תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מהי סרבנות קשר ואיך נכון להתמודד איתה?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

להחליט שמפרקים את המשפחה זה לא צעד שקל להתמודד איתו, לא מבחינת הזוג שמחליט להיפרד ולא מבחינת הילדים. התהליך הזה עלול לגרור איתו תופעות שונות, כאשר אחת מהן היא סרבנות קשר עם אחד מההורים. זה נשמע לכם מוכר וזה, פחות או יותר, מה שאתם מתמודדים איתו היום? אם כך, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון וכי אתם לא היחידים שמתמודדים עם התופעה המורכבת.

למה מתרחשת סרבנות קשר?

ראשית, כדאי להבהיר ולומר כי סרבנות קשר זו תופעה שבה אחד הילדים, או כולם, מסרב לקיים קשר עם ההורים. או לקבלת את הסמכות ההורית זה יכול לקרות בגלל הסתה של ההורה השני, בגלל דברים שהילד בעצמו חושב או בגלל כל סיבה אחרת. שנית, חשוב להבין שמדובר על אחד מהדברים המורכבים ביותר להתמודדות, ולמעשה ניתן לראות שבמקרים כאלה הדרך חזרה הרבה יותר מורכבת מאשר הקושי והניכור אחרי התעללות פיזית או מינית. כל אחד מהילדים יכול להגיב באופן שונה לעובדה שההורים שלו החליטו להיפרד, ולכן בהחלט יכול לקרות שבבית אחד ילד מסוים יגיב בדרך של התקרבות להורים ואילו ילד אחר יביע סרבנות.

מה עושים בנידון?

אם יש דבר שכל הורה צריך לדעת על סרבנות קשר, זה שאם הוא יזניח את הטיפול בעניין הכול עלול להחמיר. זה אומר שעם הזמן הקשר עלול להיות עוד יותר דליל, מרוחק ולא טוב לאף אחד מהצדדים, וזה גם עלול להוביל לנתק של ממש. לכן חשוב ביותר להתמודד עם הדברים כבר כשרואים אותם מתחילים, אפילו אם זה לא נעים ואפילו אם זה דורש מאמץ מיוחד. זה לא משנה מה הסיבה שבגללה החלטתם להיפרד וזה גם לא חשוב מתי זה קרה, כי בכל מקרה אתם צריכים להתמודד עם ההשלכות של הצעד הזה על כל אחד מבני המשפחה. אומנם זה נכון שאף אחד מכם לא יוכל לשלוט על מה עושה ההורה השני והאם הוא עסוק בהסתה כלפיכם או לא, אך כל אחד מהצדדים יוכל, וצריך, לחשוב על טובת הילד.

לאיפה כדאי לכם לפנות?

דבר נוסף שאתם צריכים לדעת על ההתמודדות עם סרבנות קשר, זה שבדרך כלל לא מדובר על משהו שאפשר להתמודד איתו מהר. כלומר, זה תהליך שכל אחד מבני המשפחה צריך להיות נאמן לו וזו גם דרך שדורשת לא מעט סבלנות. בנוסף, התהליך וההתמודדות עם הנושא יהפכו להיות יעילים יותר אם מי שילווה אתכם בדרך הוא איש מקצוע שחיי ונושם את התחום הזה. צריך הרבה מאוד ניסיון וידע כדי לדעת מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצב כזה, וחשוב להבין שלרוב אין דרך אחת נכונה. כלומר, יש ילדים שיחסית מהר אפשר יהיה להראות להם את האור ולסייע להם אך יש גם ילדים שיסרבו בעקשנות הרבה יותר גדולה. לכן חשוב לפנות אל המומחים בתחום, ויפה שעה אחת קודם, שכן אז הסיכויים להצליח לעשות שינוי יהיו הרבה יותר גדולים.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה