תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הוראה מתקנת – נטע שקד

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

נטע שקד היא מורה להוראה מתקנת, מטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום ומאמנת אישית. יש לה ניסיון רב שנים ורקע נרחב בעזרה לילדים ובוגרים הזקוקים לשיפור היכולת הלימודית שלהם. במהלך עבודתה המטופל לומד להכיר את עצמו, את יכולותיו והחזקות שלו. דרך ההצלחות שהמטופל חווה עולה הביטחון העצמי שלו וחל שיפור באיכות החיים.  מתוך הידע והניסיון  שנצבר אצלה במשך השנים היא משלבת שיטות שונות ומתאימה לכל מטופל תכנית עבודה אישית לפי צרכיו.

***

בהוראה מתקנת מתמקדים בפן הלימודי. אני מתאימה את השיטה לילד ולא את הילד לשיטה.

שיטת אלבאום היא שיטה גופנית. מהרגע שנולדנו אנו מפעילים את הגוף ולומדים מתוך התנועה. התינוק חוזר על תנועה מסוימת עד שהוא מטמיע אותה ואז מתחיל בתנועה חדשה וכך לומד ומתפתח. היכולת הזו שמורה לנו לתמיד. בשיטת אלבאום אנחנו  בונים את התשתית הגופנית ללמידה.

הידע שלי באימון אישי מאפשר לי ללמד את הילד לשאול שאלות,  לגלות ולנסח את המטרות שלו ולהשיג אותן.

המפגשים נערכים בחדר הטיפולים הפרטי שלי, המותאם לעבודה המשולבת שאני עושה.

“אין ילד/ה שלא רוצה, יש ילד/ה שלא יכול/ה”

זה המוטו שלי ואני יכולה ורוצה לעזור.

אינני אוהבת את ההגדרה “הוראה מתקנת” (אך אשתמש בה) כי אנחנו לא מתקנים. הילד לא מקולקל. הוא שלם אך קשה לו ויש לכך סיבה.

חשוב שנדע כי  רוב הילדים, שגדלים למבוגרים, המוגדרים כבעלי לקויות למידה הם בעלי I.Q.  גבוה. לא הם ולא הוריהם אשמים בקושי שלהם. אלה הדברים הראשונים שאני אומרת לילד ולהוריו כשהם מגיעים אלי, ותמיד אני רואה/מרגישה את ההקלה על פניהם ובגופם של השומעים.

יש הרבה שיטות ודרכים ללמוד דבר חדש, בכל למידה. בהוראה מתקנת אני מתאימה את השיטה לילד ולא את הילד לשיטה. בכיתה מרובת התלמידים קשה למורה לנהוג כך, בחדר הטיפולים – זו מטרתי. הרי אני רוצה ללמד ולהקל. אני גם מתאימה את דרך העבודה לתכונות של הילד.

לכל אדם יש דרך למידה האופיינית לו. יש הלומדים ע”י ראייה (קריאה), שמיעה (לומדים, מבינים וזוכרים טוב יותר כשמקריאים להם), בתנועה ועוד. בעבודתי אני מתאימה את הלמידה לדרך הספציפית המתאימה לילד/בוגר. אני משתמשת בצבעים, במשחקים ובהפעלות למיניהם כדי לענות על צרכי הלומד, ליצור אצלו סקרנות והתעניינות, מוטיבציה. לממש את הפוטנציאל.

ילד שקשה לו, מכל סיבה שהיא, חווה כישלונות ותסכולים. ככל שהיכולות שלו גבוהות יותר כך רמת התסכול חזקה יותר. אחת מהמטרות שלי היא לגרום לחוות הצלחה, להעלות לו את הביטחון העצמי ביכולותיו וללמד אותו איך לנצל את כישוריו המיוחדים.

קשב וריכוז, תנועתיות (היפראקטיביות) דיסלקציה, דיסקלקוליה, דיסגרפיה הם לקויות למידה. זה מתבטא בקושי לרכוש את הקריאה, הכתיבה, חשבון, הבנת הנקרא, אסטרטגיות למידה. גם קושי בסדר וארגון, קושי במילוי משימות, קושי חברתי הם חלק מלקויות הלמידה. במקומות האלה תבוא ההוראה המתקנת לסייע ולעזור.

לתלמיד יכולים להיות ציונים נמוכים מסיבות שאינן לקות למידה. יתכן שדרך הלמידה בכיתה לא מתאימה לו.  יתכן שיש לו קושי גופני, למשל בכתיבה – קושי במוטוריקה עדינה. רגישות חושית יכולה להשפיע על היכולת הלימודית והחברתית, בעיה רגשית ועוד. ע”י למידה נכונה ומותאמת הילד יוכל להתגבר על המכשולים ולהצליח.

אני מומחית לגילאי בית הספר היסודי במקצועת הנלמדים, מלבד אנגלית, ולתלמידי החטיבה בתחום הבנת הנקרא והכתיבה.

אני מזמינה אתכם ליצור קשר, נשוחח ונדבר. אני בשבילכם ובשביל ילדיכם.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה