תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול בלקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ענת

טיפול בלקויות למידה

ענת ירדני היא מומחית לטיפול בילדים עם לקויות למידה ו/או עם בעיות קשב וריכוז. ירדני הייתה בילדותה דיסלקטית עם הפרעות קשב וריכוז ובעיות זיכרון קשות. מתוך ניסיונה האישי והידע שצברה במיטב הקורסים בנושא, הקימה ירדני את תנוענת, מרכז לטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז ובילדים עם לקויות למידה. הטיפול בתנוענת הוא פרטני, כאשר לכל ילד, מותאמת תוכנית טיפול אישית בהתאם לגילו, לבעיותיו ולקשייו. תוכנית הטיפול נקבעת לאחר אבחון מקצועי וממוקד.    

אומרת ענת ירדני; סיימתי את מיטב הקורסים בנושאים של טיפול בהפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, דיסלקציה, בעיות תקשורת, אבחון ליקויי למידה ועיצוב התנהגותי:

קינסיולוגיה/מוח אחד – טיפול בשרירים ותרגילי מוח, מכון שילובים.

שיטת רמי כץ – טיפול במערכת התחושתית, המרכז לקידום תפקודים.

שיטת ורדי – טיפול במערכת שיווי משקל ומערכת ההצלבה, מרכז ורדי.

שיטת פרופ’ פוירשטיין – העשרה אינסטרומנטלית, מרכז פוירשטיין לקידום כושר הלמידה.

שיטת אירלן – עזרה בעיבוד חזותי, בהדרכת שולמית אלעד.

מתוך הידע שצברתי יחד עם הניסיון העשיר שלי, פיתחתי גישה טיפולית שמאפשרת לי בזמן קצר יחסית להגיע להישגים משמעותיים עם מטופלי. גם הקשר האישי שאני יוצרת עם הילדים מסייע מאוד בתהליך העבודה. ניסיוני מבוסס גם על עבודה בכפר הנוער נווה הדסה, שם התגלתה לי יכולתי הטבעית להתחבר לילדים עם בעיות התנהגות.

העבודה עם ילדים עם בעיות קשב וריכוז או לקויות למידה מצריכה מעקב מתמיד אחר כל השיטות בעולם. כל חידוש יכול להוות קיצור דך משמעותי בטיפול, ולכן גם היום אני ממשיכה ללמוד ולהתעדכן במתרחש בתחום.

בשנים האחרונות ישנה עלייה בכמות הילדים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז ו/או לקויות למידה. ילדים רבים סובלים מבעיות קשב וריכוז, בין היתר בגלל רמת חשיפה ההולכת וגדלה לגירויים סביבתיים, וכן בשל העלייה ברמת המודעות לנושא. כיצד לדעת אם ילד צריך אבחון? אומרת ענת ירדני; אם לילד יש בעיות בלימודים, בעיות של חוסר ארגון, חוסר שקט, תוקפנות או חולמנות, כדאי לפנות לאבחון. צריך להעניק תשומת לב לילד כאשר הוא מתלונן על חרדה מבחינות וגם על דחייה חברתית. בדרך כלל יש קשר בין הפרעת קשב וריכוז ללקויות למידה. ילדים שמתקשים עם קריאה או חשבון, לרוב גם יפתחו הפרעות קשב וריכוז ולהיפך, ילדים הסובלים מהיפראקטיביות או מבעיות תקשורת, יתקשו לעיתים תכופות לזכור דברים, להבין הוראות וכדומה.

בתנוענת נערך אבחון ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז. האבחון נמשך כשעתיים, ובמהלכו נדרשים ההורים לענות על שאלות הקשורות לאופי הילד, לתפקודו ולטיפול בו. האבחון כולל גם צפייה, מגע, תנועה, כירולוגיה (מגיל 4) ואלמנטים תחושתיים. אבחון מדויק של הפרעות קשב וריכוז מאפשר להתאים את סוג הטיפול המדויק. האבחון נעשה באופן פרטני בנוכחות ההורים ובשיתופם, באווירה רגועה, נינוחה ותומכת.

בתנוענת ניתן אימון אישי לילדים וניתנות סדנאות והדרכות הורים (אצלם בבית) כחלק ממערך הטיפול הכולל בהפרעות קשב וריכוז, בעיות קשב ולקויות למידה. ילדים והורים זוכים לקבל בתנוענת כלים מעשיים ואפקטיביים להתמודדות מוצלחת עם קשיים רגשיים (גבולות, דחיית סיפוקים, סדר וארגון, משמעת וכו’).

הן האימון והן ההדרכות להורים מונחות על ידי חיים ביטרמן מ”קנגורו”, מומחה לאימון ילדים ונוער עם הפרעות קשב וריכוז ולהדרכות הורים.

האבחון מאפשר קבלת הקלות במערכת החינוך. את האבחון מומלץ לערוך גם כאשר מתעורר החשד הקל ביותר.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה