תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מכון טריאס שריג – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון “טריאסט-שריג” הינו מרכז אבחון וטיפול פרטי. במרכז מתבצעים אבחונים, טיפולים ופגישות ייעוץ על ידי פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים בפסיכותרפיות שונות. המכון מעניק טיפול איכותי ומיוחד בתחום הפרעות קשב וריכוז.

 

ההגדרה המקצועית של הפרעות קשב וריכוז מתייחסת לקשיים תפקודיים שונים של האדם הלוקה בהפרעה, ביחס לביצוע משימות מורכבות  לאורך זמן ממושך.

מקורן של הפרעות אלו הוא בשינוי משמעותי במערכת הנוירולוגית-עצבית במוח. למעשה, כתוצאה משינוי זה, מוח האדם אינו ממיין או מסווג את המידע שהוא קולט מהסביבה הכללית. כל הגירויים החזותיים, שמעתיים, תחושתיים או כללים- מהסביבה הכללית, נאספים על ידי מערכות הגוף ונוצר עומס מערכתי על האדם. כחלק מטבעו של האדם, הוא אינו מסוגל להגיב בצורה נכונה ומתאימה לכמויות מידע גדולות מסוג זה. התוצאה היא שהאדם אינו מסוגל לבצע משימות מורכבות, לאורך זמן ממושך, יחד עם  מסיחים וגירויים שונים. בצורה טבעית, מסיחים וגירויים יש בכל מקום וכמעט בכל זמן ולכן, כל כך קשה לפרטים הלוקים בהפרעה להתקדם ולהצליח.

 

הלוקים בהפרעה זו נולדים עמה ולמעשה היא מועברת בצורה תורשתית מההורים לילדים. ההפרעות מלוות את האדם לאורך כל חייו ואינן חולפות. ישנה הערכה מדעית כללית הטוענת כי אחוזי הלוקים בהפרעה זו, מתוך האוכלוסייה הכללית, עומדים על כ-10% לערך. אחוז גבוה זה של שכיחות הלוקים באוכלוסייה הכללית, הוא שמתאר את גודל התופעה ומידת השפעתה על החברה הכללית.

 

הסימפטומים העיקריים של ההפרעה הם היפראקטיביות, אימפולסיביות, קשיי קשב וריכוז ומתחים נפשיים שונים. סימפטומים שכיחים נוספים הם שכחנות, מתח פיזי לצד מתח נפשי, התפרצויות קיצוניות לדברי אחרים, קושי בניהול וארגון אישי, קושי בעבודה לפי זמנים, דימוי עצמי נמוך, בטחון עצמי נמוך, קשיים חברתיים שונים, קשיים לימודים שונים ועוד.

ההפרעה אינה רלוונטית רק לעולם הלימודים, שכן היא רלוונטית לתחומים רבים בעולמו של הלוקה בהפרעה כגון עבודה, יחסים וזוגיות, יחסי חברה, התנהלות במסגרת, התמודדות אישית עם  אתגרים ועוד.

ע”י טיפול איכותי, ניתן להכיר בתופעה כחלק מהאדם, למזער עד כמה שניתן את השפעותיה השליליות, להבין את דרכי התמודדות המתאימות להפרעה ובמיוחד את דרכי הפתרון האישיות להפרעה. לפעמים, ההפרעה אף יכולה להפוך ליתרון אצל אנשים מסוימים, במידה והם מתייחסים אליה בדרך הנכונה.

 

מכון “טריאסט- שריג” הינו מכון ייחודי, אשר מבצע אבחונים וטיפולים מתקדמים להפרעת קשב וריכוז. צוות המכון מונה עשרות אנשי פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, פסיכיאטרים ומטפלים מומחים בעולם כגון מטפל קליני, חינוכי, רגשי, התפתחותי ועוד.

 

במכון מבוצע אבחון טכנולוגי מתקדם להפרעות קשב וריכוז- מבחן BRC. מבחן זה, אשר פותח בשנים האחרונות, מאפשר לבצע אבחון מקיף ואיכותי אודות המטופל. בסוף האבחון, ניתן לקבל חוות דעת מקצועית, איכותית ומקיפה אודות המצב הקיים. לאחר אבחון ברמת איכות שכזו, הטיפול הופך יעיל הרבה יותר וממוקד. התוצאות מושוות ונבדקות ביחס לשאר קבוצות ההשתייכות של המטופל (חתכי גיל, רמת השכלה, מין וכו’) ובכך ניתן לקבל השוואה איכותית וכמותית ביחס לאחרים. ניתן לדעת היכן האדם ממוקם, במה הוא מתקשה, מהם הפערים הקיימים, מי מגורמי ההפרעה הכי משפיע ועוד.

בנוסף לבדיקה ביחס להפרעות קשב וריכוז קיימות, האבחון מאפשר גם להציץ אל עולמו הפנימי-רגשי של המטופל.  עולם פנימי זה, אשר כולל בתוכו גם מרכיבים של תת- מודע, הוא מרכיב חשוב באבחון ובטיפול. שילוב של היבטים קוגניטיביים, לצד רכיבים רגשיים- מאפשר מתן טיפול איכותי ומקיף יותר.

 

מכון “טריאסטג-שריג” הוקם ומנוהל ע”י  ד”ר יוסי טריאסט ועירית שריג. ד”ר טריאסט הינו פסיכולוג קליני בכיר, מדריך ותיק בפסיכותרפיה ובפסיכו-דיאגנוסטיקה ובנוסף לכך, פסיכואנליטיקאי מנחה.

עירית שריג הינה פסיכולוגית קלינית בכירה, מדריכה ותיקה בפסיכותרפיה.

 

צוות המכון מזמין אתכם להגיע לפגישת ייעוץ, לקבל הכוונה מקצועית ולהתחיל לעבוד עם מיטב המטפלים במכון בדרך לתוצאות מרשימות.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה