תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון דידקטי – מכון אותיות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון דידקטי

בבסיסו, אבחון דידקטי הוא תהליך שבמסגרתו נעשה ניסיון לעמוד על תפקודו ויכולותיו הלימודיות של המאובחן, ובמיוחד לאתר את קיומן של לקויות למידה, אם ישנן. המטרה היא למפות את הקשיים והחולשות לצד הכישורים ונקודות החוזק, על מנת לנסות להבין את המקור לתמונה התפקודית של המאובחן. שלושה ילדים המציגים שלושתם את אותה תמונה (למשל- קשיים בחשבון) עשויים לסבול משלוש סוגים שונים של קושי: האחד עשוי להיות בעל דיסקלקוליה, השני עשוי לסבול מקשיי קשב וריכוז, והשלישי עלול להתקשות עקב חרדה מהמקצוע בגלל כשלונות-עבר. מכאן שהטיפול בילדים אלה צריך להיות מותאם לקשייהם הספציפיים, ויש צורך באבחון על מנת להתאימו.
באבחון נבדקות יכולות בסיסיות הנדרשות בתהליך הלמידה: תפיסה שמיעתית, תפיסה חזותית, תפקודי זיכרון (לטוות קצר או ארוך), סגנון העבודה (התארגנות, קצב, אסטרטגיות למידה וכד’), יכולות ויזו- מוטוריות (יד- עין), תפקודי שפה דבורה (אוצר מילים, תחביר, שטף שפתי, התנסחות).

הליך האבחון הדידקטי
מכון אותיות מציע אבחון דידקטי לפונים אליו. האבחונים במכון נערכים על ידי מאבחנות דידקטיות מוסמכות ומנוסות, באמצעות המבחנים וכלי האבחון החדישים והעדכניים ביותר. באבחונים נבדקים התחומים שהוזכרו. מעבר לכך, ניתן להוסיף גם אבחון בתחום המתמטיקה והאנגלית. הפנייה לאבחון במכון נעשית על ידי ההורים, לרוב בעקבות הפניה מהמסגרת החינוכית בה לומד ילדם. האבחון מתפרש על פני מספר מפגשים. משך האבחון משתנה מילד לילד, בהתאם לגיל, יכולת הקשב והריכוז וברמת התפקוד הלימודי. כשלושה שבועות לאחר ביצוע האבחון, יקבלו הלמיד והוריו דו”ח כתוב המפרט את הממצאים השונים וההמלצות הנגזרות מהם.
בהתאם לממצאי האבחון תותאם עבור הילד תכנית טיפולית לסיוע מול הקושי שהוביל לפניה למכון. תכנית זו עשויה לכלול המלצה למתן הקלות שונות (כמו תוספת זמן במבחן) – לצורך זה, האבחון במכון אותיות מוכר על ידי משרד החינוך. בנוסף, ניתן להמליץ על מתן הוראה מתקנת, או סיוע בהקניית אסטרטגיות למידה והתארגנות המתאימות לפרופיל התפקודי שלו.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה