תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אמיר סנטר- קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

“אמיר סנטר” היינו המרכז הייחודי בישראל, אשר מקדם ומפתח את נושאי התפתחות הילד, הפרעות התנהגויות, הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה וקשיים רגשיים במגזר הערבי. המרכז מאפשר לילדי המגזר, שלא הכירו את דרכי האבחון והטיפול, להגיע ולהיפתח בפני עולם אפשרויות אבחון וטיפול יעלים ומתקדמים.

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אשר משפיעות על התפקוד היומיומי של האדם. ההפרעה מוגדרת בשפה המקצועית הרפואית באנגלית ADHA.אדם הלוקה בהפרעות מסוג זה, קולט מהסביבה את כל הגירויים האפשריים שיש, חזותיים/שמעתיים/תחושתיים ואינו מבצע כל מיון וסיווג של המידע. בכך נוצר עומס מערכתי על המוח, כמו שאדם רגיל אינו מסוגל לעשות ולכן מבוצע המיון והסיווג.

הפרעות קשב וריכוז לרוב מתפתחות כתוצאה משינויים נוירולוגים במוח האדם. לרוב האדם נולד עמן, כאשר הפרעות מסוג זה עוברות בצורה גנטית בין הדורות. ההערכה המדעית לגבי אחוזי השכיחות של הלוקים בהפרעה באוכלוסייה הכללית עומדים על 10% לערך.

הפרעות קשב וריכוז מחולקות לרוב לתתי נושאים ובעיקרם- הפרעות קשב והפרעות ריכוז והיפראקטיביות. בעבר היה נהוג לחלק את ההפרעה להפרעת קשב לחוד והפרעת ריכוז לחוד. במהלך השנים, התגבשה ההסכמה לגבי הגדרה של ההפרעה תחת משפחה אחת- הפרעות קשב וריכוז.

הסימפטומים השונים של הפרעות קשב וריכוז מתחילים כבר בגילאים צעירים, ממשיכים אל תוך גיל ההתבגרות וילוו את האדם לאורך כל חייו. הסימפטומים העיקריים הם אימפולסיביות, היפראקטיביות, קושי בביצוע משימות מורכבות לאורך זמן או במקביל, בעיות התנהגותיות שונות, התפרצות לדברי אחרים, דימוי עצמי נמוך, קושי בניהול וארגון עצמי, קושי בניהול זמן, מתח נפשי ופיזי, בעיות חברתיות שונות, קשיים לימודיים רבים או קשיים בעבודה. הסימפטומים אינם אחידים בין מקרה למקרה ויש לבצע אבחון מעמיק על מנת לקבוע חוות דעת מקצועית ואיכותית שתביא לטיפול אישי ויעיל.

“אמיר סנטר” היינו המרכז המוביל במגזר הערבי לתחומי התפתחות הילדים, ייעוץ, אבחון וטיפול בהפרעות למידה. המרכז מטפל במגוון הלקויות והקשיים, בהתמחות בנושא הפרעות קשב וריכוז. מגוון הגילאים אשר מגיעים למרכז לשם טיפול הוא רחב ומתחיל מגיל 3 ועד לגילאים מאוחרים כגון בוגרים בני 20. במרכז ניתן שירות ייחודי בשפות הערבית ובעברית.

במרכז ניתנים מגוון אפשרויות האבחון, באיכויות גבוהות: אבחון IQ, אבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים מיוחדים לאישיות, אבחונים דידקטיים מתקדמים, אבחון טכנולוגי- מבחן TOVA, אבחון קשב וריכוז ייחודי ועוד. שלב האבחון הוא מאוד קריטי שכן יש לקבוע חוות דעת מקיפה, מעמיקה, מקצועית, איכותית ובעיקר אישית למטופל. בכך נחסכים אלפי שקלים של טיפולים נוספים, אנרגיה והשקעת זמן מיותרת ובעיקר הרבה סכסוכים וריבים מיותרים.

לאחר האבחון, תוכלו למצוא במרכז מגוון שיטות טיפול יעילות, בכל תחום ולכל צורך: ריפוי בעיסוק, ריפוי בהבעה יצירה ואומנות, טיפולים בתנועה, קלינאות תקשורת, ביבליותרפיה, תרפיה במוסיקה, הוראה מתקנת מתקדמת, ייעוץ וטיפול מתקדמים להפרעות קשב וריכוז ועוד.  המרכז מציע מגוון שירותים במספר תחומים:  תחום לימודים, תנועה-מוטורי וגוף, שפה ותקשורת, תחום הנוירולוגיה והפסיכולוגיה, יחסים ועבודה, התפתחות נכונה עם ההפרעה ועוד.

המרכז עובד בשיתוף קופות החולים השונות.

בואו ליהנות ממרכז מתקדם, עם צוות איכותי והמון תמיכה ועזרה שיקנו לכם את הכלים להתמודדות עם אתגרים והצלחה בכל מקרה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה