תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדיקת לקויות למידה והתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

בדיקת לקויות למידה ככלי לאבחון הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז לא ניתנות לאיתור רק באמצעות סממנים, באופן חד משמעי ללא בדיקת לקויות למידה לא יהיה ניתן לשים דגש על הבעיה ולטפל באופן יסודי בהפרעה.

הפחדים הגדולים ביותר הקיימים בליבו של הורה הינם כשילדם לא מצליח לבצע משימות הקשורות בלימודים או במסגרת חברותית ובעצם לא להצליח בדברים שבני גילו של הילד הלוקה בהפרעה מבצעים טוב ממנו או בהתאם לגילם. כשקיים פער ביצוע בין המשימה המותאמת לגיל המאובחן בעצם, תסמין אחד לבטח קיים. אצל רוב ההורים קיימת האינטואציה הזאת והחשש הכבד הרבה לפני שביצעו בדיקת לקויות למידה שאכן מדובר בבעיה עוד הרבה לפני מתקופת בית הספר והגן ששם כבר חוו תלונות  וקיבלו הערות מהגננת או מהמורה כי הילד מתקשה להתרכז.

חוויה שההורים לילד עם הפרעות קשב חווים איננה קלה בכלל. בדיקת אבחון לקויות למידה מתחילה בכך שההורים מציגים תסמינים או מוצגים תסמינים לחילופין על ידי הרשויות, כלומר המורה בבית הספר או הגננת בגן , על פי ההמלצה הזאת , ניגשים ההורים בחשש רב לבצע בדיקת אבחון לקויות על מנת לשלול את דעת אנשי החינוך שאכן מדובר בבעיה. רוב המקומות ימליצו בראשית על אבכון פסיכודידקטי מורחב שיתן מענה להפרעות קשב וריכוז אך מאידך, מוצאים אותם הורים לא פעם את עצמם בדילמה קשה איך לנהוג שהרי ניתן היום למצוא מגוון בדיקת לקויות למידה מגוונים החל מבדיקת טובה ועד לאבחון דידקטי והורה שלא מבין בתחום לא יוכל לשים את אצבעו בנקודה הנכונה אשר תסייע באמת ותמים לילד השרוי בהפרעה הספציפית, יתרה מכך, לא תוכל לסייע ולהקל על הקשיים בחייו.

חשוב לציין כי אבחון דידקטי לכשלעצמו למשל אינו מספיק מכיוון שאין הוא מבצע בדיקה מעמיקה גם על התפקוד הרגשי של הילד, כשמבצעים בדיקת לקויות למידה חשוב יותר לבצע בדיקה מקיפה שתתן מענה גם על הבעיות המשניות ללקויות הלמידה עצמן. באמצעות בדיקת לקויות למידה מורחב יהיה ניתן להגיע לכמה שיותר תחומים ובעיות ובהסתמך על התסמינים שניתנו מבעוד מועד לבדיקת לקויות למידה יהיה ניתן בהחלט להקים תכנית המותאמת לילד עם ההפרעות, על פי תכנית זאת ובעזרת תמיכת הסביבה והוריו של הילד, יתאפשר לילד לשקם את חייו ולהקל על שגרת יומו. חשוב לציין, את ההפרעה לא יהיה ניתן להעלים אך בהחלט יהיה ניתן למגר אותה או לעקוף אותה ולו במעט.

הגדרתה של לקות למידה מתחילה בכך שמדובר בכמה לקויות יחד שחשוב להבדיל ביניהן אך המשותף להן הינו, כתיבה, קריאה ומקצועות החשבון. ניתן למצוא גם לקות למידה אחרת שקיימת בתחום החברתי וקשורה יותר בתחום התמצאותם של נוירולוגים. בדיקת לקויות למידה מקיפה מורחבת ,מועילה ביותר ואף רצוי לבצע על מנת לקבל מענה מקיף על כל הבעיה ולא על חלק קטן ממנה. פעמים לא מעטות ניגשים הורים חסרי ידע או אנשים שאינם בתחום וממליצים על טיפולים שאינם כשירים, על מתן טיפול תרופתי אין כבר מדברים מכיוון שגם נטילתו לעיתים אינה ממולצת ועדיין ניתן למצוא בעלי מקצוע שיספקו טיפול לקוי או תרופה שאינה נכונה והדבר בהחלט עלול להזיק יותר מאשר להועיל.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה