תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מבחן ה-MOXO, רגע של צלילות!

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מבחן ה-MOXO, רגע של צלילות!

קרוב ל-10% מסך כלל אוכלוסיית העולם, סובלת מרמה כזו או אחרת, של הפרעת קשב וריכוז, כאשר בקרב ילדים האחוז גבוה יותר והוא עומד על כ-15% לערך. הפרעות הקשב והריכוז משפיעות של אורחות חייו ואיכות חייו של הסובל מהבעיה, וברוב המקרים היא כוללת את המאפיינים הבאים:

ליקוי ביכולות הקשב והריכוז, קושי בשמירה על רמת ריכוז וקשב לאורך זמן, הסחת דעת הנגרמת מגורמים סביבתיים שונים, פגיעה ביכולות הלימוד, הארגון וביצוע מטלות שונות, חוסר תשומת לב לפרטים שונים בביצוע מטלות פשוטות ומורכבות כאחד, קושי בשליטה בדחפים וביצוע פעולות באופן פזיז ולא מחושב, סממנים של חוסר שקט ופעלתנות יתר ועוד.

שיטות האבחון השונות לצרכי זיהוי הפרעת הקשב והריכוז ודרכי ההתמודדות עימה, כוללים בין היתר מבדקים ממחושבים, מבדקים באמצעות שאלונים , בדיקה מקיפה הכוללת את ההיסטוריה הרפואית של הנבדק (והיסטוריה המשפחתית במקרה של ילדים), בדיקות קליניות ועוד.

בשנים האחרונות, יותר ויותר מבדקי אבחון מתבצעים באמצעות מבחנים ממוחשבים, כאשר הנפוץ ביותר הוא מבדק TOVA, אך בשנים האחרונות, ולאור מחקרים שונים ברחבי העולם, מבחן MOXO הופך לשיטת האבחון הפופולארית ביותר, וזאת בשל היתרונות הרבים שהוא כולל.

מבחן MOXO הינו מבדק ממחושב שפותח באמצעים מחקריים במרכז הרפואי “הדסה ירושלים”. על פי מחקרים שונים שבוצעו ברחבי העולם, עולה כי רמת האבחון באמצעות מבחן ה-MOXO הינה בעלת כ-90% דיוק, וכתוצאה מכך, הוא נחשב לאמצעי האפקטיבי ביותר לצרכי אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

הביטוי MOXO הינו ביטוי המושאל מתורות לחימה, והפירוש המילולי שלו הוא: רגע של צלילות. מבחן MOXO הפך בזמן קצר לאחד ממבדקי האבחון האפקטיביים ביותר בתחום הפרעות הקשב והריכוז, בעיקר משום שהוא מסוגל לדמות סביבת חיים קוגניטיבית, ובעיקר משום שהוא חולש על ארבעת המרכיבים המאפיינים את הפרעות הקשב והריכוז (קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות).

מבחן MOXO בדק למעשה את תגובת הנבדק למגוון נרחב של גירויים והסחות דעת ב”זמן אמת” באמצעות מגוון גירויים ויזואליים ושמיעתיים כאחד. המבדק מיועד הן לילדים והן למבוגרים, והוא נערך בטווחים משתנים של 15 עד 18 דקות (בהתאם לגיל הנבדק). מבדק ה-MOXO הינו כלי עזר המשלים את יתר הבדיקות הנערכות לצרכי אבחון הפרעות קשב וריכוז, וברוב המקרים, הוא מספק אבחון מדויק וברור יותר לצרכי הטיפול.

האבחון המדויק (ברוב המקרים) של מבחן MOXO מאפשר לבעלי המקצוע להעניק שיטות טיפול ייחודיות ומותאמות באופן אישי לכל אחד ואחת מכם הסובל מהבעיה ברמה כזו או אחרת. כיום, הפך מבחן ה-MOXO לאחד מאמצעי האבחון השימושיים ביותר לצרכי מחקר מדעיים, ומחקרים שונים מתקיימים בכל רחבי העולם ובישראל כאחד.

בשנים הקרובות, על פי הערכת מומחים, יהפוך מבחן MOXO  לאחד מעמודי התווך בתחום האבחון והענקת הטיפול לסובלים מהפרעות קשב וריכוז. 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה