תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לקויות למידה מהם?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקויות למידה

לקויות למידה היא תופעה המאופיינת בקושי של ילדים ומבוגרים להתמודד עם לימודים. את ליקויי הלמידה ניתן לאבחן כבר בכיתות המוקדמות בבית הספר היסודי ועל ידי טיפול מתאים לסייע לילד להתגבר עליהם ולגדול וללמוד בצורה טובה יותר. תופעת ליקויי הלמידה באה לידי ביטוי בעיקר ביכולת ההבנה והפנמה של החומר הלימודי המועבר לילד, קושי שלו בהבנה של טקסט כתוב ושאיבת מידע ממנו (כמובן ללא קשר למצב בו הילד טרם קורא נכון) וכן קושי בהבנה פתרון של בעיות מתמטיות פשוטות. ילדים בעלי ליקויי למידה מתקשים באופן מובהק בהגשה של עבודות באופן עצמאי ולימוד עצמאי לקראת מבחנים, ללא עזרה יהיה להם קשה מאוד להתמודד עם זה.

זיהוי לקויות למידה על ידי ההורים

קודם כל, הכי חשוב זה שאתם בתור הורים תדעו כי הילד אינו בוחר מרצונו שלא להצליח להיות תלוי באחרים. כל ילד מבחינתו היה מאושר אילולי היה יכול לבצע את כל המטלות בעצמו ללא עזרת מבוגר אך לעיתים זה לא קל לא והוא חייב אתכם, ההורים שלו, לצידו. אתם, ההורים, חייבים להיות ערים לתמרורי האזהרה שהילד שלכם מציב למול העיניים שלכם. אל תצפו שהילד יגיע אליכם ויפרט בפניכם את הבעיות שלו, אתם חייבים לדעת כיצד לקלוט את הבעיות בעצמכם. לדוגמא, אם הילד אינו מבין טקסט שהוא קורא ואינו מצליח להוציא ממנו מידע, אם הילד אינו מצליח לפתור תרגילים פשוטים וכד’, ייתכן כי זה נובע מליקויי למידה ואתם צריכים לעזור לו להתמודד עם הלקויות.

הורים רבים לעיתים מוציאים על הילד את תסכולם מכך שהוא אינו מצליח אך שוגים בכך ועושים טעות חמורה. הורים שכועסים על הילד בשל אי הצלחותיו ובשל הקשיים שלו עלולים לגרום לו להתייאש, להסתדר בתוך עצמו ולא להתמודד עם הבעיות שלו, וזו לא המטרה. המטרה היא לזהות את הלקויות בזמן ולטפל בהן באופן ראוי תוך תמיכה מלאה ועידוד של הילד, רק כך הוא ישתף פעולה ויהווה חלק מתהליך הלמידה וההתמודדות עם הבעיות שלו.

אבחון לקויות למידה

כאמור, אם זיהיתם כי ייתכן וילדכם סובל מלקויות למידה שונות חשוב שתיקחו אותו לאבחון שיסייע לו לפתור את הבעיות. מטרת האבחון המקצועי של לקויות הלמידה הינה לאתר מהם הליקויים הקיימים, מהי הדרגה שלהם ולהציע להוריים דרכים יצירתיות ויעילות להתמודדות עם הבעיה. האבחון יסייע להורים להבין היכן מתקשה הילד ואיך הם יכולים לעזור לו לפתח את עצמו בצורה הטובה ביותר למרות הקשים שלו. כשהילד יראה שההורים מבינים אותו ועוזרים לו הוא ישתלב בצורה טובה בתהליך וכך יצליח להתמודד עם הבעיות שלו בצורה הרבה יותר טובה. בנוסף, ילדים בעלי לקויות למידה זוכים להקלות מסוימות בבית הספר ובמבחני הבגרויות ולכן אבחון שכזה יכול לעזור לו רבות, לעיתים אפילו ההקלה הפשוטה ביותר שהיא תוספת זמן במבחנים עשויה לעזור לילד לקוי הלמידה להעלות את ציונו בצורה משמעותית.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה