תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול בדיסלקציה באמצעות מכון רביב

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון רביב ושיטת רביב המהפכנית

מכון רביב מהווה מרכז פיתוח ותיקון כישורי קשב ולמידה, כאשר הבסיס לכל העשייה במקום הינה שיטת רביב, שפותחה על ידי נילי רביב, ברק בן שמחון ורוני כהן. שיטה זו הוכחה כיעילה ביותר עבור שיפור תפקודים רבים, כולל התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה (קשיי קריאה), דיסגרפיה (קשיי כתיבה), דיספרסיה (קשיים בקואורדינציה מוטורית), דיסקלקוליה (קשיים בחישובים מתמאטיים), אימון זיכרון לטווח קצר וארוך כאחד, שיפור קשב וריכוז, אוריינטציה מרחבית וארגון נכון של הזמן, שיפור מיומנויות ארגוניות, התמודדות עם חרדת בחינות וחרדת למידה, שיפור תפקודי זיכרון בקרב מבוגרים (רלוונטי בגילאי 40-50), שיפור ביצועים מוחיים שנפגעו עקב טראומה פיזית ונזק מוחי. עד היום, נראה שיפור משמעותי ב-80% מהמקרים בהם נעשה שימוש בשיטת רביב לאורך שלושה חודשים. ניתן להתחיל בטיפול בשיטת רביב באחד מהסניפים: חיפה, תל אביב, ירושלים, באר שבע, גוש שגב. במסגרת המכון ניתן לקבל פגישת ייעוץ ראשונה בחינם, ולגשת לטיפול באופן מיידי .

מהי דיסלקציה ומה הקשיים שהיא מציבה?

דיסלקציה זוהי בעיה מוכרת בכל מוסדות החינוך, המתבטאת בקשיים לשלוט במיומנויות הקריאה. למרות שקיימת תופעה של “מיתוג” מהיר מדי של תלמידים בתור דיסלקטים, הבעיה אכן קיימת, ומחקרים מדעיים רבים הצליחו למצוא את הסיבות אליה. הבדיקות השונות שנדרשו למחקרים אלה הינן סקירות האזורים השונים במוח במהלך ביצוע משימת הקריאה. המחקרים הראו שישנה פעילות של קשרים קטנים אך משפיעים בין מערכת העצבים למוח – כלומר, קיימים תהליכים נוירולוגיים הנדרשים עבור כל תהליך לימודי. אנשים שיש להם בעיות דיסלקציה חווים אותה, בדרך כלל, עקב ניתוק באמצע התהליך – כלומר, במהלך סקירת האותיות, או במהלך חיבורם למילים, או במהלך יצירת ההקשר הלוגי בין המילים השונות, הנותן משפט מלא.

דיסלקציה לא מעידה על כך, שאדם לא יוכל לקרוא, וגם לא על האינטליגנציה שלו, לכן חשוב מאוד למצוא את הפתרונות הדרושים, על מנת לעזור לו להתגבר על בעיה זו. ישנה אפשרות לספק גרסאות אודיו של כל החומרים הכתובים, ישנה אפשרות נוספת של הוראה מתקנת, אך ללא שיטת רביב, לא תמיד יש ערבות לכך שההוראה המתקנת תעזור.

התמודדות עם דיסלקציה בסיוע שיטת רביב במסגרת מרכז רביב

על מנת שהוראה מתקנת תהיה יעילה ותעזור למטופל להתגבר על בעיית הדיסלקציה, יש ליצור קרקע פורייה לתפיסת שיטת הלימודים החדשה. שיטת רביב נועדה בדיוק לשם כך – ליצור את האפשרות ליצוק את שיטת הלמידה החדשה למצב מוחי מוכן ומזומן, על מנת ליצור את התנאים הטובים ביותר ליצירת שיטות לימוד חדשות.

במרכז רביב, כל ילד החווה בעיית דיסלקציה יוכל למצוא לעצמו את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה, וגם להתגבר עליה. שיטת רביב עוזרת ליצור מסרים למוח, שעל ידי חזרה קבועה על תרגילים מסוימים יכולים לעזור למוח לקלוט את החומר הלימודי הדרוש, ולספק את הסחורה – להצליח להפוך אותיות למילים, מילים למשפטים ומשפטים לקטעים שלמים. החזרה על התרגילים השונים שיוצרים קשרים נוירולוגיים חדשים ומותאמים להתמודדות עם בעיות הדיסלקציה, מאפשרים להתגבר על הקשיים החמורים ביותר, מה שהופך את שיטת רביב לפריצת דרך אמיתית בתחום החינוך. 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה