תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר דוד וילנסקי – אבחון הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מיתוס מול מציאות בהפרעת קשב וריכוז

בניגוד למצב בעבר- כיום, כאשר אנו מדברים על הפרעות קשב וריכוז, קיימות כמויות עצומות של מידע זמין עבורנו במגוון ערוצים.. רשת האינטרנט, תכניות הטלויזיה והספרות החינוכית משופעות כולן בתכנים הנוגעים להפרעה. חלק מהתכנים הללו נאמנים למציאות וחלק מייצגים אינפורמציה חלקית או מסולפת. אחד המיתוסים הנפוצים לגבי הפרעת קשב וריכוז הוא היותה של ההפרעה רלוונטית לגילאי בית הספר והאקדמיה בלבד. מקורו של מיתוס זה הוא בעובדה שקשיי קשב וריכוז צפים ועולים לראשונה רק כאשר הילד נדרש להתמודד עם האתגרים של מערכת החינוך, ובאסוציאציה המידית בין קשיי קשב וריכוז לבין קושי לשבת בכיתה, להתרכז בלימודים או בשיעורי הבית. האמת היא, שהפרעת קשב וריכוז (בהיותה הפרעה נוירו- התפתחותית) היא הפרעה כרונית. כלומר, היא ממשיכה ללוות את האדם לכל אורך חייו, והיא עשויה להשפיע על תפקודו בעבודה, בחיי החברה ובמשפחה. חלק מהבוגרים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז מוצאים, עם השנים, אסטרטגיות ודרכים להתנהל בחיי היומיום לצד ההפרעה ואף לפצות על הקושי במגוון דרכים, בעוד חלקם מסתובבים בתחושה שההפרעה “תוקעת” אותם, מפריעה להם להגשים את שאיפותיהם ומחבלת במאמציהם להתקדם.. בשורה התחתונה- אבחון נכון ומעמיק של ההפרעה הוא אמצעי הכרחי לתכנון התערבות וסיוע מתאימים בכל גיל, ובגיל הילדות והנעורים יכול להיות לו השפעה מכרעת על המשך החיים גם אחרי תום הלימודים.

הפרעת קשב וריכוז- כיצד מאבחנים?

הקושי המרכזי באבחון הפרעת קשב וריכוז הוא להבדיל בין קשיים לימודיים והתנהגותיים “רגילים”, שהם לא פעם חלק ממסלול התפתחות נורמטיבי בילדות ובגיל ההתבגרות, לבין קשיים שמקורם בהפרעה שעשויה לשבש את התהליכים הטבעיים של האדם ולהשפיע עליו גם בהמשך חייו. על מנת לעמוד באופן מהימן ומדויק על טיב הקשיים, פותחו מספר כלים לאבחון הפרעת קשב וריכוז. כלים אלה מתבססים על בחינת ביצועי המאובחן במטלות הדורשות ממנו לגייס את משאבי הקשב והריכוז שלו, והשוואתם של ביצועים אלה לנורמות הסטטיסטיות המצופות (על פי גילו של המאובחן). חלק מכלי האבחון שפותחו בשנים האחרונות מאפשרות למאובחן ולאנשי המקצוע לקבל פרופיל מפורט של כלל ההיבטים של קשב וריכוז (מיקוד קשב, פיצול קשב, מוסחות, אימפולסיביות והיפראקטיביות)..

ד”ר דוד וילנסקי עושה שימוש בכלי האבחון החדישים והעדכניים ביותר שקיימים: מבדק MOXO וQEEG. הMOXO הוא מבחן ממוחשב שבודק ריכוז בזמן מטלה יחד עם מסיחים ויזיאליים ושמיעתיים. הQEEG הוא בדיקת גלי מוח ממוחשבת שיכולה לתת מדדים אוביקטיביים של תפקודי המוח באיזורים שונים ובזמן מטלות כגון קריאה וחשבון. לד”ר וילנסקי יש את הציוד המתקדם ביותר בתחום הזה. אמנם, בסופו של דבר , הכלי החשוב ביותר הוא העין הבוחנת של קלינאי מנוסה.

בהמשך לאבחון, ניתן לקבל בקליניקה של ד”ר וילנסקי טיפול במגוון גישות (כגון ביופידבק, נוירופידבק, תוספי מזון,או תרפיה במשחק) להפרעת הקשב והריכוז, על מנת לסייע לאדם המתמודד עם ההפרעה לממש את הפוטנציאל שלו, ולשפר את איכות חייו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה