לא ניתן לעשות בקרב בעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות, למשל. בנוסף, מחקרים רבים מעידים באופן חד משמעי, כי, אימון הקשב והריכוז המוחי מביא לשינוי חד בקשרים עצביים וליצירה של קשרים עצביים חדשים. להוסיף לכך את העובדה, כי, הקשרים העצביים הינם אלו אשר אחראים על תפקודי מוח לימודיים רבים, הרי וביכולתו של אימון המוח ליצור שינוי דרסטי בהתנהגות והרגלי הלימודים של המטופל.

אימון קשב וריכוז איכותי מבוסס על גישת הפרופיל הקשבי
כמו שיטות טיפול אחרות רבות בבעיות קשב וריכוז, גם אימון הקשב והריכוז המוחי מבוסס על גישות טיפוליות מוחיות רבות ומגוונות. יחד עם זאת, גישת הפרופיל הקשבי נחשבת לאחת הגישות הנפוצות והחיוניות ביותר. בטח כאשר גישה זו מבוססת על ארבעת יסודות האימון והטיפול הבסיסיים הבאים: קשב מתמשך (כלומר, יכולת המטופל להקצות משאבים קשביים תוך כדי שמירה על קשב ותפקוד ברמה גבוהה בו בעת ביצוע מטלות אחרות) / קשב סלקטיבי (כלומר, יכולת המטופל להשקיע את מירב מאמצי הקשב והריכוז שלו במשימה לימודית רלוונטית אחת, תוך כדי התעלמות מוחלטת מגירויים ומסיחי דעת) / הכוונת קשב (כלומר, יכולת המטופל לנתק את משאבי הקשב והריכוז שלו מגירוי כזה והעברתם לגירוי אחר) / בקרת קשב (כלומר, יכולת המטופל להבחין, למיין ולהחליט על פיזור או מיקוד של קשב, ניטור משאבי הקשב והריכוז ויישום שלהם במסגרת משימה לימודית כזאת או אחרת). לסיכום, אין ספק, כי, אימון הקשב והריכוז, או האימון המוחי, הינו טיפול בבעיות קשב וריכוז חיוני ואפקטיבי ביותר אשר מתמקד בעיקר במוח ובעיצוב מחדש של האיזורים הלימודיים שלו.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה