תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

כל מה שצריך לדעת על מבחן MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כל מה שצריך לדעת על מבחן MOXO

מבחן MOXOהינו מבדק חדש יחסית, המשמש ככלי עזר מקצועי ומדויק לצרכי אבחון הפרעות קשב וריכוז. מבדק זה נערך באמצעים ממוחשבים, והוא פרי פיתוח של חוקרים ישראליים בתחום הפרעות הקשב והריכוז. מבחן ה-MOXO הוא למעשה מבדק ייחודי המדמה את סביבתו הטבעית של הנבדק באמצעות שילוב אלמנטים ויזואליים וקוליים, המאפשר קבלת תוצאות אבחון מדויקות ומיידיות. התוצאות הברורות הן אלו המאפשרות התאמת מסגרת טיפול הולמת וטובה יותר לנבדק.

מבחן MOXO מותאם לרמה הקוגניטיבית של טווחי גילאים שונים, והוא מתקיים בשתי רמות מבדק שונות, האחת, לילדים בגילאי 7 עד 13, והשנייה, לבני נוער מעל גיל 13 ואף למבוגרים. מבדק ה-MOXO נחשב למבדק ביצועי פשוט, שאורכו נע בין רבע שעה ל-18 דקות (תלוי בגילו של הנבדק). לצרכי אישור מבדק ה-MOXO, המבחן עבר הליך מדעי ארוך טווח במרכז הרפואי “הדסה-ירושלים” , וכיום הוא מושא למגוון מחקרים הנערכים ברחבי העולם בתחום הפרעת הקשב והריכוז.

יתרונות מבדק ה-MOXO

למרות “גילו הצעיר” של מבחן MOXO, הוא נחשב כיום לאוטוריטה בתחום האבחון להפרעות קשב וריכוז, להתאמת ההליך הרפואי ולבדיקת אפקטיביות הטיפול לאורך זמן. החשיבות הרבה של מבדק ה-MOXO בתחום, נובעת בעיקר בשל היתרונות הרבים הטמונים בחובו, וכוללים בין היתר:

·        אבחון מדויק של כל אחד ממרכיבי ה-ADHD (קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות)

·        קבלת “פרופיל אישי” של כל אחד מהנבדקים וכתוצאה מכך, התאמת טיפול מדויק ואפקטיבי יותר לכל מטופל.

·    מבחן MOXO מורכב ממגוון פרמטרים המסיחים את דעתו של המטופל באופן המדמה בצורה מדויקת את סביבת חייו של הנבדק. מרכיבים אלו, חזותיים וויזואליים כאחד, מאפשרים אבחון של מוקד הפרעת הקשב והריכוז,
    וכתוצאה מכך, ניתן להתאים את מסגרת הטיפול על פיהם.

·        קבלת תוצאה מדויקת המספקת “פרופיל אישי” של כל נבדק ונבדק. כמו כן, המבחן מאפשר לבחון שינויים באופן הביצועי לאורך זמן, וכתוצאה מכך, הוא הופך לאחד המבדקים הרלוונטיים ביותר בתחום.

ארבעה מרכיבים –תוצאה אחת!

מבחן MOXO מספק תוצאות מיידיות ומדויקות בארבעה מרכיבים בעת ובעונה אחת: קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות. כידוע, לסובלים מרמות משתנות של הפרעת קשב וריכוז, בולט אחד מהמאפיינים הנ”ל בצורה כזו או אחרת, המשפיעה על רמת ההפרעה. באמצעות מבחן ה-MOXO נבחנים כל אחד מארבעת המרכיבים הנ”ל, והם אלו המאפשרים יצירת “פרופיל” מדויק וייחודי לכל נבדק, וכתוצאה מכך, התאמת ההליך הרפואי המומלץ והטוב ביותר.

מוקדי ההפרעה במסגרת מבחן ה-MOXO נבדקים על ידי ממשק טכנולוגי ממוחשב, המאפשר אבחון ברור ומדויק של מוקדי ההפרעה השונים, וכל זאת על ידי התאמת הממשק לגיל הנבדק. הממשק מורכב ממגוון גירויים שונים, הכוללים בין היתר: סרטוני וידאו, צלילים ואמצעים חזותיים וויזואליים אחרים, המדמים כמה שניתן את סביבת חייו של הנבדק.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה