תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אימון קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהי גישת מקצבים

 

גישה המשלבת אימון גופני, רגשי וחשיבתי ומתאימה לילדים ומבוגרים בגילאי  6 – 76

·        לפיתוח כישורי למידה ומצוינות

·        לטיפוח האינטליגנציה הרגשית

·        לשיפור התקשורת התוך אישית והבינאישית

·        לרכישת כלים לניהול כעסים ומתחים, להפחתת מתח  ולהרגעה עצמית (נשימות, דמיון מודרך ועוד..)

האימון הגופני משלב תרגילי קואורדינציה לשיתוף פעולה בין חלקי המוח, אוריינטציה, תזמון גלי מוח ועוד

האימון החשיבתי משלב מיומנויות קוגניטיביות (תהליכי למידה ויכולת פיתרון בעיות, תהליכי חשיבה, תפיסה, עיבוד מידע, שליפה מהזיכרון ועוד..)

האימון הרגשי כולל למידה של קבלה עצמית, קבלת הסובבים איתנו, התמודדות עם כעס, תסכול, חשש וכדו’.. 

 

יעלי רהב-סיון


מאמנת, מרצה ומנחת קבוצות עפי גישת “מקצבים” , אותה פיתחה ב15  השנים האחרונות.

 

הגישה נשענת על מס שיטות אותן למדה (שיטת רביב, קואוצ’ינג ל ADHD,  פוקוסינג , ביופידבק ועוד…) ומשלבת עבודה בתנועה, משחק, אמנות ומוסיקה.

 

יעלי עובדת במס מישורים :

אימון פרטני -לפיתוח כישורי למידה ומצויינות אצל מתקשים/אלה המבקשים להצטיין (ילדים ומבוגרים)

אימון קבוצתי – בקורס הכנה לכיתה א

                      ובקורס הכנה לגן חובה

                      לנשים לאחר לידה

                      לנשים –על פרשת דרכים

                      ועוד..


הרצאות וסדנאות – להורים, אנשי חינוך, ועוד 
בנושאים : 
* פתוח התקשורת באמצעות מוסיקה לגיל הרך

* הסיפור שלי

* גוף, נפש ומה שביניהם

* איך להקשיב לילדים באמת

* קולי הוא אני. אני הוא קולי.

* איך מצמיחים ילדים אקטיביים ופרודוקטיביים ועוד

 

בנוסף – ניתן ללמוד אצלה מוסיקה לגיל הרך במסגרת שיעורים פרטיים וקבוצות לימוד קטנות.

 

האני מאמין שלי

 

כאשר אנו קשובים לעצמנו, ומניחים לרגע את הביקורת והשיפוטיות – מתרחש הקסם שמאפשר אינטראקציה טובה יותר עם הסובבים אותנו, התמודדות טובה יותר עם קשיים הנקרים בדרכנו, יוזמה ועשייה מתוך חדוות יצירה, לטווח ארוך ורווחה פנימית אדירה.

 

התמקדות בתהליך ולא בתוצאותיו- מאפשרת חזרה על התהליך שוב ושוב (שהרי מהו אימון/תרגול?), ומאפשרת שיפור מיומנויות ולמידה משמעותית.

 

בחירה בחירה בחירה: בכל רגע נתון אנו בוחרים את דרך הפעולה והמחשבה שלנו בהתאם לכלים העומדים לרשותנו (קוגניטיביים, רגשיים ועוד..).

כאשר מבינים זאת קל הרבה יותר לקחת אחריות על המשך הלמידה ועל זכות הבחירה..

 

 

למהכדאי להתכונן לכיתה א’

 

·    הקטנה/מניעה של חרדה בעיקבות הליכה אל הלא ידוע

 אי ודאות עלולה לגרום לחרדה.

 חרדה פוגעת הן בבריאות והן בתפקודי החשיבה.

 על מנת למנוע/להקטין את החרדה כדאי לתת לילדים מידע שיאפשר לכם תחושה של “שליטה במצב” ובנוסף- לאמן אותם להתמודד עם מצבי לחץ (כעס, תסכול, פחד ועוד..)

 

·    מוכנות לכיתה א’ כוללת בשלות במספר תחומים, שכדאי וניתן לפתח ע”י תרגול:   

התחום הקוגניטיבי:

תהליכי למידה ויכולת פיתרון בעיות, תהליכי חשיבה, תפיסה, עיבוד מידע, שליפה מהזיכרון ועוד..
 

הרגשי:

דחיית סיפוקים, עמידה בכללים, התמודדות עם תסכול, פתרון בעיות ועוד…
 

החברתי:הבנה וקבלה של קודים חברתיים, יכולת ניהול כעסים, קנאה, תוקפנות ועוד..

 

הפיזימוטורי

שיווי משקל, התמצאות במרחב, אחיזה של כלי כתיבה וחפצים כמו מספריים ועוד.. ,שרירי בטן תקינים המאפשרים ישיבה זקופה, חציית קו האמצע, תיאום עין-יד ועוד. 

 

יש לזכור שבבית הספר על הילד להתנהל במישורים רבים באופן עצמאי וככל שיעשה זאת   בהצלחה רבה יותר-כן יחוש בטוח ומסופק יותר.

 

על הקשר בין כישורי למידה לבין תפקוד בעבודה, בזוגיות ובכלל..

·        האם אתם חשים עומס, עייפות, איבוד זיכרון ?

·        האם אתם נוטים לומר כן לבוס/ ללקוחות/ לבן/בת הזוג מבלי ששקלתם ?

·        האם עצרתם לרגע לבחון מתי נכון לכם להיענות ומתי לא ?

·         האם אתם מוצאים את עצמכם מתוסכלים בגלל שלא הספקתם את כל מה שתכננתם ?

·        האם אתם ערים לפער בין רמת הידיעות/הכישרון לבין רמת הביצוע/ ההישגים ?



קודם כל כדאי לערוך סדר.

לבחון מה חשוב לנו באמת, לדרג את העניינים החשובים עפ”י סדר חשיבות, לבחון האם אנו מאפשרים להם להיות נוכחים בחיינו והאם הם תואמים את אופן ההתנהלות שלנו.

(אנשים עם קשיי קשב וריכוז – נוטים להגיב במהירות ולא תמיד מתוך הקשבה פנימה …)

לאחר מכן כדאי לבחון מה מביא אותנו לפעול בדרך כזו או אחרת ומה אנו מרוויחים כתוצאה מדרך הפעולה שבחרנו.

כדאי לזכור שתמיד ניתן לבחור. בכל מצב.

נקודת – המבט שלנו היא זו שיש בכוחנו לבחור והיא זו שתקבע את מצב רוחנו, כוחנו ודרך הפעולה שלנו

(בצד טמפרמנט מולד ..)

 

באשר לפער בין רמת הידיעות לרמת ההישגים:

כשעושים סדר (בלו”ז, במחשבות ובכלל…)- כבר מרגישים בבהירות גדולה יותר.

ייתכן ומדובר בקשיי קשב וריכוז

יתכן ומדובר בלקות למידה (דיסגרפיה, דיסלקציה, דיסקלקוליה, אחר…)

מודעות היא אחד המפתחות להצלחה.

כדאי ללכת לאיבחון אצל איש מקצוע ובמידת הצורך לקבל עזרה מקצועית.

אם בבעיית קשב עסקינן –

הייתי מציעה להתבונן בבעייה הזו הזו – כבתכונה, שיש לה צדדים חיוביים בצד הקשיים שאנו חווים.

(יצירתיות, רגישות, דמיון מפותח ועוד..)

בנוסף- ניתן להיעזר בחומרים מפקסים דוגמת ריטלין או תרופות אחרות, ו/או באימון לפתוח כישורי למידה ומצויינות.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה