תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הפרעות קשב וריכוז – בעיות הנפוצות ביותר אצל ילדים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מחפשים אבחון או טיפול? 
כנסו לקטגרוית: טיפול בהפרעות קשב וריכוז

יש לכם שאלה? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז נחשבות כיום לבעיות הנפוצות ביותר אצל ילדים. להפרעות הקשב והריכוז יש השלכות רבות הנוגעות להתפתחות הילדים ולעתידם הרגשי, ההתנהגותי והלימודי של הילדים הסובלים מהם. לדעתם של חוקרים רבים, הדרישות והציפיות בהם נאלץ לעמוד כמעט כל ילד והשאיפה לשלמות ולמצוינות שמוחדרת אליו מגיל קטן גורמת למצב של לחץ נוראי אצל הילדים. לעיתים רבות, בעקבות הלחץ, ילדים רבים מפגינים סימני התנהגות של הפרעות קשב וריכוז ולכן מיום ליום עולה מספר הילדים המאובחנים בהפרעות אלו בצורה מאוד משמעותית.

מהם הסימנים הבולטים להפרעות קשב וריכוז ?

לעיתים רבות ניתן לזהות ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז על ידי מספר מרכיבים התנהגותיים בהם ניתן לצפות אצל ילדים אלו. המרכיבים ההתנהגותיים המרכזיים ביותר, אלו שבהם ניתן לצפות ביתר קלות, אלו הם:

  • ליקוי ביכולת ההקשבה – ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אלו ילדים שמתקשים במיוחד בזמן שהם צריכים להתרכז בחומר הנלמד בכיתה לאורך זמן רב. דעתם של הילדים הללו מוסטת בקלות על ידי כל הפרעה או גירוי חיצוני והם גם בעלי קושי ארגוני, הם אינם מצליחים לסיים פרויקטים או עבודות נדרשות, נוטים לשכוח ציוד רב וכד’. יחד עם זאת, אם מדובר במטלה שהילדים הללו אוהבים כמו משחקי מחשב או צפייה בטלוויזיה ניתן לראות אותם מתרכזים בזאת לאורך זמן רב ללא כל קושי.
  • פעילות יתר – ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מביאים זאת לידי ביטוי כבר מגיל קטן בעזרת פעילות יתר. ילדים אלו מאופיינים בכך שהם אינם יכולים לבצע פעולה מסוימת לאורך זמן (הם לא יכולים לשבת במקום אחד בלי לזוז וחייבים לקום כל מספר דקות, להסתובב ולשנות תנוחות ישיבה). ילדים אלו ברוב המקרים מפריעים גם לסביבה שלהם ולכן הם נמצאים בעימות מתמיד עם המבוגרים שנמצאים מסביבם.
  • אימפולסיביות – ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתאפיינים בכך שקשה להם מאוד לשלוט בדחפים שלהם. ילדים אלו לא יחכו לתורם על מנת לדבר או להיכנס למשחק מסוים אלא מיד יתפרצו אליו.

שלושת המרכיבים הללו משפיעים על הילדים באופן ניכר גם בבית, גם בבית הספר בו הם מפריעים למורים ולתלמידים אחרים וגם בחברה אשר באופן טבעי די דוחה אותם ומשייכת אותם לקבוצת הליצנים, אלו שנראה כי לא יצא מהם כלום (מה שלא תמיד נכון).

טיפול בהפרעות קשב וריכוז

כיום, לצורך טיפול בהפרעות הקשב והריכוז, הורים רבים נעזרים בדרכי טיפול אלטרנטיביות. שיטות אלו לעיתים מסייעים להפחתה של התסמינים אך ברוב המקרים הם אינם פותרים את הבעיה ולא מסייעים לאורך זמן. לכן, בכל מקרה של אבחון הפרעות קשב וריכוז מומלץ להתייעץ עם הרופא המאבחן ולקבל ממנו את הדרכים לצורך טיפול בבעיה בצורה הנכונה והטובה ביותר. לעיתים רבות הרופא המאבחן ימליץ על דרכי טיפול יעילות שיסייעו לילד להתגבר על הבעיות ולגדול כמו כולם, בצורה טובה יותר.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה