תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

יעל גפני – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אשר מתפתחות כתוצאה משינויים עצביים במוח ובפעילות נוירולוגית שונה משל האדם הרגיל. ההפרעות משנות את דרכי הפעולה “הטבעיות” של המוח ומביא לתהליכים שונים ביכולות, החלטות, התנהגות, התפתחות ודרכי ביטוי של האדם הלוקה בהפרעה.

הפרעות קשב וריכוז לעיתים מועברות מדור ההורים לילדים בדרך גנטית אך ישנם גורמי השפעה נוספים. אחוז השכיחות שלהן באוכלוסייה הכללית, על פי מחקרים, עולה עם הזמן, כאשר כיום ישנה הערכה כי אחוז זה של סובלים מהפרעות עומד על 10% מכלל האוכלוסייה.

התהליך שנוצר במוח האדם ומביא לשינויים עצביים, מתבטא בסימפטומים שונים אצל האדם: היפראקטיביות, אימפולסיביות, עומס רב-מערכתי כתוצאה מגירויים שמעתיים ו/או חזותיים רבים, קושי בהתרכזות במשימות מורכבות לאורך זמן, קושי בניהול אישי וארגון זמן, התפרצות לדברי אחרים, חוסר סובלנות ומתח נפשי ו/או פיזי, קשיים קוגניטיביים כמו עומס לימודים, קשיים בעבודה במסגרות וארגונים כדוגמת עבודה, קשיים חברתיים שונים ועוד.

המחקר הרפואי-מדעי אשר הגביר את פעילותו לאורך השנים, אפשר פיתוח של שיטות אבחון וטיפול איכותיות להפרעות אלו. אחת מהשיטות המתקדמות שפותחו לאחרונה היא כחלק מאסכולת הפסיכותרפיה הגופנית. פסיכותרפיה גופנית מתמקדת בעירוב הגוף, המוח והאנרגיה של האדם כגורמים חשובים בתהליך הטיפול בהפרעה.

שיטת “אלבאום” הינה שיטה שפותחה על ידי משה אלבאום. החשיבה המנחה בשיטה זו היא כי ישנן ארבע מערכות עיקריות אצל האדם: מערכת גופנית, מערכת קוגניטיבית, מערכת אנרגטית ומערכת רגשית. ישנו קשר חזק מאוד בין המערכות, הן משפיעות אחת על השנייה וישנו איזון חשוב מאוד ביניהן. כאשר האיזון מופר, מופיעים תסמינים שונים, שאחד מביטוייו נוגעים להפרעות קשב וריכוז.

יעל גפני היא אשת חינוך ותיקה ומטפלת מנוסה, אשר עבדה עם תלמידים וילדים רבים. במהלך שנות עבודתה במערכת החינוך היא הכירה במקרים רבים של הפרעות קשב וריכוז וקשיי לימודים. לאחר עבודתה עם תלמידים וחשיפתה לתלמידים רבים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז החליטה להשתתף במגוון הכשרות, קורסים והשתלמויות בתחום.

יעל מנחה סדנאות ומטפלת במגוון דרכי טיפול מעולם הפסיכותרפיה הגופנית עבודה בתנועה, תירגול קואורדינציה מורכבת, עבודה במגע – עיסוי רקמות עמוק, עבודה על יציבה וגמישות, נשימה מודעת, העלאת מודעות גופנית והקשבה פנימית. בעבודה עם ילדים העבודה על נושאים אלו, משולבת במשחק, יצירה, ומוסיקה. 

 

לא מעט מבעלי הפרעות קשב וריכוז סובלים מחרדות, עומסים רגשיים, קשיים חברתיים, דיכאון ודימוי עצמי נמוך, תחושת חוסר מיצוי הפוטנציאל האישי, טראומות אישיות ועוד. בטיפול, יעל מתמקדת בהעלאת המודעות לגוף והנפש,ולהשפעתם זה על זה. בטיפול יעיל, מודעות האדם משתפרת מאוד וזו היא כבר חצי הדרך לפתרון הבעיות. הנשימה, היציבה, שחרור מתחים, הזרמת אנרגיה נכונה, חשיבה מנחה, אופטימיות ועוד- הם חלק מהדרכים הייחודיות שכל כך משפיעות ומביאות לתוצאות נהדרות.

בואו להתנסות בטיפול איכותי עם יעל גפני, בקליניקה פרטית ונעימה בכפר ויתקין.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה