תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ילדים הסובלים מהפרעה בעיבוד חושי SPD – SENSORY PROCESSING DISORDER

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כשילד מרגיש את העולם סביבו חזק מידי או חלש מדי, הוא מתקשה לארגן ולעבד את המידע החושי לשימוש בחיי היום יום. כשחבריו נהנים מפעילויות מעניינות ושופעות חיות, הוא יושב בפינה או משתולל.

אצל ילדים הסובלים מהפרעה בעיבוד חושי: ,SPD – SENSORY PROCESSING DISORDER ההתנסות החושית מהווה אתגר ומעלה בהם מתח, בלבול ואומללות. הם הופכים מגושמים, מסורבלים, נפחדים ומסוגרים או לחילופין עוינים ותוקפניים.

ה- SPD פוגע בתפקוד היום-יומי בתחומים מרכזיים בחיים: בלמידה, במיומנויות חברתיות, בתנועתיות ובדימוי עצמי. ההפרעה הבלתי נראית מאובחנת פעמים רבות באופן שגוי כבעיה רגשית, והילד לא מקבל מענה נכון לצרכיו.

הניסיון המקצועי שהצטבר במשך שני עשורים מוכיח שילד הסובל מ- SPD יוכל להתפתח לבוגר מתפקד ובעל וויסות עצמי תקין אם יוענקו לו הבנה, תמיכה והתערבות מוקדמת. טיפול מתאים יעזור לו לבנות יסודות איתנים לעתיד מוצלח ומספק.

טיפול הכולל ריטלין בלבד נוגע לסימפטומים ספציפיים ומתעלמים מסימפטומים רגשיים או התנהגותיים אחרים. כאשר מתחילים טיפול בריטלין כדרך להתמודד עם הפרעת קשב, חשוב להשלים את הטיפול התרופתי באמצעים נוספים.

חשוב להעניק לילד זווית ראייה אחרת של הכוחות הקיימים בו, ולתת כלים המאפשרים לו דרכי התמודדות נוספות מול האתגרים, חיזוק כוח הרצון, איפוק, הרפיה, שימוש בכוח פיזי כבסיס להתמודדות מול אתגר רגשי, דיבור פנימי וחיזוק הדימוי האישי. המטרה בטיפול היא לגרום לראות את עצמו כאדם בעל יכולות רבות ולא רק כ”בעל הפרעת קשב וריכוז”. כשמטופל מפסיק לראות את הקושי ככל מהותו האישית – הוא מתמלא מוטיבציה בכל תחומי החיים.

להיות הורה זה תפקיד שדורש השקעה עצומה; זמן, אנרגיה, אהבה ללא תנאי. להיות הורה זה לקבל את האחריות ללוות את הילד, ללא תוקף. כיצד תטפחו את ילדכם?

מתן אבטחה רגשית

דברו איתו בגובה העיניים והתנהגו אליו כך שירגיש בטוח ונינוח לבטא את עצמו היו עדינים, היו אמינים

מתן משמעת

היו עקביים. היו ברורים לגבי גבולות וציפיות.

ודאו כי הכללים מתאימים לגיל הילד ולהתפתחותו השתמשו במשמעת כדי לחנך ולא כדי להעניש

מתן זמן איכות

היו מעורבים בחייו של הילד: פעילויות, בית ספר, אירועים מיוחדים, חגים, ימי הולדת וחברים כללו את הילד בפעילויות שלכם חלקו זמן איכות ואהבה עם הילד

מתן עידוד ותמיכה

היו חיוביים

עודדו את הילד לפעול למען האינטרסים שלו

מתן חיבה

בטאו חיבה באופן מילולי ופיזי

היו רגישים לילד שלכם כאשר הוא נפגע רגשית או פיזית

מתן אמון וכבוד

הכירו בזכות של הילד לחוות רגשות משלו, להנות ממעגל חברים, פעילויות ודעות פרטיות

קדמו את העצמאות שלו

אפשרו לו פרטיות

כבדו רגשות של הורים אחרים

האמינו לילד שלכם

הורות זו מחויבות לכל החיים – עמדו בה!

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה