תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

אימון קשב וריכוז ענת ירדני

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ענת

אימון קשב

ענת ירדני -הפרעות קשב וריכוז קנו לעצמן “מקום של כבוד” בשיח החינוכי של המאה העשרים ואחת. המקרים בהם ילדים המתמודדים עם ההפרעה מתוייגים כעצלנים או מרדנים הולכים ופוחתים (לשמחתנו הרבה), ולרוב כאשר תלמיד כלשהו מפגין קשיים בכיתה, הנורות האדומות נדלקו ומובילות את אנשי הצוות החינוכי להתריע בפני ההורים על הצורך באבחון וטיפול.

הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז קנו לעצמן “מקום של כבוד” בשיח החינוכי של המאה העשרים ואחת. המקרים בהם ילדים המתמודדים עם ההפרעה מתוייגים כעצלנים או מרדנים הולכים ופוחתים (לשמחתנו הרבה), ולרוב כאשר תלמיד כלשהו מפגין קשיים בכיתה, הנורות האדומות נדלקו ומובילות את אנשי הצוות החינוכי להתריע בפני ההורים על הצורך באבחון וטיפול.

עם זאת, גם בתקופתנו, לא הכל ורוד ותקין בממלכתם של המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. למרות העלייה במודעות, עדיין רבים המקרים בהם תלמידים בעלי ההפרעה נושאים עמם מטען כבד ומעיק של כשלון ואכזבה. תלמידים אלה עדיין מצויים בסבירות גבוהה בהרבה מעמיתיהם לספסל הלימודים שאינם סובלים מן ההפרעה, לפיתוח מצוקה רגשית, תסכול, גישה מתנגדת וסרבנית ללמידה ופגיעה בדימוי העצמי. השלכות אלה של הפרעת הקשב והריכוז אינן מוגבלות לעולם בית הספר והכיתה כלל, והן מוצאות את ביטויין בעולם החברתי ובחיי המשפחה של אותם תלמידים. ענת ירדני, מומחית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, מכירה קשיים אלה באופן אישי ויכולה להעיד בעצמה על החשיבות של טיפול נכון ומיטיב בהפרעה.

כיצד נטפל בהפרעת הקשב, ומה נרוויח מכך?
הטיפול הנפוץ בהפרעת קשב הוא הטיפול התרופתי. לצד טיפול זה (שהוא יעיל ומסייע בהחלט), חשוב לזכור ולהזכיר כל העת כי ההתמודדות עם הפרעת קשב טומנת בחובה, לצד הקשיים, גם מידה לא מבוטלת של הזדמנות. הילד המתמודד עם הפרעת קשב, ומבין את משמעות ההתמודדות, זוכה להזדמנות לכבוש פסגה, ממש כך. ניתן להתבונן בחייהם של בעלי הפרעת הקשב והריכוז ולראות אותן כמאבק מתמיד. פעולות יומיומיות פשוטות, שילדים רבים עומדים בהם בלי להקדיש לכך מחשבה (סידור תיק, הכנת שיעורים, ישיבה בכיתה, קריאת ספר או עיתון), הופכות, בליווי הפרעות קשב, לקשות ומתסכלות. לעומת זאת, ניתן להתבונן בחייו של הילד המתמודד עם הפרעת קשב ולראות בכל הפעולות הללו הזדמנות לאתגר. הכנת שיעורים- פעולה יומיומית של כל ילד- הופכת להישג מרשים והצלחה של ממש עבור הילד בעל הפרעת הקשב. הדבר נכון גם לגבי כל הפעילויות האחרות בהן הוא עשו להתקשות. אנו במרכז “תנוענת” רואים חשיבות עצומה בחוויית ההצלחה וההישג של הילדים הפונים אלינו, ועל מנת לקדם חוויה זו אנו מציעים גישה של אימון לטיפול בהפרעת קשב.

אימון לשיפור תפקודי הקשב והריכוז
במרכז “תנוענת” אנו מציעים אימון אישי לילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. באימון, הילדים וגם הוריהם זוכים לקבל כלים אפקטיביים להתמודדות עם קשיים רגשיים שעשויים להתעורר בשגרת היומיום של בעלי ההפרעה. במהלך האימון, עוסקים בסוגיות שכיחות המהוות אתגר לבעלי הפרעת קשב: דחיית סיפוקים, שמירה על סדר וארגון, התמודדות עם סמכות/ גבולות/ משמעת, הצבת גבולות לצד יחס אמפתי וגמיש, סינגור עצמי מול מערכת החינוך מחד ומול המשפחה מאידך, ועוד. בתהליך כזה, הילד לומד להפיק את הפתרונות לקשייו ומצוקותיו מתוך עצמו, בכוחותיו ובאישיותו הייחודית. אין מניעה ליטול טיפול תרופתי לצד התהליך, ויתרונו של האימון הוא שהוא נותן לילד חווית העצמה ויכולת שאין לה תחליף. האימון בעצם נותן לילד שיעור חשוב בהתמודדות עם מכשלה- שיעור שיישומו רלוונטי וחשוב ביותר להמשך דרכו בלימודים ובחיים.

ענת ירדני

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה