תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר דוד וילנסקי – מבדק MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ד”ר דוד וילנסקי
ד”ר דוד וילנסקי הוא רופא ילדים התפתחותי מומחה. לד”ר וילנסקי ניסיון עשיר של למעלה משלושים שנים, במהלכן התמחה בתהליכי התפתחות הילד על המורכבויות והרבדים השונים שהם מכילים. תחומי התמחותו מתפרשים על פני טווח רחב של נושאים והיבטים התפתחותיים, כגון הפרעת קשב וריכוז, התנהגויות היפראקטיביות, הספקטרום האוטיסטי, התפתחות בגיל הרך וכיוב’. ד”ר וילנסקי מקבל מטופלים בקליניקה פרטית בירושלים, בה הוא שם למטרה ליצור סביבה נעימה ונוחה עבור הפונים, ובין השאר הוא עוסק במסגרת הקליניקה בתרפיה ואבחון דרך משחק.

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה התפתחותית שבסיסה הוא נוירולוגי. ההפרעה היא מולדת וכרונית, כלומר היא ממשיכה ללוות את האדם לכל אורך שנות חייו (בניגוד לאסוציאציה השכיחה לפיה הפרעת קשב וריכוז מאפיינת ילדים בגילאי גן ובית ספר בלבד). במסגרת ההפרעה נפגעת קבוצה של תפקודים ויכולות שנהוג לכנות בשם הכולל “קשב”. בין תפקודים אלו ניתן למצוא את היכולת להתרכז ולמקד קשב לאורך זמן, את היכולת להימנע מהסחת דעת, את היכולת לפצל קשב בין מספר מטלות (מולטי- טסקינג), היכולת לעכב תגובה ולשבת בשקט לאורך זמן. בנוסף לתסמיני הקשב, הפרעת קשב וריכוז מלווה לרוב בהתנהגויות אימפולסיביות והיפראקטיביות. ההפרעה מובילה בראש ובראשונה לקשיים בתחום הלימודי (ולכן היא גם מאותרת לרוב רק לאחר שהילד נמצא במשך תקופה במסגרת חינוכית), אך יש לה גם השלכות נוספות: ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתקשים להתמיד במשחק קבוצתי ועלולים להתקשות למצוא את מקומם בחברת הילדים. בנוסף, התסכול והקושי שהם עשויים להסב לגננות, מורים והורים עלול לגרום להם לחוש כישלון או אכזבה. כל אלה גורמים לתסכול רב בקרב ילדים אלה, ולפגיעה בדימוי העצמי שלהם. בבוגרים, ההפרעה יכולה להביא לפגיעה ביחסים חברתיים, זוגיים וביחסי עבודה.

אבחון הפרעת קשב וריכוז
עקב ההשלכות הנרחבות שלה, קיימת חשיבות עליונה לאבחון נכון של ההפרעה, על מנת להעניק לסובלים ממנה את הטיפול והתמיכה המתאימים וההולמים את הקשיים שהם מפגינים. הפרעת קשב וריכוז מאובחנת לרוב באמצעות מבדקים ממוחשבים, המציבים בפני המאובחן מטלה המאתגרת ומעמיסה על משאבי הקשב שלו, ובוחנת את התפקוד שלו במסגרתה. לעתים אף נבדקת תגובתו של המאובחן לטיפול תרופתי במהלך המטלה, ונבחנת המידה בה הוא משפר את תפקודו במבדק.

מבדק MOXO להפרעת קשב וריכוז
הכלים המסורתיים הנהוגים באבחון הפרעת קשב וריכוז סובלים ממספר חסרונות, כשהמרכזיים שבהם הוא מידת דיוק שאינה מספקת בהכרח (קיימות מגוון עדויות של ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז שהצליחו במבדק הממוחשב), סיטואציה מלאכותית ולא מייצגת וגם היעדר מידע שימושי (המבדקים נותנים תשובה לשאלת קיומה של ההפרעה- כן או לא- אך כמעט ולא ניתן ללמוד מהם על התפקודים הספציפיים הפגועים והתמונה שהמאובחן מציג). על מנת לענות על חסרונות אלה ולהתגבר עליהם פותח מבדק MOXO. מבדק MOXO הוא מבדק ממוחשב, שכיום הוא בעל רמת הדיוק והמהימנות הגבוהה ביותר בעולם האבחון. תפקודו של המאובחן במסגרת מבחן MOXO מושווה לנורמות סטטיסטיות המצופות על פי גילו ומגדרו. הפרופיל המופק מהמבדק מאפשר לקבל מידע עשיר יותר על תפקודו של המאובחן בארבעה תחומים (קשב, אימפולסיביות, תזמון והיפראקטיביות) ולא רק לענות על השאלה האם הוא סובל מהפרעת קשב וריכוז. בנוסף, המבדק מדמה בצורה טובה יורת את התמודדות המאובחן עם הסביבה העשירה בגירויים של חיי היומיום בגן, בבית הספר ובעבודה. ד”ר וילנסקי הוא מוסמך להעביר ולנתח את מבדק ה- MOXO והקליניקה שלו היא אחת מקלינקות המומחים המורשות לכך. בכל הנוגע לאבחון קשיי קשב וריכוז, MOXO מייצג סטנדרט חדשני ומדויק של כלי אבחוני תקף, מהימן ושימושי.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה