תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אימון קשב וריכוז עם איילה כהן

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

איילה כהן היא מאמנת אישית מהסוג הטוב ביותר, כיון שהייתה משני צידי המתרס; בתור מאמנת בתחום הפרעות קשב וריכוז וגם בתור אם לילד שסבל מהפרעות אלה. כך מסוגלת איילה להבין לליבם של הורים מודאגים, ולהוות מקור לתמיכה ועזרה במצבים מורכבים. איילה עברה קורסים רבים במגוון תחומי האימון. בין היתר רכשה השכלה נרחבת באימון אישי וקבוצתי, עברה הכשרה ארוכה במכון אדלר, למדה להיות מאמנת זוגית ומשפחתית. התבוננות מעמיקה במגוון הרחב של הלימודים מעיד כי לכולם מכנה משותף – עזרה לאנשים. מבנה האישיות של איילה מאפשר לה לעבוד עם ילדים והורים. היא מביאה גישה אישית ומקצועית שהם הבסיס לעבודתה.

איילה כהן מאמנת ילדים נוער ומתבגרים, ביניהם אימון לבני נוער, אימון תלמידים במסגרת בית ספרית והנחיית סדנאות להורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

המהות של אימון קשב וריכוז

אימון קשב וריכוז התפתח בשנים האחרונות, על רקע ההבנה שהסובלים מבעיות קשב וריכוז יכולים לצאת נשכרים ממנו. בעבר הלוקים בהפרעות קשב וריכוז סברו כי אין טיפול לבעייתם. האבחנה “אתה לוקה בהפרעת קשב וריכוז” הייתה מעין גזר דין. כיום יודעים שלמוח יכולות אדירות, ובעזרת אימונים מתאימים ניתן ללמוד לשלוט על מאפייני הקשב השונים. אימון קשב וריכוז נועד להעניק לאנשים את האפשרות לשפר ביצועים בצורה טבעית. ניתן לעשות זאת על ידי התפתחות המודעות האישית, הבנת התהליכים המתרחשים ברמה הקוגניטיבית, ובשלב הגבוה – שליטה מלאה על תהליכים אלו. אימוני קשב וריכוז מתבצעים היום במגוון דרכים. כל מתאמן יכול לבחור באימון קשב וריכוז שמתאים לצרכיו, וכך להשיג את התוצאות הטובות ביותר. אימון קשב וריכוז נותן הזדמנות נוספת לאנשים עם לקויות אלו, שמאמינים שביכולתם להגיע להתפתחות אישית מקסימאלית ולהישגים גבוהים. האימון מוכיח שתוצאת האבחון אינה המילה האחרונה, אלא תחילתה של דרך לשיפור תמידי. הפתגם “אין דבר העומד בפני הרצון” הוא נר לרגלם של אנשים העושים דרך זו. כושר ההתמדה, יחד עם הרצון העז, הם אלה שיקדמו אותם בהמשך דרכם. 

אימון קשב וריכוז בהנחייתה של איילה כהן

איילה שייכת למאמנים האישיים המובילים בתחום. כיום ניתן לעבור אימוני קשב בגילאים שונים ובמסגרות מגוונות. למשל, אימון קשב לבני נוער, המאפשר לשפר הישגים בגילאים צעירים, ולהקנות כלים לשליטה והתפתחות עצמית. על מנת להנחיל יכולות אלו לבני נוער רבים ככל שניתן, מבצעת איילה גם אימוני קשב וריכוז במסגרת הבית ספרית, והן בקבוצות קטנות. איילה, בתור אם לילד עם הפרעות קשב וריכוז, יודעת היטב שכאשר נותנים מענה לצורך הרגשי של הילד, התוצאות לא מתמהמהות להגיע.
אימוני קשב וריכוז של איילה יעילים גם להורים, שלא אחת דואגים לילדים שלהם, לקושי האישי שממנו סובלים הילדים, נוספת גם ההתמודדות האישית הנוגעת להורים. בסדנאות להורים, בעזרת ביצוע הנחיות מפורטות, יכולים ההורים להגיע למודעות ולהבנה, וכך להשפיע לטובה על ילדיהם.

אימון קשב וריכוז בתוך בית הספר
 
כהן פיתחה מודל ייחודי, המיושם בהצלחה בתוך בית הספר, ומיועד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. האימון נעשה בקבוצה של 5-7 ילדים. הילדים נבחרים על ידי הצוות המקצועי של בית הספר. התוכנית מורכבת מ-12מפגשים. האימון מותאם לצרכים הרגשיים של הילדים. ההורים מעורבים בתהליך. כהן פוגשת את ההורים, ומדווחת להם על התרשמותה מהילד. במהלך ההתערבות שומרת כהן על קשר רציף עם המחנכת ועם יועצת בית הספר. התוכנית מיושמת בהצלחה בקרב הילדים.


נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה