תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טובה כץ – אימון קשב וריכוז (אבחון אטנגו)

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

רבים מתלמידי ישראל מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, אשר הפכה שכיחה יותר בשנים האחרונות. ההפרעה מקשה על התהליך הלימודי, על חיי החברה, על התמודדות אישית עם אתגרים ועוד. בניגוד לעבר, אשר בו לא אובחנו כלל ילדים ותלמידים בעלי הפרעה, כיום ניתן לבצע אבחונים וטיפולים מתקדמים אשר ממזערים את השפעות ההפרעה ומעניקים חיים איכותיים לצד ההפרעה הקיימת. טובה כץ הינה מורה ותיקה לחינוך מיוחד, אשר עבדה עם אלפי תלמידים במהלך שנותיה במערכת החינוך. טובה הוסמכה כמאבחנת ומטפלת לפי שנים רבות.

הפרעות קשב וריכוז הן שם כולל לקבוצה של הפרעות התפתחותיות. לרוב, מקור הפרעות אלה הוא בשינוי נוירולוגי- קוגניטיבי במוח האדם. הלוקים בהפרעה נולדים עמה והיא מועברת בתורשה מדור לדור. ההפרעה אינה חולפת והיא מלווה את הלוקים בה לאורך כל חייהם. על כן, ישנה חשיבות מכרעת בביצוע אבחון וטיפול מתאימים בגיל צעיר עד כמה שניתן.

הפרעת קשב וריכוז מתבטאת בפעילות שונה של המוח של האדם הלוקה. מוחו של האדם בעל ההפרעה, אינו ממיין או מסווג את המידע שהוא קולט מהסביבה הכללית. כך, כל גירוי שמעתי, חזותי, תחושתי או כל גירוי כללי אחר, נקלט מהסביבה על ידי המוח. נוצר עומס מערכתי על המוח, אשר אינו מסוגל להתמודד עם כמויות מידע אדירות אלו. כך, תפקודים ויכולות בסיסיות של האדם נפגעות וסימפטומים שונים מופיעים. הסימפטומים העיקריים של הפרעה זו הם היפראקטיביות, אימפולסיביות וקושי בביצוע משימות מורכבות לאורך זמן.

מחקרים מדעיים עדכניים מעריכים כי 10% לערך מכלל האוכלוסייה הכללית לוקים בהפרעה. המדע והחינוך המודרני משקיעים רבות על מנת להעמיד שורת כלי אבחון וטיפול מתאימים לתופעה ההולכת ומתפשטת. הורים ותלמידים רבים החלו להכיר בחשיבות הטיפול בגיל צעיר, על מנת למזער ולמנוע את ההשפעות השליליות של ההפרעה על תהליכי לימוד בסיסיים, על תהליך ההתבגרות ועל החיים הבוגרים. מלבד הסימפטומים העיקריים שהוזכרו, סימפטומים נוספים יכולים להיות מתח פיזי ונפשי רב, התפרצות לדברי אחרים, שכחנות וקושי בניהול זמן, דימוי עצמי נמוך מאוד, קשיים לימודיים רבים, קושי בעבודה בתוך מסגרת, אירועי אלימות פיזית או מילולית, דיכאון וחרדה מהלימודים ועוד. אף על פי שההפרעה נשמעת מפחידה לחלק מההורים ועוד יותר לתלמידים, אין טעם להיבהל, אך יש טעם לבצע אבחון איכותי ולאחריו- טיפול מתאים להפרעה. טובה כץ הינה מאבחנת ומטפלת בשיטת “אטנגו- AttenGo“, שתעזור לכם ולילדכם להוביל שינוי חיובי ומרענן.

אטנגו הינה תוכנת אימון ממוחשב מתקדמת, אשר פותחה לאחר מחקר ארוך טווח. התוכנה מתבססת על הפעלה עצבית נכונה של המוח, לאור העקרונות המדעיים של תחום הנוירופידבק. התוכנה משלבת מיומנויות קוגניטיביות ומובילה שיטת טיפול יצירתית, נעימה ויעילה לילדים, תלמידים מבוגרים ובעלי הפרעה. יש להדגיש כי התוכנה אינה משחק לילדים אלא מערכת ייחודית אשר מבצעת אבחון וטיפול בצורה נעימה.

המערכת בוחנת את רמת יכולות הקשב, הזיכרון והריכוז. המערכת מאתרת קשיים אישיים עיקריים אצל הנבדק. לאחר מכן, המערכת בונה תכנית אימון אישית, אשר כוללת תרגילים ייחודיים, בחלוקה לפי רמת קושי ויכולות אישיות. המערכת מאפשרת להיכנס בכל זמן נוח ולהתאמן, להתקדם על פי קצב אישי ולקבל הערכה מקצועית בעזרת ציונים ומדדי התקדמות- לשם בקרת איכות תמידית.

בזמן ולאחר הטיפול עם טובה, ניתן לקבל חוות דעת מקצועית אשר על בסיסה ניתן לעצב מסגרת חיים ולימוד נכונה, שתביא לשינוי המצב “הבעייתי”, לחיזוק היכולות הקיימות ויותר חשוב- לטיפול בהשפעות ההפרעה השליליות. אתם בהחלט תופתעו לגלות מדוע המורה אמרה: “לילד יש רצון ויכולות אך הוא לא ממש את הפוטנציאל שלו”- כעת תוכלו לראות עד כמה הילד שלכם משקיע ואיך ניתן לעזור לו. יהיה ניתן לראות שיפור משמעותי במגוון היבטים כגון שיפור ביכולות ריכוז ביחס למטלות חסרות עניין, שיפור זיכרון לטווח אורך או קצר, שיפור מדהים ביכולת ריכוז בסביבה עם מסיחים וגירויים,  הפחתה משמעותית של אימפולסיביות והיפראקטיביות, ביסוס וחיזוק מיומנויות ארגון, סדרי עדיפויות וקבלת החלטות אישית- ועוד.

בואו לקבל אבחון וטיפול מתאימים, איכותיים ומהנים- מאשת חינוך ותיקה שמכירה את עולם הילדים מקרוב.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה