תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מדיקל סיטי – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

חברת “מדיקל סיטי” הינה חברה רפואה מובילה, אשר מפעילה רשת מכונים רפואיים מתקדמים. החברה מספקת מגוון שירותי רפואה למשפחה ולקהילה, בעלויות נמוכות ורמת שירות גבוהה. החברה מציעה מגוון אבחונים וטיפולים בתחום הפרעות קשב וריכוז.

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה גנטית, אשר עוברת בין הדורות. ההפרעה מקשה על חיי האדם בכך שהיא משנה באופן משמעותי את יכולתו של האדם לאסוף, לקלוט, לעבד ולנתח מידע אשר מתקבל בעזרת חושי השמיעה והראייה. ההפרעה אינה מאפשרת לאדם להתרכז בגורם אחד ובעצם יוצרת עומס מידע “במערכת” האדם- עומס מידע שנקלט במוח. ההפרעה מתאפיינת לרוב בקשיי ריכוז והיפראקטיביות. ההפרעה מוגדרת במינוח הרפואי באנגלית בקיצור ADHD.

בין הסימפטומים השונים שניתן לאבחן, ניתן לראות קושי ביכולת הקשב, קושי בהתארגנות והכנה לביצוע מטלות, ביכולת להעמיק לפרטי פרטים בניתוח מידע, שכחנות ושאננות, קושי במילוי הוראות מורכבות, קושי בהתמדה לאורך זמן, לחץ ומתח בנוסף לעייפות כתוצאה מהסחות דעת מרובות ועוד.

תלמידים רבים מגיעים לטיפול במכוני הרפואה של “מדיקל סיטי” לאחר שמערכת החינוך המליצה על כך. בחלק מהמקרים, הסיבה שבגללה הופנה התלמיד לאבחון היא “פער משמעותי בין היכולות השכלית של התלמיד לבין התוצאות בשטח והציונים”. התלמידים משקיעים את כל זמנם, את כל האנרגיה, את כל הכוח ובכל זאת מתקשים בלימודים. מלבד זאת, יש לתת דגש על הלחץ החברתי שמופעל על תלמידים בעלי הפרעות, שכן, לעיתים הם מזהים את העובדה שהם שונים מהחברה הכללית והם אינם יודעים כיצד להשתלב ולהצליח כמו כולם. הגירויים הרבים שקיימים, לצד עודף המשימות ושיעורי בית רבים, ובנוסף גם קושי חברתי ולחץ מהמורה, הם חלק מהגורמים לקשיים הרבים.

 מלבד תלמידים וילדים, לא מעט אנשים מבוגרים מגיעים על מנת לעבור אבחון ולטפל בקשיים. הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אשר אובחנו על ידי המחקר הרפואי בעשור האחרון. עם הגילוי וההגדרה הרפואית של ההפרעה, נתגלו באוכלוסיות העולם אלפים אשר סובלים מהפרעה זו. רבים מהם היו ילדים ומתבגרים, אך לצדם גם קיימים מבוגרים רבים שלא אובחנו. אצל האדם המבוגר, מתקיים תהליך פסיכולוגי מורכב אשר מקשה על לקיחת הצעד קדימה ופניה לאבחון כיוון שהאדם “רגיל” להפרעה וחיי עמה מספר רב של שנים. גם בגילאים מבוגרים ניתן לבצע אבחון איכותי ולתת מענה יעיל לקשיים ולהפרעות.

רוב האנשים המבוגרים אשר מגיעים אלינו לטיפול, מדווחים על קשיים כדוגמת ריבוי של עימותים ומריבות, חוסר סובלנות, קושי בארגון וניהול עצמי, חוסר סובלנות או התפרצויות לדברי אחרים, קושי רב בקבלת סמכות ומרות, נטייה לאיחור קבוע, חוסר שקט ומתח רב ועוד.

בדיוק כפי שקראתם, למרות שחלקכם ודאי יעידו כי אלו מאפיינים שמתאימים לצעירים, אנו מדברים בכל זאת על אנשים בוגרים. יש לזכור כי ההפרעה היא כחלק משליטה רצונית של האדם, אלא חלק ממנו ולא בחירה שהוא מבצע. האדם אינו יכול לבחור להיות בעל הפרעה, הוא פשוט נולד עמה או מפתח אותה לאורך השנים.

מחקרים רפואיים עדכניים מציגים תמונת מצב לפיה, אוכלוסיית הבנים סובלת מהפרעות יותר מאשר אוכלוסיית הבנות. כמו כן, כ-10% מכלל האוכלוסייה סובלים מהפרעות קשב וריכוז. הסיבות להפרעות נוגעות לרוב בשינוי והפרעה מערכת העצבים המרכזית אצל האדם, אשר גורמות בעיקר לאימפולסיביות, היפראקטיביות וקושי ביכולת הקשב.

חברת “מדיקל סיטי” עובדת עם מגוון קופות החולים כגון “כללית שירותי בריאות”  “מאוחדת” “לאומית” ו-“מכבי שירותי בריאות”. כמו כן, החברה עובדת בשיתוף עם חברות הביטוח. כתוצאה מכך, תוכלו למצוא אבחונים וטיפולים בעלויות נמוכות ובאיכות גבוהה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה