תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מבדק מוקסו – מרכז דיאגנוסטיקה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מבדק מוקסו בודק הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות. המבדק הוא גרסה משופרת של המבחנים הקיימים, בראשם מבחן טובה. מבדק מוקסו פותח בישראל, בבית החולים הדסה, על ידי רופאים נוירולוגים. יתרונו של המוקסו בכך שהוא מצליח לבודד מרכיבים נוספים של הפרעות הקשב ולבחון אם הילד לוקה בהם אם לאו. כך, למשל, מבחן טובה בודק קשב וריכוז והיפראקטיביות, בעוד שהמוקסו מתייחס גם לאימפולסיביות. נתון מעניין נוסף, הוא רמת הדיוק. המבחנים הממוחשבים האחרים הראו רמת דיוק של 64%, המוקסו מראה רמת דיוק של 95%. מבחן מוקסו הוא מבדק ממוחשב קצר, ואורך 15 דקות לילד ו-18 דקות למבוגר.

מה בודק מבדק ה moxo

המבחן בודק פרמטרים שונים של תופעת הקשב. למשל, על המסך מופיעה דמות. הילד צריך להקיש על המקלדת בכל פעם שהוא מזהה את הדמות. אבל כדי לבחון אם הילד סובל מהסחת דעת, למשל, שהיא אופיינית לילדים עם תופעות קשב, מופיעים לצד הדמות כל מיני מסיחים. ילד שלא סובל מהתופעה יכול לסנן את המסיחים, בעוד שילד שסובל מהתופעה מתקשה. בסוף האבחון הנבדק מקבל דו”ח של הפרופיל האישי, המאפשר לבוחן להבין את מקורות ההפרעה ולהעניק טיפול בהתאם. האבחון גם משרטט מפה של החוזקות והחולשות של הנבדק, וכך מסייע לטיפול מדויק יותר.

למבדק מוקסו שתי גרסאות – לילדים – גילאי 7-13, ולמבוגרים – גילאי 13 ומעלה. בעיקרון בודק המבדק שלוש תופעות מרכזיות – קשב, ריכוז והיפראקטיביות. מה שקרוי בעגה המקצועית ADHD

מדדי המבדק

לכל נבדק יש קושי בביצוע באחד או יותר מהתופעות. למשל, בעיית קשב משקפת את היכולת של הנבדק לאתר את הגירוי, להעריך אותו ולהגיב באופן נכון. בעיות בתחום הקשב משקפות את חוסר היכולת של הנבדק להגיב נכון לסביבה. בעיה בתזמון, שאף היא חלק מהתופעה, מתייחסת לחוסר היכולת של הנבדק להגיב בזמן הקצוב או בתזמון המדויק שנדרש. אם הנבדק גם אימפולסיבי, הוא יגיב לפני שיחשוב. אם הנבדק היפראקטיבי, הוא מבצע גם הרבה פעולות עודפות נוספות, וסובל מחוסר יכולת לווסת את ההתנהגות – עושה תנועות מיותרות, דיבור מוגזם וכדומה. התנהגות כזו יכולה להיות בעייתית אם הילד סובל גם מרעשי רקע בסביבה, שמונעים ממנו להשלים את הפעולה העיקרית.

מבדק קשב וריכוז נעשה במרכז דיאגנוסטיקה בעלות 50 שקלים עד 500 שקלים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה