תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון טריאסט-שריג – טיפול רגשי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון טריאסט-שריג הינו מרכז אבחון וטיפול פסיכולוגי פרטי. המרכז מתמחה בטיפולים במגוון תחומים כגון הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, קשיי חרדה, דיכאון ועוד. במאמר זה נתמקד בטיפול רגשי מתקדם אשר מתבצע במכון.

 

קשיים רגשיים הינו שם כולל למכלול רגשות, תחושות והיבטים פסיכולוגיים, לצד היבטים פיזיים. מטרתו של הטיפול הרגשי הוא להיכנס לאט ובעדינות אל עולמו הרגישי של המטופל. עולם זה, אשר משפיע רבות על חיי האדם, מתפקד כחלק ממערכת קוגניטיבית-פיזית מורכבת. בעבר הרחוק היה קושי מסוים של מטפלים להתמודד בצורה טובה עם קשיים אישיים-רגשיים. לאחר מחקר ארוך טווח, של מיטב אנשי המדע בתחום הפסיכולוגיה, הגיע עולם הפסיכולוגיה המודרנית לכדי שיטות אבחון וטיפול מתקדמות מאוד. שיטות אלו יודעות כיצד להגדיר בעיות ורגשות, לעמוד על הקשר ביניהם, להגדיר את הקשר המורכב שבין נפש לגוף, להבין את ההשלכות ובעיקר לטפל בקשיים אלו.

 

מכון טריאסטג-שריג הינו מכון ייעודי לטיפול בפסיכולוגיה, פסיכותרפיה ופסיכיאטריה. צוות המכון מונה אנשי פסיכולוגיה ופסיכותרפיה מתחומים שונים, כגון פסיכותרפיה קלינית, התפתחותית, חינוכית, שיקומית ועוד. המכון ידוע כמוביל בתחום זה ומספק שירותים רבים ללקוחות פרטיים, לצד מוסדות וארגונים שונים, כגון משרד הביטחון, הסנגוריה הציבורית, שירותי הרווחה, השירות למען הילד ועוד.

 

תחום הפסיכותרפיה התקדם רבות בשנים האחרונות. פותחו שיטות אבחון, לצד שיטות טיפול מתקדמות, אשר משלבות טכניקות רבות ממגוון תחומי רפואה ופסיכולוגיה שונים.

הטיפול הרגשי מוגדר כטיפול שמטרתו לעסוק בנושאים הרגשיים ולרוב גם הכואבים, שמפריעים לתפקודו של האדם. קשיים רגשיים אלו משפיעים על האדם בכל תחומי התעסוקה, החל מלימודים, דרך העבודה, יחסי זוגיות, חברה, התנהלות במסגרת, ניהול עצמי ועוד.

המטפלים במכון יוצרים ערוץ תקשורת אישית-אינטימית עם המטופל, המתבסס על אמון ופתיחות. ערוץ תקשורת זה הוא מרכיב חשוב מאוד בטיפול, שכן אנו עוסקים בבני אדם, ועולם אישי רחב, ולא בעוד “לקוח”. הטיפול נוגע במשברים, הפרעות רגשיות, מצוקות נפשיות, חרדות, דיכאונות, רגשות שונים שנקלטו מהסביבה ומהאנשים הקרובים, טראומות אישיות ועוד.

מרכיבים אלו הוכחו כרבי השפעה, גם ללא הכרה מודעת בהם או התעסקות בהם בחיי היומיום.

האדם יוצר לפעמים מחסום רגשי-הגנתי, רגישות מסוימת למצבי חברה שונים, הימנעות מכניסה למצבים “מלחיצים” או דומים, לאירועים רגשיים אישיים ועוד. לעיתים נוכל לזהות מצב שבו האדם אינו מודע לכך וכמובן שאינו רואה עצמו במראה.

לפעמים יצירת ערוץ התקשורת חיצוני, אל מול מטפל מומחה, והדרך שבה האדם נפתח – הם אלו שכבר מספיקים להתחלה של תהליך שיפור משמעותי. לא תמיד נעים לנו, כבני אדם, להתמודד עם הנקודות הכואבות והרגישות, אל מול אלו שאנו קרובים אליהם ביומיום. המטפלים במכון מבינים את המשמעות של תהליך תקשורת זה ויודעים כיצד לפתח שיחה נעימה, איכותית, נוחה ובעיקר ממוקדת עם המטופל.

 

באשר לתחום הילדים והתלמידים, ישנה חשיבות רבה בביצוע טיפול רגשי איכותי במכונים מקצועיים כדוגמת מכון טריאסט-שריג.

ילדים הם בעלי עולם פנימי מורכב, שכן תהליך פסיכולוגי-נפשי מתרחש אצלם במלוא עוצמתו ונתון לסערות שלבי ההתפתחות בילדות ובמיוחד בתהליך ההתבגרות. מלבד תהליך זה, האישיות, עולם הערכים, הדעה האישית ודרך הגישה לחיים מתעצבים בגילאים אלו. ילדים מושפעים רבות מאירועים בחייהם, מהאנשים הקרובים ולפעמים גם הרחוקים, מאנשי החינוך שבאים במגע עמם, עם החברים לילדות, עם האחים וכו’.

הנקודה החשובה שיש לזכור היא, שבניגוד לבוגרים, לרוב הילדים אינם יודעים או מתקשים בהגדרת הקושי הרגשי או בכלל בהכרה בו. במידה והם אכן מכירים ויודעים להגיד שהוא משפיע, ישנו קושי בהסבר אישי לגבי מהות הקושי הרגשי ודרכי השפעתו. ולבסוף, במידה והילד יודע כיצד להסביר שני מרכיבים חשובים אלו, לרוב יהיה קושי בפיתוח הצעת פתרון אישית לקשיים הרגשיים.

כל אלו מגיעים על מנת להסביר את החשיבות של מטפלים מומחים, אשר יודעים כיצד לפתח ערוץ תקשורת טיפולי, איכותי ונוח לילדים. המטפלים במכון מבצעים טיפולים איכותיים ויודעים כיצד להגיע אל הבעיה, גם במידה והיא מוסווית על ידי הילד.

ההתייחסות לקשיים רגשיים אלו היא חשובה מאוד בגיל צעיר. הקשיים הרגשיים אינם נעלמים והם ממשיכים ללוות את האדם גם בבגרות ולהוות מרכיב חשוב בהתנהגות וביכולת תפקודו.

במידה ואכן ישנם קשיים רגשיים בגיל צעיר, יש חשיבות מכרעת באבחון וטיפול בגיל צעיר, על מנת למזער את ההשפעות השליליות לעתיד, לאפשר פיתוח כלים להתמודדות אישית, ליצור מסגרת חיים נכונה ובעיקר להחזיר את הילד לאיכות החיים הטובה והגבוהה ביותר שניתן, על מנת שהוא יוכל להתפתח ולהצליח בעולם הפנימי המאוזן.

 

הטיפול מתבסס על אבחון מקצועי איכותי. במכון מתקיימים אבחונים מתקדמים כגון אבחון פסיכו-דיאגנוסטי, אבחון פסיכולוגי מלא ועוד.

 

מכון טריאסט-שריג פועל כבר למעלה מ-20 שנה וצבר לו עד כה מוניטין רב בארץ. המכון פועל בתל אביב.

המטפלים במכון בעלי ותק רב ומתמחים במגוון תחומים בתחום הפסיכותרפיה. מלבד טיפולים אישיים, במכון נערכות סדנאות וקיימות קבוצות טיפול מתקדמות.

 

הנכם מוזמנים להגיע לטיפול איכותי במכון, ללמוד כיצד לפתח ערוץ תקשורת אישי ואמין עם ילדיכם ובעיקר כיצד לאזן את חייו האישיים כך שיוכל ליהנות, לשמוח, להתקדם ללמוד ובעיקר להצליח.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה