תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר היידי פלביאן – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ד”ר היידי פלביאן הינה חוקרת אקדמאית, מטפלת ומאבחנת של הפרעות קשב וריכוז. ד”ר פלביאן חקרה שנים רבות את התופעות, עוד לפני שאלה הפכו לידועות לציבור. עם השנים, צברה ידע וניסיון רב שהקנו לה את היכולת הנפלאה לזהות בעיה של אדם, מבלי שהמטופל יכול להגדיר את הבעיה שלו עצמו. ד”ר פלביאן מטפלת במגוון רחב של ילדים, תלמידים ובוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז.

הפרעות קשב וריכוז הינן תופעות שהפכו שכיחות בשנים האחרונות. ההורים מדברים על זה, המורים, הילדים וכמובן שהתקשורת הישראלית מזמן כבר הפכה למומחית גדולה. לא סתם עלתה התופעה לכותרות, זאת בעקבות הדיווחים על ציונים נמוכים של התלמידים, שילוב הטכנולוגיה כדוגמת אייפון כבר בגילאים צעירים, שיטות לימוד בשילוב מחשבים, חולשה של התלמידים הישראליים במקצועות המדעיים ועוד.

הפרעות קשב וריכוז נוגעות לקושי וקליטה ועיבוד של מידע שבא מהסביבה החיצונית. מוח האדם קולט כמות גדולה מאוד של גירויים, אינו מצליח למיין לסווג את הגירויים, המידע הנחוץ אינו מסווג וממוין מתוך הכלל והמוח מקבל עודף של מידע וגירויים.

ההגדרה המקצועית רפואית להפרעות קשב וריכוז באנגלית היא ADHD  .

כתוצאה מהפרעה זו, מלבד תהליכים שקשורים בלימודים, ישנו קושי רב בהתנהגות והתנהלות של האדם בחיים הפרטיים ובחברה. ילדים רבים בעלי הפרעות, מזהים את היותם שונים מכלל הילדים. כתוצאה מכך, מתפתחות תגובות כעס, עוינות, תסכול, מרדנות ורגשי נחיתות בין הלוקים בהפרעה לבין הסביבה הכללית. תגובת החברה, המורים, ההורים והילדים, אל בעלי ההפרעה, היא כאל כתלמידים עצלנים, חסרי מוטיבציה או חסרי משמעת, שאינם רוצים ללמוד. הילדים משקיעים אנרגיה רבה מאוד בניסיון להגיע להישגים ולמרות זאת אינם מגיעים. הם מתחילים לחשוב שהם אינכם יכולים כי פשוט זה “ככה”. כמובן שאין קשר בין ההפרעה ליכולת של האדם. נכון, זו הפרעה וזה מקשה מאוד על הילדים וההורים, אבל ברגע שמטפלים בה, רואים את התוצאות וקצת מופתעים מההישגים.

הילדים מפתחים קושי רגשי ודימוי עצמי נמוך. נוצרת לנו מחזוריות קבועה: הילד מנסה להגיע להישגים, לא מצליח בהתאם לקשיים הרבים שבהפרעה, ההורה תוקף ולוחץ, הילד תוקף חזרה כלפי חוץ ומסתגר בתוך עולמו, ההורה חושב שהילד פשוט עצלן וחסר מוטיבציה, מגביר את הלחץ והתוקפנות כלפי הילד, הילד מנסה שוב להגיע להישג ושוב פעם נכשל ומכאן חוזרים לנקודת ההתחלה.

אחד היסודות החשובים שבתהליך השינוי הוא בביסוס של ערך השוויון בין כל הילדים, במיוחד בין הילדים הלוקים בהפרעה לבין הילדים הרגילים.

הילדים זקוקים לתמיכה מהסביבה, לכנות ואמינות, לתחושת ביטחון ותמיכה והרבה עידוד וחיזוק. בדומה לילדים רגילים, לילדים הסובלים מההפרעה יש רצון אדיר להצליח, להיות ילד שגאים בו.

בהרבה מהפעמים, ההורים מרגישים תחושות של חוסר אונים. הגיוני הוא ההסבר שמסביר כי למי שאין מספיק ניסיון וידע בתחום מסוים, פוחתים סיכוייו להצליח. עם כל כישלון חוזר, הראש אומר לנו שאנו לא טובים, לא מוצלחים וישנה בעיה. מכאן, הדרך לסכסוכים ודילמות היא קצרה.

ד”ר היידי פלביאן מזמינה אתכם, ההורים, יחד עם הילדים הנהדרים, להגיע ולטפל בבעיה. הילד שלכם לא שונה מהרבה ילדים אחרים שלפעמים מדווחים על אותם הקשיים והתחושות וגם בדמיון מדהים ביניהם.

צריך להבין ולזכור, אין אף אחד מושלם ואף יותר מכך, חלק מההפרעה עובר בגנים בין ההורים לילדים. יכולים להיות המקרים בהם ההורים בילדותם לא אובחנו אף פעם כסובלים מהפרעה, אבל ילדיהם, בהחלט כן. אז בואו ותעשו חסד עמכם ועם ילדיכם, התחילו מסע מופלא ותתחילו ליהנות משיפור, מהישגים, תחושת נחת ותהיו הורים גאים לילדים חכמים. 

שילוב ההורים בתהליך היא מרכיב קריטי, לכל אחד מאתנו יש את הרצון להשתנות ולהצליח.

הלחץ החברתי בחיי המאה עשרים ואחת הוא גורם דומיננטי. כולם יכולים להשתנות, זה הכל סביב עניין של רצון. לפעמים אנו מרגישים שאין לנו כלום בידיים מלבד רצון, וזה המרכיב היחיד שאנו חייבים, אז קדימה לעבודה.

 נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה