תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הפרעות קשב וריכוז בעידן המודרני

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מחפשים אבחון או טיפול? 
כנסו לקטגרוית: טיפול בהפרעות קשב וריכוז

יש לכם שאלה? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז

בעידן המודרני בו אנו חיים ישנם מקרים רבים בהם מאובחנים ילדים כלוקים בהפרעות קשב וריכוז בדרגות שונות. בניגוד לדעה הרווחת הטוענת כי ריבוי המקרים נובע מכך שרבים מחפשים “חיים קלים” וקובעים כי כל הפרעה קטנה הינה הפרעת קשב וריכוז, הסיבות האמיתיות לכך שכיום ניתן להיתקל במקרים רבים של הפרעות קשב וריכוז הן סיבות אמיתיות לחלוטין. הסיבה הראשונה היא שבניגוד לעבר בו לא היה קיים בכלל המושג “הפרעות קשב וריכוז” כיום ישנה מודעות רבה להפרעות הללו ורבים יוצאים לטפל בהן. בעבר ילדים עם בעיות כאלו לא היו מאובחנים כלל וחיים יחד עם הבעיות שלהם למשך שנים רבות. בנוסף, כיום אבחון הפרעות קשב וריכוז מתבצע בצורה הרבה יותר מקצועית ומדויקת מאשר בעבר מה שמעודד רבים לפנות עם ילדיהם לביצוע בדיקה ואבחון שכזה.

אבחון בעיות קשב וריכוז

בעת פניה לביצוע של אבחון מקצועי לבעיות קשב וריכוז המאבחן מבצע מספר שלבים שמסייעים לו לבדיקת ההפרעות הקיימות. בשלב הראשון, המאבחן אוסף מידע מכם, ההורים, על ידי ביצוע שאלונים וראיון אישי (ללא הילד). בשלב השני המאבחן מבצע אבחון דידקטי שבעזרתו הוא בודק את יכולות הלמידה של הילד שלכם ולאחריו הוא מבצע אבחון פסיכולוגי ובדיקת קשב בעזרת מחשב מתקדם. בסוף התהליך, המאבחן מגבש דעה פסיכיאטרית הקובעת את מצבו של הילד ומציעה דרכים מקובלות לטיפול בבעיה בצורה הטובה ביותר.

טיפול בבעיות קשב וריכוז

חלק מהסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז (ADD) אצל ילדים הם חוסר תשומת לב לפרטים, אבחון של ניסיונות התחמקות של הילד ממטלות הדורשות ממנו מאמץ מנטאלי רציף (כמו הכנת שיעורי בית, לימוד למבחנים וכד’), קשיי הקשבה של הילד לאורך זמן, בעיות בארגון ונטייה ברורה לשכחה ואיבוד זיכרון (הילד נוטה לשכוח ציוד בבית הספר, שוכח את חפציו האישיים במקומות שונים וכד’).

כיום, הטיפול הקונבנציונאלי בהפרעות הקשב והריכוז הוא טיפול הכולל ליווי מקצועי של הילד והמשפחה תוך שילוב של טיפול תרופתי. הליווי של הילד ושל משפחתו כולל שיחות של הרופא עם הילד ועם ההורים בהם הוא מאתר את הקשיים הספציפיים של הילד ומסייע לו להתמודד עמם בהצלחה ולגרום לכך שבעיות אלו לא יישנו בעתיד, וכאמור כל זאת בא בשילוב של טיפול תרופתי. ברוב המקרים, כפי שכולכם בוודאי יודעים, הטיפול התרופתי הנפוץ ביותר לבעיות הקשב והריכוז הוא בעזרת ריטאלין.

טיפולים אלטרנטיביים בהפרעות קשב וריכוז

כיום, הורים רבים פונים אל שיטות הטיפול האלטרנטיביות בכדי למצוא מזור לבעיות הקשב והריכוז של הילד שלהם. חלק גדול מן הטיפולים האלטרנטיביים הללו כלולים אף בסל הטיפולים של קופות החולים השונות והם אכן מסייעים לטיפול בהפרעות הקשב והריכוז. חשוב לציין כי ברוב המקרים הטיפולים הללו לא מצליחים להעלים את ההפרעות לחלוטין אך יחד עם זאת הם מסייעים להפחתה משמעותית של הסימפטומים ומאפשרים לילד להתנהל בצורה הרבה יותר טובה.

רשימת בתי ספר

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה