תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אור אגמים – אימון קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אור אגמים – תחומי ההתמחות

אור אגמים הינה מאמנת אישית, שתחומי עיסוקיה העיקריים הינם משברים משפחתיים וזוגיים, ובעיות תקשורת, מתחים ופרשנויות, הנובעים מהפרעות קשב וריכוז. אור מכשירה משפחות, זוגות ונוער בכלים ומיומנויות לשיפור התקשורת המשפחתית ושימורה במשפחה ובזוגיות, ומציידת את הנוער בארגז כלים לפיתוח מיומנויות חברתיות.

אור החלה את דרכה האקדמית בתואר ראשון בחינוך והוראה, ועבדה וחינכה במהלך 27 שנים, מה שמאפשר לה ליצור קשר טוב עם נוער ומבוגרים  שיש להם קושי בקשב וריכוז. כך יכולה אור לתת מענה והכוונה לחיי יומיום מוצלחים. בהמשך דרכה התמחתה אור במכללת מעגלים, בתחום הייעוץ הזוגי והמשפחתי. מכללת מעגלים מכשירה מטפלים בתחום המשפחתי, כדי לסייע ולהעצים זוגות שנקלעו למשבר בחיי הנישואין. הלימודים גם מכשירים לתמוך בבני המשפחה ולהכין אותם להתמודדות יעילה הן עם המשבר, והן עם חיי השגרה.

במהלך הקריירה שלה המשיכה אור להעשיר את השכלתה באוניברסיטת ת”א, שם התמחתה  בתכנית “עוצמה”, המבוססת על מודל קוגניטיבי התנהגותי. מודל  ה- SDT – Skills Directed  Therapy הוא מודל  ‘תרפיה הממוקדת במיומנויות’ לטיפול בפרט. המודל מבוסס על עקרונות הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית, ועל תיאוריות העוסקות בפיתוח שליטה עצמית בכל גיל. מודל ה-SDT הנו מודל ראשון מסוגו, שפותח על ידי פרופסור תמי רונן ופרופסור מיכאל רוזנבאום, תוך ניסיון של עבודה ישירה, רבת שנים עם ילדים ומבוגרים. התערבויות במסגרת ה-SDT מתבססות על ההנחה שבעיות תוך אישיות ובין אישיות נובעות ממחסור במיומנויות, המאפשרות התמודדויות יעילות עם  מגוון קשיי החיים השונים.

 אימון קשב וריכוז

אימון קשב וריכוז מכשיר את המתאמן לגילוי הדרך הנכונה להשגת מטרותיו בעזרת הצדדים החזקים שלו. האימון מאפשר למתאמן להתנסות בחוויות הצלחה ולהקטין את חוסר האונים, הבלבול, והשכחה, כמו גם את הרגשת ההחמצה המוכרת, הבאה לידי ביטוי במשפטים כמו: “שוב פספסתי, התכוונתי לצעד תורם וחיובי ולבסוף יצא ההיפך”, “שוב שכחתי את המפתחות”, ” אוי, שכחתי שהיום יום ההולדת שלך” ועוד.  משפטים אלו, המהווים דוגמה לתסכול מתמשך ולתחושת חוסר הצלחה, מצביעים על החוויות הקשות שאותן חווים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז.

האימון מאפשר למתאמן להרגיש שליטה, תכנון  והצלחה בחיי היומיום. המתאמן לומד להשיג מטרות שקבע לעצמו, בכוחות עצמו, וליצור מסלול צמיחה לאורך חייו.

אימון קשב וריכוז נועד להעניק למתאמן כלים המאפשרים לו לשפר את ביצועיו בהדרגה, ולשמור על התוצאות החיוביות לאורך זמן. באמצעות מודל ה-SDT  לומדים הפרט ומשפחתו את המיומנויות הנדרשות לפתרון הבעיות המרכזיות בחייהם, תוך פיתוח האמונה ביכולת השליטה בהתנהגות, ברגשות ובמחשבות. מיומנויות אלו  מקנות לפרט כוחות לתפקד בצורה יעילה להגשמת מטרותיו.

הקניית המיומנויות מתבצעת תוך שימוש באמצעים מילוליים (השיח והשיג הטיפולי), אמצעים מילוליים יצירתיים (דמיון, מטפורות, ביבליותרפיה)  ואמצעים אומנותיים בלתי  מילוליים (כמו : ציור, משחק, מוסיקה, תנועה, דרמה). הקניית מיומנויות לסביבת הילד (הורים, אחים, מורים, חברים) נעשית באמצעות הכשרת הסביבה דרך הקניית ידע, ליווי והכוונה.

למה דווקא אימון עם אור אגמים

 אור אגמים רכשה את כל ההשכלה הנדרשת על מנת להעניק אימוני קשב וריכוז ברמה הגבוהה ביותר. היתרון הגדול ביותר של אימון קשב וריכוז עם אור טמון במגוון שיטות העבודה עימה, והתאמתן המדויקת למטופל.

הניסיון וההשכלה הרב-גוניים של אור אגמים מאפשרים התאמה אישית כדי להפיק את המרב מכל טיפול ואימון, ולהביא את המטופל להישגים הטובים והגבוהים ביותר. אלה מובילים לרכישת חוויות בתחום היכולת העצמית, שהיא חוויית הצלחה מאוד משמעותית, שכאשר היא מתרחשת, היא  הופכת לזיכרון מכונן.

 אור אגמים הינה בעלת תעודת מאמן מומחה לאימון ילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז מטעם איק”א – האיגוד הישראלי לאימון, ותעודת מנחת משפחה, זוגות, ונישואין. כל אלו מאפשרים לה גישה מקצועית למשפחות וילדיהם בגילאים השונים, שפעמים רבות זקוקים לתמיכה הורית, זוגית ופרטנית ולאימוני קשב וריכוז .

מסכמת אור אגמים; “יחד עם מודעות לקשיים של הפרעת הקשב וקשיי היום יום בעבודה, בהורות, בזוגיות, במשפחה ובכל תחום,  נגיע ליעדים שכמעט נגוזו ולחלומות שרציתם ולא היה לכם מי שיכוון כדי להגשימם. עכשיו זה אפשרי. אתם מוזמנים לפנות אלי  ליום חדש של אור.” 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה