תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדיקת לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הגדרת המונח הפרעת קשב וריכוז ובדיקת לקויות למידה לצורך גילוי מוקדם.
חשובה ביותר היכולת לבצע גילוי מוקדם של הפרעות קשב וריכוז . גילוי מוקדם של לקויות קשב וריכוז ניתן לאתר באמצעות בדיקת לקויות למידה על מנת לשלול אבחנה או לטפל בהתאם.

היפראקטיביות ובדיקת לקויות למידה

הפרעות קשב וריכוז או היפראקטיביות הינן הפרעות הקשורות יותר למקום בו שוהה בעל ההפרעה. אם במקרה של הגיל הרך נעסוק שהרי מדובר בקושי גדול יותר לאתר את הבעיה ולבטח תהיה חובה לבצע בדיקת לקויות למידה מקיפה יותר על מנת לאתר את הבעיה. תסמינים של הפרעות קשב וריכוז בגיל הרך ללא בדיקת לקויות למידה ניתן לאבחון כשרואים אימפולסיביות וא פעלתנות יתר לרבות היפראקטיביות. הפרעת קשב וריכוז נובעת ממצב גנטי וגם סביבה הינה גורם תורם. כל אלה בעצם יקבעו מתי יופיעו ההפרעות ומה רמת ההפרעה. כמובן שרצוי לבצע בדיקת לקויות למידה מקיפה על מנת לשים דגש גדול יותר על חומרת המצב אם בכלל.

הפרעות קשב ופעלתנות יתר

הפרעות קשב וריכוז יהיו בהחלט קשורות ממיקום מגוריו של הילד או מגנים. לאחר בדיקת לקויות למידה והוראות מתאימות, רצוי בהחלט כי גננת או המורה יתנו את אותותיהן ויסייעו לילד על מנת להקל על סבלו. הפרעות קשב וריכוז וטיפולן או מיגור התופעה בהחלט קשור בעזרה ועידוד שינתן מהסביבה התומכת, כל מצב משתנה במסגרת המשפחה כגון, גירושין או מאבקי טרום גירושין בין גבר לאישה עלולים בהחלט להזיק לקטינים ולהגביר את הפרעת הקשב. אם ננסה לבדוק את רמת ההפרעה שהרי נראה שהיא משתנה עם הגיל, קיים הבדל בין תינוק עם הפרעה לבין ילד בגן חובה או בבית ספר. על פי סקרים עולה תסמיני ההפרעה ואף ההפרעה תתגלה לאחר גיל שנתיים לפחות.

בדיקת לקויות למידה חשובה ביותר מכיוון שיש המון הפרעות הקשורות בלקויות למידה, קשה מאוד לאבחן לקויות למידה ללא בדיקת לקויות למידה ובכלל על מנת שלא לשגות צריכים להיות מדוייקים במיוחד במקרים הנל על מנת לא לגרום נזק מיותר באמצעות אבחון מוטעה. בדרך כלל רוב ההפרעות מופיעות לפני גיל שבע ועדיין חשוב לזכור כי אצל כל ילד ההפרעה שונה. הפרעות קשב וריכוז הן משהו שקשור בגנים והתסמינים משתנים ואף עלולים להחמיר עם השנים אם אין טיפול מתאים . התסמינים יראו מגיל ינקות ועד לגיל בגרות ולימודים אקדמאיים. הכל תלוי בגורם סביבתי, במידה והגורם משפיע לרע על בעל ההפרעה שהרי ההפרעה תלך ותחמיר ביחוד שאין טיפול מותאם כגון בדיקת לקויות למידה וטיפול מתאים על פי אישיותו של בעל ההפרעה וכל זאת על מנת להקל. חשיבותה של בדיקת לקויות למידה ובכלל חשיבות הפרעת קשב וריכוז הינה דבר חשוב בראש ובראשונה בפני הורי הילד שאמורים לדעת שללא תמיכה וסיוע מצידם עלול הילד להפגע קשות ואף הפרעתו תחמיר.

תסמיני ההפרעה תבואנה לידי ביטוי ללא בדיקת לקויות למידה במצבים של היפראקטיביות ומזג קשה במיוחד. תסמינים קשים ביותר במצב של ילד שלא מודע ולא חווה גבולות כאלה או אחרים מצד הוריו, ילד המתנהג בצורה מרדנית ולא מוכן לקבל שום מרות, בעיה במנת משכל נמוכה שיכולה להיות אפילו פיגור או ילד שהוא מחונן יתר על המידה. לעיתים אף ילקה הילד בהתקפי אפילפסיה וכמובן שוב חשוב לחזור, לגנטיקה יש תפקיד גדול ביותר בדבר. בעיות נוספות יכולות להיות קשורות גם לבעיות שמיעה או ראייה לרבות דלקות אוזניים קשות ביותר ובין היתר גם קשר למחלות נפשיות לרבות דכאון.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה