תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול רגשי באזור פתח תקווה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טיפול רגשי - מידע, מאבחנים ומטפלים בישראל

טיפול רגשי בילדים
באורח החיים המודרני, כולנו מתמודדים באומץ ובהתמדה עם שגרת יומיום שאתגריה הולכים ומתרבים ככל שאנו מתבגרים. האחריות הרובצת על כתפינו הופכת כבדה ומורכבת יותר ויותר, והיא כוללת דאגות של פרנסה, תחזוק הזוגיות, טיפול בילדים ובמשפחה, הגשמה עצמית, התקדמות בעבודה ומשברים לא צפויים, כאשר כל אלה פוגשים אותנו בעולם שהולך ומתפתח טכנולוגית וחברתית בקצב שקשה לעמוד בו. בתוך המציאות הזו, מקובל לטעות ולחשוב כי ילדים חיים בקיום שהוא חף מכל הדאגות הללו. לכולנו יש רגעים בהם אנו מתרפקים על זיכרונות ילדותינו וכמהים לתקופה ההיא שבה רק שיחקנו, למדנו וגילינו כל יום את העולם מחדש. אך עבור ילדים רבים, זה לא כך. מנקודת מבטו של ילד, דאגות, חששות ותסכולים שנראים למבוגרים כמו גחמות פשוטות, עשויים להיות מאיימים ומכבידים לא פחות מאלה שחווים המבוגרים. ילדים עלולים לחוות תחושה שהמבוגרים בסביבתם (הורים, קרובים או אנשי חינוך) מתייחסים אל הקשיים שלהם בביטול, ולחוש בדידות עצומה בהתמודדויות השונות שלהם. ליהי קשת גולדווסר, פסיכולוגית חינוכית, מבקשת להצביע על הצורך לראות את הקשיים של הילד, להכיר בהם ולספק לו מקום שבו יוכל לספר עליהם ולהתמודד איתם בביטחון, ולקבל תחושה של הכלה וקבלה.
בעבודתה, ליהי פוגשת מגוון רחב של ילדים, שחלקם מתמודדים עם קשיים משמעותיים הנובעים מלקויות למידה או הפרעת קשב וריכוז. ילדים אלו סובלים לעתים קרובות ממצוקה רגשית, מעבר לקושי הנובע מההפרעה עצמה.

Picture of מכון שלם
מכון שלם

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - מסוגלות הורית

ראשון לציון
Picture of מדיקל סיטי
מדיקל סיטי

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - מסוגלות הורית

ירושלים
Picture of מכון שיר
מכון שיר

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - הוראה מתקנת

פתח תקווה

מאבחנים ומטפלים בכל הארץ

מאבחנים ומטפלים בחיפה והצפון

מאבחנים ומטפלים באזור השרון

מהי הפרעת קשב וריכוז?
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה התפתחותית, הפוגעת במגוון יכולות ותפקודים שאנו נוטים לקטלג תחת הכותרת “קשב”. היכולות הפגועות כוללות את היכולת להימנע מהיסח דעת, את היכולת להתרכז במשהו לאורך זמן, את היכולת ל”מולטי- טסקינג” (פיצול הקשב בין מספר מטלות וגירויים), מעבר בין משימות וכיוב’. בנוסף, ההפרעה מלווה לעתים קרובות בהתנהגות היפראקטיבית ואימפולסיבית. אמנם ההפרעה טומנת בחובה פגיעה משמעותית בתחום הלימודי וביכולת של הילד להביא את יכולותיו לידי ביטוי במסגרת הגן ובית הספר, אולם חשוב לזכור שההשלכות שלה לא מסתיימות בנקודה זו. ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז לרוב נושאים עמם מטען כבד של הסטוריה ארוכה של כשלונות. בחברת הילדים הם עשויים להתקשות להתמיד במשחק בקבוצה, וחבריהם לא תמיד יכולים להכיל אותם, על פעלתנות היתר והתזזיתיות המאפיינת אותם. אלה עשויים להוביל לתחושת בידוד וקושי למצוא את מקומם בחברה. מול הורים, גננות ומורים, ילדים אלה חווים לעתים קרובות את התחושה שהם מתישים ומאכזבים. בתיאוריהם של ילדים רבים הסובלים מהפרעת קשב, שכיח למצוא חוויה של דימוי עצמי פגוע ותחושה של הילד שהוא “לא מוצלח” כמו חבריו או אחיו. אם חושבים על זה, לילד הסובל מהפרעת קשב יש מעט מאוד חזיתות שבהן הוא יכול למצוא שקט ונחמה: הוא מתקשה בלימודים, הוא חשוף לאכזבה ולתסכול של הוריו, הוא מקנא באחיו וכועס על עצמו, ובל נשכח שכל המצוקה הזו מלווה ב”רעש” פנימי בלתי פוסק, חוסר שקט המאפיין את ההפרעה עצמה.

על הטיפול הרגשי

טיפול רגשי בהפרעת קשב וריכוז
יש נטייה בקרב אנשי חינוך וגם בשיח התקשורתי על קשיי קשב וריכוז, לראות בהפרעה משהו שצריך להיות מטופל תרופתית. בעוד שהטיפול התרופתי עשוי לתרום משמעותית לתפקודו של הילד, חשוב לזכור שילד עם הפרעת קשב הוא לא רק בעל קשיים בקשב וריכוז. הוא גם ילד מפוחד, שמרגיש שמשהו מפריע לו ומונע ממנו להצליח, ושפעמים רבות אף אחד לא מבין ואולי אף מאשים אותו. ליהי קשת גולדווסר מזמינה ילדים והוריהם לבוא ולחוות התמודדות עם הפרעת קשב בסביבה תומכת ומאפשרת, ללמוד על ההפרעה ועל עצמם ולהשיב את האמון ביכולת של הילד לצלוח את הקושי ולהצליח. טיפול רגשי בילדים עם הפרעת קשב וריכוז הוא פעמים רבות צעד מפתח בדרך לשיפור איכות חייהם של ילדים אלה.

Picture of מרכז נבון
מרכז נבון

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - מסוגלות הורית

ירושלים
Picture of מרכז יהבים
מרכז יהבים

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - מסוגלות הורית

גדרה
Picture of רחל שלום אליספור
רחל שלום אליספור

קשב וריכוז - הוראה מתקנת, לקויות למידה, אימון קשב וריכוז

ירושלים

מאבחנים ומטפלים בירושלים

מאבחנים ומטפלים באזור המרכז

מאבחנים ומטפלים באזור הדרום

Picture of רצונות
רצונות

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - מסוגלות הורית

כפר סבא
Picture of תנוענת
תנוענת

קשב וריכוז - אבחון דידקטי - אבחון פסיכודידקטי - לקויות למידה - מסוגלות הורית

גדרה
Picture of עמותת מרום
עמותת מרום

קשב וריכוז - הוראה מתקנת, לקויות למידה, אימון קשב וריכוז

רמת השרון

קלינאית תקשורת

קלינאית תקשורת: מומחית לשיפור היכולות התקשורתיות מי היא הקלינאית תקשורת? קלינאית תקשורת היא מקצוענית שמתמקדת

טיפול רגשי למבוגרים

טיפול רגשי למבוגרים: שיפור איכות החיים והתמודדות עם אתגרים טיפול רגשי הוא אחד מהכלים היעילים

טיפול רגשי לילדים

טיפול רגשי לילדים: ייעוץ ותמיכה בפתרון קשיים רגשיים מהו טיפול רגשי לילדים? טיפול רגשי לילדים

מחפש מומחה לטיפול רגשי?

חייג ישירות אל המומחים המופיעים באתר - הם כאן לשרותך וישמחו לייעץ בכל עניין

[pojo-form id=”5563″]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה