תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הפרעות קשב וריכוז – כיצד עוברים ראיון עבודה?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

צעדים לפני ראיון עבודה לאדם בעל הפרעות קשב וריכוז

ראיון עבודה יכול להיות חוויה מאיימת על רבים. הראיון מאיים אף יותר כאשר המועמד שצריך להגיע לראיון העבודה סובל מהפרעות כמו הפרעות קשב וריכוז. אנשים הסובלים מהתופעה יודעים כי לעתים קשה להם להפריד בין עיקר וטפל, הם מתקשים להתמקד בדברי המראיין, מתקשים למקד את התשובות שלהם והלחץ בו הם עומדים (כמו לחץ לפני מבחן) הוא רב ועלול לשתק אותם או להכשילם בגלל עמידה לא נכונה מול המראיין ואי יכולת להתנהל באופן מקצועי בראיון. המראיין אשר מעביר את הראיון אינו יודע כי האדם לפני הינו בעל הפרעות קשב וריכוז ולכן יפרש את תגובותיו של המרואיין באופן שלילי, מה שיגרום למחפש העבודה סיכוי קטן להשיג את העבודה. הכנה לקראת ראיון העבודה תסייע בפני המועמד לעמוד בהצלחה בראיון העבודה ולהצליח בו.

מה עלול לקרות ללא הכנה

במידה והמועמד ניגש לראיון עבודה ללא הכנה מוקדמת הוא לרוב יסבול ממתח נפשי עצום שיעיב על הצלחתו בראיון. תחושות כמו זעם, ניכור ועוד עלולות להתפרץ. מעבר לכך עלול המועמד לעבודה לענות ארוכות ובצורה תפלה לגבי שאלות חסרות משמעות בעוד על שאלות חשובות יענה תשובות קצרות ובלתי מספקות. איבוד קו המחשבה כתוצאה מלחץ, קפיצה מנושא לנושא ותופעות אחרות ילוו את המועמד בראיון וישאירו רושם של חוסר מקצועיות בעיני המראיין.

שלב ראשון בהכנה – משחק תפקידים ושאלות

בעלי הפרעות קשב וריכוז אשר יערכו סימולציה לפני הראיון או ישבו עם מחברת ובה ירשמו ויענו על שאלות לדוגמה יהיו מוכנים לראיון והשאלות לא יפתיעו אותם לרוב. על ידי הכנת רשימה מראש של שאלות ותשובות יכול המועמד להבין מהן השאלות החשובות והעיקריות עליהן יש לענות באריכות ומהן שאלות לא מרכזיות. על ידי תשובות בכתב ובעל פה לשאלות שרושמים יכול המועמד לנסח מראש תשובות ערוכות היטב ובשעת הראיון לחזור עליהן באופן פשוט ונוח. כדאי לבצע משחק תפקידים עם חבר או בן משפחה וכל לדמות את הסיטואציה העומדת לקרות תוך נספר ימים או מספר שעות. כאשר המועמד שומע שאלות אליהן הוא התכונן הוא יכול לחזור על התשובות שהכין מראש ולא להיכנס ללחץ ולהרגיש אי נוחות משתקת.

שלב שני בהכנה לראיון-  להדפיס מפה ולצאת בזמן

בעלי הפרעות קשב וריכוז יודעים מניסיונם מהי השעה ביום בה הם מרוכזים ולכן כדאי לקבוע שעה זאת לזמן הראיון. כדאי להתבונן מראש איפה ממוקם המשרד אליו יש להגיע ולתכנן מראש את מסלול הנסיעה ברכב מבחינת זמני הגעה, תנועת רכבים, כמה אוטובוסים יש להחליף, האם יש לצעוד ברגל ואם כן כמה זמן ועוד. רצוי להגיע כרבע שעה לפני המועד וכך לא להעמיס מתחים נוספים על המועמד וכך תהיה אפשרות למועמד להתרכז במשך כמה דקות ולהתכוונן לקראת הראיון. כדאי להכין ערב מראש תיק ובו כל הציוד הנדרש לראיון כמו קורות חיים מודפסים, תעודת זהות, עט, חטיף, בקבוק שתיה, העתק גליון ציונים מהאוניברסיטה או העתק תעודת בגרות וכד’.

שלב שלישי

לפני הראיון כדאי להתרכז בראיון אליו עומדים לפסוע. במידה ויודעים לבצע דמיון מודרך כדאי להפעיל טכניקה זו ולנסות להירגע ולהתכוונן לראיון.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה