תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר היידי פלביאן – טיפול בלקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ד”ר היידי פלביאן הינה מומחית ותיקה בתחום ייעוץ וטיפול באוכלוסיות לקויי הלמידה. ד”ר פלביאן עבדה עם מאות ילדים ותלמידים, אשר לא מצאו את הפתרון אל מול הכישלונות החוזרים. לאחר סיום תהליך האימון עם ד”ר פלביאן, החלו לראות שיפור והצלחה בלימודים, גם לנוכח בעיות ידועות מהעבר, שבחלקן הפכו ליתרונות. ד”ר פלביאן הינה חוקרת ותיקה, אשר חקרה שנים את תחום לקויות הלמידה בשילוב הפרעות קשב וריכוז. לאחר מחקר, החלה להוביל שיטות טיפול חדשניות ואיכותית, על סמך ניסיון עבר וידע מדעי רב שנצבר.

רבים מתלמידים במערכת החינוך הישראלית, מרגישים לעיתים קרובות את תחושות האכזבה והכישלון. לפעמים, זה נובע מבעיה במשמעת, מבעיות של חוסר עניין או סתם כי זו תקופה של בגרות וילדות, שלא תמיד רוצים להכין שיעורי בית.

האם זהו המצב אצל כל ילדי ישראל? האם אנו עם שלא יודע ללמוד ולקדם את עצמו? לא סתם נאמר המשפט “הראש היהודי ממציא לנו המצאות”. אז כמו שאנו מבינים, לא תמיד מדובר במצב “הרגיל” כאשר הילד מתקשה בלימודים כי הוא לא משקיע.

בשנים האחרונות, תהליך אבחון לקויות הלמידה קיבל תאוצה והושקעו כסף וזמן רב באבחון הבעיות, הגדרת התופעות, מחקר אקדמאי ומציאת הפתרונות הנכונים.

ילדים רבים סובלים מלקויות למידה אל אף היותם תלמידים מצוינים שמשקיעים כל רגע מזמנם ללימודים.

לקות הלמידה מתפתחת בהתאם למצב דינאמי משתנה, תלוי זמן, מרחב, מקום וסביבה חברתית. בחלק מהמצבים, הלקות מתפתחת בהתאם להחלטות מכוונות של ההורים או הילדים, כתוצאה מהערכה לא נכונה או כתוצאה מחוסר ידע. בחלקים אחרים מהמקרים, הלקות מתפתחת “באופן סמוי” ולא תמיד מאבחנים אותה ומודעים למצב שנוצר. את תחושת הכאב, האכזבה, הקושי והמאמץ שהושקע “סתם” בטוח כולם מרגישים.

ד”ר פלביאן הינה מאמנת אישית לילדים ומתבגרים, אשר מכירה את ההרגשות הללו מקרוב. כולם מספרים את אותן ההרגשות, כולם מגיעים עם רצון חזק לשינוי ולשיפור, אך כל אחד מגיע עם העולם הפנימי שלו. ד”ר פלביאן מאמינה, כבדרך עקרון וחשיבה, שלאדם יש יכולת השתנות מדהימה, אשר על בסיסן ניתן לעבור שינויים משמעותיים שיביאו להישגים ותוצאות יפות.

תהליך ההגדרה, ההבנה והעמקה אל תוך הבעיות, הוא אינו תהליך פשוט כלל. לעיתים, לא הילד, ההורה או המורה יודעים לשים את האצבע על הנקודה ולמקד אותה. לפעמים, נוצר המצב שההורים מוציאים את התסכול והכעס על ילדיהם בעקבות הכישלונות, מבלי שהילדים יודעים להגיד מהי הבעיה בעצמם. ילדים ותלמידים, אשר עולמם מתעצב לאורך השנים, חיים בעולם “אחר” מהבוגרים. השפה, המחשבה, דרך הראייה והתחושה שהם חווים, הם לרוב שונות מאוד בהשוואה למה שמרגישים ההורים. במקום לנהוג בסבלנות, ממשיכים בערוץ חוסר התקשורת עם הילד, תוך חוסר מודעות לכך שהם למעשה מעמיקים את הבעיה ולא יגידו לשום פתרון. לשם כך, יש חשיבות מכרעת לשילוב המומחים המקצועיים, כפי שמדגישה זאת ד”ר פלביאן.

מוח האדם הוא כנראה השריר החזק ביותר בגוף האדם. רבים מאתנו לא יודעים עד כמה המוח הוא חזק ועוצמתי. האדם בונה תהליכים, חשיבה, העמקה וניתוח בעזרת המוח. רבים מאתנו, אשר נתקלים בקושי רב, כדוגמת היכולת לדמיין את מה שהרגע קראנו, חושבים שיש לנו “בעיה חמורה” שאי אפשר לפתור. לפעמים, רק הדרך להבין איך בדיוק עובד הראש שלנו, מצריכה יכולות מרשימות. נקודה מפתיעה, או למעשה לא מפתיעה, היא היכולת להפוך את “הבעיה החמורה” ליתרון בולט של האדם. כולם יכולים לחשוב, לנתח, ללמוד, לזכור ולהעמיק. לכל אחד יש את הדרך שלנו, את העולם שלו, רק צריך למצוא את הכיוון ולהתחיל לרוץ.

במידה וילדכם מצליח לקרוא טוב אך לא מבין ומעמיק עם המידע שזה עתה קרא, במידה וילדכם מצליח  לפתור את המשוואה המתמטית בבית, יחד אתכם אבל לא מצליח לפתור בכיתה ובמבחן, במידה וילדכם הוא ילד נהדר, שמח ומאושר בבית, אך מרגיש דחוי ומנודה חברתית בכיתה או אפילו רק במידה והמורה אומרת שהתלמיד “מניח את הדעת” אך אינו מגיע לתוצאות כפי שציפתה, אתם מוזמנים לפנות לד”ר פלביאן ולהתחיל את המסע לשינוי ולהצלחה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה