תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אסירים בשרות חוקרי הפרעות הקשב והריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מחקר שנערך בקרב אסירים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, גילה כי השימוש בתרופות יכול להאט את יעילותן של תרופות להפרעות קשב וריכוז

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז לעתים רחוקות מגיבים כמו שצריך לתרופות ל-ADHD . מחקר שערכו באקראימקרולינסקה Institutet מראה כי ניתן להשיג את היעילות הרצויה על ידי מתן התרופה במינון גבוה יותר . תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת קרולינסקה Institutet.

הפרעת הקשב והריכוז הרבה יותר נפוצה באנשים המשתמשים בתרופות מאשר בכלל האוכלוסייה. ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז עם מתילפנידאט ,החומר הממריץ את מערכת העצבים המרכזית וקיים אצל ילדים ומבוגרים כאחד. עם זאת, אין מחקרים קודמים הצליחו להראות כי methylphenidate יעיל כנגד הפרעות קשב וריכוז אצל אנשים עם תלות לתרופות. אחת הסיבות האפשריות לחוסר הצלחת הטיפול היא כי המינונים שנבדקו היו נמוכים מדי כדי להיות גורם משפיע על אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ותלות בתרופות אחרות לאורך שנים, שכן אנשים אלו לעתים קרובות פיתח סיבולת לממריצים הפועלים על מערכת עצבים המרכזית, זאת הלוקחת חלק פעיל בהפרעות קשב וריכוז.

במחקר זה, החוקרים בחנו את ההשפעה של התרופה על אסירים ששיתפו פעולה, הסובלים מהפרעות קשב וריכוז תוך שימוש במינונים כפולים של אמפטמין.
מה שהם מצאו הייתה שקבוצת הניסוי, זאת שהתלות שלה בתרופות קטן, סיפטומי הפרעת הקשב הופיעו פחות מאשר הקבוצה שמשתמשת בתרופות באופן קבוע . הטיפול היעיל בהם היה צריך להתבצע לאורך זמן ארוך יותר בהשוואה לקבוצת הפלצבו.

“הוכחנו בפעם הראשונה כי הפרעת קשב וריכוז בחולים אלו ניתנת לטיפול “, אומר ד”ר אופרט מחבר Maija Konstenius כדוקטור במחלקה למדעי המוח קליני . ” יתר על כן, הטיפול הביא לפחות התקפים לקבוצה המשתמשת בתרופות באופן קבוע. זהו ממצא משמעותי מאוד מיכון שלקבוצות סיכון, כגון אסירים המטפלים בעצמם בתרופות נוספות ומקבלים גם טיפול תרופתי להפרעות קשב וריכוז, ישנה נטייה לחזור אל הפשע גם לאחר הטיפול הסטנדרטי.

המחקר הנוכחי היה מחקר קליני אקראי מבוקר, ובקבוצת הניסוי היו 54 גברים אסירים אשר אובחנו עם ADHD ועם תלות באמפטמין . המשתתפים חולקו באופן אקראי לאחת משתי קבוצות , (ניסוי ופלצבו) אחת קבלה methylphenidate ( קונצרטה )ואחת שקבלה פלצבו זהה ( גלולה לא פעילה) וזאת לתקופה של 24 שבועות. המשתתפים החלו בטיפולם שבועיים לפני שחרורם מהכלא ולאחר מכן המשיכו אותו במהלך טיפול חיצוני. הם קיבלו גם טיפול פסיכולוגי כדי לסייע להם להתמודד עם הסיכון של והתלות שהם פתחו בתרופות.
המחקר נערך בשיתוף עם מועצת מחוז שטוקהולם ובתי הסוהר השבדי ושירותי המבחן ומומן על ידי מענקים ממועצת המחקר השבדית וגופים אחרים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה