תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מחפשים לעבור אבחון או טיפול? אנו נמצא בשבילכם את המטפל או את המאבחן המתאים לכם ביותר – לחצו כאן

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

בשנים האחרונות החלה מגמה עולמית להעניק טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז ולא למהר ולתת ריטלין לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יוצאות לשוק שיטות חדשות המשלבות אמצעים טכנולוגיים יחד עם התפתחות בטיפולים משלימים, שינוי תזונתי, תרופות טבעיות ועוד. כיום יכול רופא משפחתי לרשום מרשם לריטלין ולכן הורים רבים טוענים כי רופאים ממהרים לתת ריטלין במקום לנסות ולחפש דרכי טיפול חלופיות או למצוא טיפולים טבעיים אשר לא רק יטפלו בסימפטומים אלא ימצאו דרכים לטיפול בשורש הבעיה ולמציאת פתרון שיעניק חיים קלים יותר לילדים וגם למבוגרים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז. בעקבות המגמה העולמית לעבור לטיפולים טבעיים ניתן למצוא שיטות אלטרנטיביות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז כמו אימון אישי, נוירופידבק, ביופידבק, טיפול הומאופתי, תזונה חלופית ועוד.

למה לא ריטלין

הריטלין היא תרופה מוצלחת אשר נמצאת בשוק כבר מעל 50 שנה והצלחותיה רבות. זוהי תרופה שיש עליה מחקרים רבים ולא ניתן להתווכח עם הצלחתה. ריטלין עוזר למיליוני ילדים ובוגרים בכל העולם אך יש לתרופה תופעות לוואי רבות והורים, מחנכים ואנשי מקצוע טוענים כי רופאים ממהרים לתת מרשם לריטלין לילדים ללא בדיקות עומק  ואבחון מקיף. לכן עלולים להיות מקרים בהם ילדים מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז אך למעשה מדובר בבעיה פיזיולוגית רפואית אחרת ולא בהכרח מדובר בבעיות קשב וריכוז. כך לדוגמה עלול רופא או מאבחן לטעות במקרים בהם ילדים סובלים משינה לא סדירה בלילה ולטעות לחשוב כי מדובר בבעיות קשב וריכוז.

אבחון רפואי מקיף

ילדים הסובלים משקדים מורחבים סובלים מקשיי נשימה בלילות ולרוב מדובר בילדים הנוחרים בלילה והם מתעוררים רבות בלילה כך ששנת הלילה החשובה כל כך עבורם אינה סדירה ורציפה ולכן במהלך היום יבוא והדבר לידי ביטוי באטיות, בחוסר תשומת לב, בקשיי למידה וכד’. לעתים עלול הרופא או המאבחן לטעות ולאבחן ילדים אלה כבעלי הפרעת קשב וריכוז ולרשום להם המלצה לקבל ריטלין בעוד הם זקוקים לעזרה רפואית ולניתוח להסרת השקדים. במקרים אחרים ניתן לאבחן לא נכון ילדים הסובלים משמיעה לקויה וכך גם עם ילדים הסובלים מדלקות חוזרות ונשנות באוזניים. ילד שאינו שומע היטב מאבד במהרה את סבלנותו וקשה לו להתמודד עם חומר נלמד, עם עבודת צוות וליצור קשרים חברתיים. מאבחן עלול לטעות ולאבחן ילד זה כסובל מבעיית קשב וריכוז בעוד הטיפול הרצוי הוא טיפול רפואי יחסית פשוט.

תרופות טבעיות

בשנים האחרונות חל גידול בהיקף מגוון התרופות הטבעיות והורים רבים מעדיפים לנסות טיפול טבעי זה לפני שהם נותנים ריטלין או טיפול תרופתי כימי אחר לילדים. חוקרים רבים פועלים בנושא ומשחררים מידי כמה חודשים תרופות על בסיס טבעי אשר אינן יוצרות תלות ובגלל שהן מורכבות מחומרים טבעיים בלבד אין לתרופות אלה תופעות לוואי. כך יכולים ההורים לנסות תרופות שונות עד למציאת התרופה אשר עוזרת לילד ומקלה עליו. יש רופאים אשר לומדים את הנושא לעומק ויכולים להמליץ מניסיונם להורים על טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז וכך יכולים ההורים לרכוש את התרופות הטבעיות ללא צורך במרשם רופא ולנסות את התרופה ולבחון האם היא יעילה. חשוב לקרוא בהוראות היצרן לגבי אופן השימוש ולהקפיד על מינון נכון ולעקוב לאורך תקופה של מספר שבועות האם חל שינוי אצל הילד והאם התרופה עוזרת. יש המעדיפים לא לרכוש תרופה מהמדף בבית המרקחת ולכן הם פונים לרופא הומאופתי אשר רוקח עבורם תרופה טבעית לאחר בדיקת הילד ויכול להמליץ גם של שינוי תזונה אשר יתרום לילד.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה