תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

דף חדש – הדרכת הורים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

איך נפתח תקשורת חיובית עם הילדים שלנו?

בימים אלו של אמצע שנה,התלמידים מדווחים על עומס בלימודים: בחנים, מבחנים, הגשת עבודות.לא פשוט..במיוחד לילדי הפרעת הקשב שלנו.אם כך, ראוי ,שאנו ההורים, נעצור רגע לחשבון נפש עם עצמנו ונבדוק מה באמת חשוב לנו בתקשורת עם הילד/ה או המתבגר/ת שלנו.

שבעה מפתחות לתקשורת

להלן 7 מפתחות לתקשורת בונה מהמודל שפיתחתי:”אימון תפקודי+אסטרטגיות למידה= שילוב מנצח!”

* שגרת יום ברורה מובילה לתפקוד יומיומי יעיל,לכן כדאי לכתוב בבריסטול גדול יחד עם הילד רשימת מטלות, מזמן ההשכמה ועד סוף היום, ולתלות אותה בחדרו.הרשימה מהווה עבורו מסגרת לתפקודו בבית ובביה”ס,כך ילמד לקחת אחריות,וכך אתם תימנעו מ”לחפור” לו.
* כאשר הילד בדרכו הביתה מיום לימודים, השתדלו להיות זמינים עבורו, אפשרו לו לקטר, הכילו אותו מבלי לשפוט אותו.
* בחרו ביחד את החוג/ים שמעניינים אותו, והשאירו לו גם זמן חופשי במשך היום, כמובן תחת בקרה.
* מצאו כמה דקות ביום, רצוי לפני השינה וספרו אחד לשני על שלושה דברים טובים שקרו לכם היום.זה יכול להיות מחמאה שקיבלתי מהמורה או פגישה טובה עם לקוח בעבודה. ההרגל הזה יזמן לחייכם חשיבה חיובית.
* ילדים זקוקים להערכה וכבוד הדדי. פתחו יומן וקבעו איתו פגישה חודשית,שתוקדש רק לו. “אנחנו נעשה משהו מיוחד, רק אתה ואני, מה תרצה שזה יהיה?”
* אהבו אותו כמו שהוא. מצאו בו נקודות אור קטנות חבקו החמיאו לו על כך תגמלו אותו על התנהגות טובה ,יותר מאשר אתם מענישים על התנהגות רעה.
* היו הורים ולא מורים. אתם שם בשבילו לכל שאלה או עזרה בהכנת שיעורי הבית. אם הוא מתקשה בקביעות ,ו/או מגלה בעיות חברתיות, בדקו איתו ועם המחנכת ממה נובע הקושי.אל תזניחו, אם אתם מרגישים שיש קושי לימודי ואו חברתי, פנו לייעוץ.
* כעסתם ?איבדתם שליטה? שימו את האגו בצד, אין יותר חזק מלבקש ממנו סליחה.אל תחששו שמא הסמכות ההורית שלכם תיפגע.כך הילד יבין שגם אתם טועים לפעמים, וזה יחזק אצלו את המודעות והביקורתיות כלפי עצמו.

“האושר אינו מקום שאליו מגיעים, זהו מצב פנימי שיוצרים.
אנחנו רק צריכים לעצור לרגע, ולשים לב לכל האוצרות המקיפים
אותנו כבר עכשיו”./ רובין שארמה

ימים מאושרים של תקשורת חיובית, יחד נפתח דף חדש.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה