תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול רגשי הינו טיפול מעולה לכל בעיה רגשית אפשרית

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

במהלך עשר השנים האחרונות, טיפול רגשי הפך לאחד מן הטיפולים הנפשיים והרגשיים החשובים, הנפוצים ואפילו הפופולאריים ביותר. הסיבה הראשית למעמד הרם של הטיפול הרגשי נובע מכך, שטיפול זה הינו טיפול מעולה לכל בעיה רגשית אפשרית, מכל סוג ובכל רמה ודרגה. בטח כאשר הטיפול הרגשי נעשה ומיושם על ידי בעלי מקצוע כמו פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, פסיכיאטריים ועוד. בנוסף, לעומת שיטות טיפול אחרות אשר עושות שימוש בעיקר באבחון מקדים ומתן מרשם לתרופות, הטיפול הרגשי מנתח ותוקף את הבעיה מכל היבט ומכל זווית, ובעיקר מספק שלל כלים ואמצעים להתמודדות והעלמת הבעיה. כל האמור לעיל הינו רלוונטי הודות למתודות האבחון והטיפול הייחודיות והבלעדיות של הטיפול הרגשי.

טיפול רגשי מבוסס על פסיכואנליזה, פסיכודינמיקה, אנליזה אקזיסטנציאלית ועוד
בניגוד לשיטות טיפול אחרות, טיפול רגשי מבוסס על כמה וכמה מתודות ובסיסים טיפוליים חזקים, יסודיים, מוכחים ומהותיים ביותר. בין מתודות ובסיסים אלו ניתן למצוא את כל הבאים: פסיכואנליזה (מבוססת על ההנחה, כי, התודעה האנושית הינה בעלת חלק לא מודע אשר מכוון ומפעיל את האדם ואת מעשיו. במסגרת הטיפול הרגשי, בסיס זה מאפשר למטפל להגיע למחוזות כמוסים בנפש המטופל, לנתח אותם ולהסיק מהם מסקנות טיפוליות חותכות) / פסיכודינמיקה (מתמחה באיתור וניתוח הקונפליקטים הפנימיים אשר מצויים בנפש המטופל, יוצרת תובנות טיפוליות אשר מבוססות על הקונפליקטים ובעיקר מגששת בין החלקים המודעים ללא מודעים שבנפש המטופל) / אנליזה אקזיסטנציאלית (מבוססת על ההנחה, כי, חיפוש אחר פשר ומשמעות הקיום והחיים הינם הערכים והאמיתות אשר מנחים את האדם, אבל גם אחראים על לא מעט מן הקונלפיקטים והבעיות הרגשיות שלו).

טיפול רגשי הינו מוצלח ואפקטיבי שכן הוא מתמקד אך ורק במטופל
אחת מן הביקורות הגדולות ביותר אודות לא מעט שיטות טיפול רגשיות, ובעיקר מערביות, ממוסדות ורפואיות, הינה הביקורת אשר גורסת, כי, הן כלל לא מחטטות בנפש המטופל ובגרעין הקשה של הבעיה, אלא בדיוק להיפך, במעטפת, בנסיבות ובגורמים חיצוניים אשר מחזיקים בקשר חלש ומעורפל עם הבעיות הרגשיות של המטופל. לעומת זאת, טיפול רגשי הינו מוצלח ואפקטיבי ביותר, שכן הוא מתמקד אך ורק במטופל. הלכה למעשה, גישה זו של הטיפול הרגשי באה לידי ביטוי באופן הבא: דוגלת בקשר ראשי, ממוקד ובלתי אמצעי בין המטפל למטופל / לא מספקת מקום לשיפוט וביקורת אפשריים כלפי המטופל, ולמעשה ניטרלית וחופשית לחלוטין / משרה שקט ורגיעה גדולה ביותר במסגרת סביבת הטיפול ובנפש והתנהגות המטופל / מספקת ומציעה ממצאים ופתרונות לטיפול חותכים, בהירים וברורים ביותר ועוד.

על טיפול רגשי התנהגותי וטיפול רגשי קוגניטיבי
ובכן, הטיפול הרגשי האמור נחשב ל’כוכב’ קטגוריית הטיפולים הרגשיים. יחד עם זאת, עדיין קיימים כמה סוגים של טיפולים רגשיים אשר נחשבים לנפוצים וחיוניים ביותר. בין טיפולים אלו ניתן למצוא את הטיפול הרגשי ההתנהגותי ואת הטיפול הרגשי הקוגניטיבי. מבחינת הטיפול הרגשי ההתנהגותי, טיפול זה קובע, כי, כל בעיה רגשית, מקורה בסיטואציה נתונה אשר הותירה את הרושם והאפקט שלה בקרב הנפש ומנגנון ההתנהגות של המטופל. טיפול זה מטפל בבעיות רגשיות בשיטת ההתניות והחיזוקים, שיטה אשר מתמחה בהכחדה של בעיות ותסמינים שלהן. לעומתו, הטיפול הרגשי הקוגניטיבי הינו טיפול אשר מטפל בבעיות רגשיות באמצעות שינוי דפוסי מחשבה בעייתיים קיימים, הן ברמת המטופל והן ברמת הסביבה החיצונית שלו. בנוסף, הטיפול הרגשי הקוגניטיבי נחשב לטיפול קצר מועד, לא פולשני לנפש וכלל לא ממושך. לסיכום, היום, ניתן לטפל בכל בעיה רגשית באמצעות לא מעט סוגי טיפולים רגשיים מוכחים, חיוניים ואפקטיביים ביותר.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה