תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הבית הכתום נמצא בכפר סירקין. זהו מרכז טיפולי ייחודי, המנוהל על ידי רותי בר- אור, פיזיותרפיסטית ומנחת קבוצות, וגלי גת- עמית, בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד והתכנית להכשרת מטפלים בהבעה ויצירה במכללת בית- ברל. מעבר לכך, את הבית מאייש צוות רב מקצועי הכולל תרפיסטים, עובדת סוציאלית, קלינאית תקשורת, רופא ילדים ומורה להוראה מתקנת. בבית הכתום ניתן לקבל שירותים רבים בתחום האבחון והטיפול. במסגרת שירותים אלה נכללים, אבחונים להפרעת קשב וריכוז או לקויות למידה (אבחון דידקטי), אבחון פסיכו- דידקטי, קבוצות טיפוליות, טיפול רגשי באמצעים של הבעה ויצירה (טיפול פסיכולוגי, תרפיה באמצעות בעלי חיים, תרפיה בתנועה, פסיכודרמה), טיפול זוגי ומשפחתי, וכן התערבויות מסייעות בתחומים הלימודיים והתפקודיים: ריפוי בדיבור, הוראה מתקנת וכיוב’. כל אנשי הצוות המבצעים את הטיפולים השונים הם אנשי מקצוע מוסמכים.

אופיו הייחודי של הבית מתבטא בתחושה שהוא מעביר. מי שמבקר בבית הכתום לא יופתע לשמוע שהבית תוכנן על מנת לייצר אווירה חמימה ונינוחה של בית ממש. עבור צוות הבית, יש רציונל מאוד ברור מדוע הבית הכתום נבנה באופן המשרה תחושה כזו: צוות הבית מחזיק בתפיסה לפיה תחושת השייכות והנינוחות של המטופל כלפי המקום והאנשים שהוא פוגש בו היא רכיב קריטי המהווה זרז לתהליך הטיפולי עצמו. צוות הטיפול בבית הכתום מבקש לעשות שימוש מיטבי בסביבת הבית ובמרחב שבו הבית שוכן, ולהתאים את הטיפול לנטיותיו הטבעיות של המטופל.

טיפול רגשי
טיפול רגשי הוא מפגש בין איש מקצוע לבין המטופל, הפונה אליו על רקע מגוון רחב של קשיים, שעשויים להיות ממוקדים באירועים קשים שהאדם חווה (כמו אובדן של אדם קרוב או פרידה במשפחה) ובתחושות ורגשות מעולמו הפנימי (דיכאון, חרדה, לחץ, שעמום…). בבסיסו, המטפל מציע ליווי ותמיכה למטופל בהתמודדות עם הבעיה. במהלך הטיפול המטפל והמטופל פועלים יחד על מנת להבין לעומק את הקושי, לחשוב מהם הגורמים מהם הוא נובע, לגלות כוחות פנימיים ומשאבים שניתן לגייס על מנת לסייע בהתמודדות ולראות כיצד מאפשרים לאדם לשפר את איכות חייו במסגרת ההתמודדות עם הקושי. אנו בבית הכתום מאמינים כי אפשר וחשוב לטפל בקשיים רגשיים, ושחשוב לקבוע עבור כל מטופל את אופי הטיפול המתאים לו. ילדים ומתבגרים אינם יצורים אוטונומיים לגמרי, ולכן בטיפול בהם, חשוב גם שהמטפל יעמוד בקשר עם ההורים וידריך גם אותם כיצד לסייע לילדם בהתמודדות היומיומית.

תרפיה בהבעה ויצירה
בבית הכתום אנו מזמינים את הפונים לטיפול רגשי ששפתו היא שונה משפת השיח המילולי שכולנו רגילים אליו ביומיום. בתרפיה בהבעה ויצירה עושים שימוש (לצד השיח ה”רגיל”) בשפה סימבולית, המאפשרת ביטוי עמוק ומשמעותי יותר של חוויות המטופל, ומספקת הזדמנות לחוש ולשחק במרכיבים שונים של החוויה ובכך לקבל נקודת מבט ייחודית לגביה, ולגבי הקשיים שהיא מציבה בפנינו. הכלים היצירתיים העומדים בפני מטופלינו הם מגוונים. אנו מציעים טיפול באמצעות תנועה (המדגיש את ההבנה שעולמו הפנימי שלך האדם מכיל את הנפש אך גם את הגוף), טיפול בדרמה (פסיכו דרמה- “אל תספר לנו, הראה לנו”), טיפול באמצעות בעלי חיים (המאפשר למטופל לחוות- בתוך המסגרת המוגנת והמתבוננת של הטיפול- קשר עם יצור חי ומגיב וללמוד דרך קשר זה על עצמו ועל עולמו) או טיפול באמנות (המאפשר לאדם להתבטא דרך שימוש בחומרים ובכלים מתחום האמנות הפלסטית). המשותף לכל הטיפולים הוא שהם מזמינים את האדם לפרוש את חוויותיו ולחלוק אותם עם המטפל, וחשוב מכך- עם עצמו, באופן חדש ומרענ ן, ללא צורך בניסיון קודם או כשרון מיוחד.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה